• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Jag tror starkt pÄ att ha en riktigt stark trippel eller sÄ om man vill minimera antalet klockor av nÄgon anledning.
Ja, det lÄter ju rimligt. Jag antar att du menar en ganska bred trippel med en kostymklocka en sportklocka och nÄgot mer ........ och inte en stark trippel vÀldigt visuellt lika kostymklockor?

Nya keepern :D SBGX261
84058273_209399940193368_7230677051697528832_n.jpg

Min och tjejens :heart: SBGX261/059
84526105_165029111587662_524418994355044352_n.jpg

En miljöbild ocksÄ :snaphappy:
84119131_184368762969400_3808263328594132992_n.jpg

Senast Àndrad:
Det blev en snabb visit för denna. SÄdan otrolig byggkvalitén och utan tvekan den bekvÀmaste jag provat. Och varför fÄr den gÄ? Jag har inget bra svar.. Kanske GMT-funktionen som stör lite, jag som Àr utomlands en gÄng var tionde Är.
IMG_20200207_183629.jpg
Hoppas den förlÄter mig för skilsmÀssan, lovar att det inte ska hÀnda igen (not) ;)

Funderar pÄ att skaffa en SGBX005 (SBGX005 menar jag) som instegs-GS, tÀnker dock att den möjligtvis kan upplevas som lite liten pÄ min 19cm handled dÄ L2L Àr 40mm?

Senast Àndrad:
Trots att jag redan har en GS 61 Special sÄ kunde jag inte motstÄ den hÀr idag.
AnvÀnd helt klart med lite smÄ repor överallt men inte polerad, helt plana ytor och ordentligt skarpa kanter vilket inte syns sÄ tydligt pÄ bilden.
Vad jag kallar en klocka i Àrligt skick och det ser man inte ofta sÄ bara att slÄ till nÀr tillfÀlle ges.
Man kan fÄ en sÄn hÀr klocka att riktigt gnistra med en omgÄng av lumpskiva men dÄ tappar boetten det dÀr extra.
Nöjd!
FrÄn 1970 och Special innebÀr att den Àr justerad lite nogrannare Àn vanliga GS men inte till samma nivÄ som VFA, Very Fine Adjusted.

49504605676_e6dbd94e3a_c.jpg

AnvÀnd helt klart med lite smÄ repor överallt men inte polerad, helt plana ytor och ordentligt skarpa kanter vilket inte syns sÄ tydligt pÄ bilden.
Vad jag kallar en klocka i Àrligt skick och det ser man inte ofta sÄ bara att slÄ till nÀr tillfÀlle ges.
Man kan fÄ en sÄn hÀr klocka att riktigt gnistra med en omgÄng av lumpskiva men dÄ tappar boetten det dÀr extra.
Nöjd!
FrÄn 1970 och Special innebÀr att den Àr justerad lite nogrannare Àn vanliga GS men inte till samma nivÄ som VFA, Very Fine Adjusted.

Ja den sÄg verkligen riktigt vad ut mÄste jag sÀga, grattis!

Nöjd!

Det gjordes helt klart snyggare klockor pÄ den tiden!!

Hej GS fans :)!
Jag Àr inne pÄ att köpa mig en GS igen och har fastnat för SBGR317G.
Ngn som köpt en sÄdan och kan ge info om pos/neg aspekter efter ett tags anvÀndande?

Nöjd!

Grattis! SĂ„ himla fin! :)

Hej GS fans :)!
Jag Àr inne pÄ att köpa mig en GS igen och har fastnat för SBGR317G.
Ngn som köpt en sÄdan och kan ge info om pos/neg aspekter efter ett tags anvÀndande?
Har inte haft just en sÄdan men har haft nÄgra GS sÄ jag svarar utifrÄn det. Om man "mÄste" ha lume sÄ saknas det. Gillar utseendet pÄ GS 3-delade lÀnkar bÀttre (smaksak). Jag kan annars inte finna nÄgot negativt med klockan. JÀttefin pÄ alla sÀtt. Att det Àr en bra klocka Àr givet.

Har inte haft just en sÄdan men har haft nÄgra GS sÄ jag svarar utifrÄn det. Om man "mÄste" ha lume sÄ saknas det. Gillar utseendet pÄ GS 3-delade lÀnkar bÀttre (smaksak). Jag kan annars inte finna nÄgot negativt med klockan. JÀttefin pÄ alla sÀtt. Att det Àr en bra klocka Àr givet.
Tack för ditt svar!
Ngn referens med tredelad lÀnk sÄ jag kan jÀmföra:)?

Tack för ditt svar!
För att ta en aktuell referens sÄ finns SBGR309 men den Àr 42mm. Oavsett sÄ ser du vad jag menade med lÀnken. Dyker med jÀmna mellanrum upp bÄde automatare och spring drives hÀr pÄ KS men oftast Quartzare. SÄ hÄll lite utkik hÀr sÄ fÄr du en till en bra peng.

TillÀgg: Kan du tÀnka dig en Spring drive sÄ kolla SBGA285 den lÀr du gilla. Fanns en till salu hÀr pÄ KS för ett tag sedan.

Tack för ditt svar!
Den tredelade Àr av vanlig "Oyster look" och den som sitter pÄ Sbgr317 Àr femdelad. Det Àr bara blÀddra bakÄt i trÄden sÄ ser du bilder (pÄ föregÄende sida har du bild pÄ bÄde den mekansika GMTŽn och kvarts GMTŽn med respektive lÀnk)

Tack. Det Ă€r en mycket bekvĂ€m storlek. Är det samma lĂ€nk ocksĂ„?
Det vill jag minnas. En riktigt trevlig boett (som trivs bÀst pÄ lÀnken), som förutom Sbgv019g med glasbaksida nÀr den slÀpptes, mig veterligen inte sÄlts i Sverige. @yonsson hade vÀl den svarta i tidernas begynnelse? Jag Àr ganska sÀker pÄ att det gÄr att bestÀlla hem dom dock :)

TvÀttad och putsad för nÀsta KS-vÀn att ge lite kÀrlek...
E24EAC41-7061-479A-91CA-CFBBB07638D2.jpeg
126C341A-25B1-4A54-B663-87D07D0B26E7.jpeg

Funderar pĂ„ varför vi inte ”klickade”....
Var det för storleken? - kanske
Var det för finishen och detaljarbetet? - absolut inte- det fÄr Rolex att framstÄ som ett hastsverk...!
Kommer det bli fler GS framöver? Garanterat :)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp