• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Nytt in för mig, galet fin. KÀnner mig vuxen som köper klockor som gÄr in under skjortan!

CF6EED07-F2C0-48A3-A36F-BC5D83A7F1BB.jpeg
Det vore trevligt om sbgk-lĂ€nken passade mellan luggarna pĂ„ den dĂ€r... Älskar den tunna sekundvisaren :happyhappy:

Tjena!
Efter att ha Àgt/Àger tudor, omega, tag heuer, drösvis med "vanliga" seikos samt en hel del andra klockor kÀnner jag att nÀsta köp ska bli en grand seiko, nÀrmare bestÀmt en sbgn001 (förhoppningsvis).
DÄ till frÄgan, har letat runt ett tag och kommat nÀra nog noll, Àr det nÄgon hÀr som har tips och idéer pÄ vart man kan hitta en i fint skick? Eller kanske t.o.m. sitter pÄ en och funderar pÄ att sÀlja.
/Victor

BB571B44-1270-44E9-9EE5-7C22777A6B8A.jpeg

Ny bok om Grand Seikos evolution, skriven av Ikuo Tokunaga, legendarisk ingenjör och produktutvecklare med 35 Ärs tjÀnst hos Seiko. Detta Àr hans tredje bok, 224 sidor (japanska) utgiven 31/1. Gissar att de försvinner fort med tanke pÄ hur fÄ böcker som publiceras av den hÀr kalibern.

LĂ€nk till Rakuten: (google translate)
https://translate.googleusercontent...001056&usg=ALkJrhhGFzfFZ8ZdgLDsMYWqNVMTgVZTgQ

NĂ„gon som har info om "Seasons" modellerna.

Som jag förstÄr sÀljs de endast i USA?
Vet ni om de Àr slut/otillgÀngliga eller kan man gÄ in pÄ GS butik och plocka upp i ex NYC?

Tillbaka
Topp