• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

NÄgon hÀr som testat SBGM221 och kan komma med ett utlÄtande?

Höjden Àr vÀl det jag Àr mest nyfiken kring hur den upplevs IRL?

SÄ, nu tillhör man Àntligen GS-klubben.
Denna klocka vĂ€ckte min kĂ€rlek nĂ€r @Molle började lĂ€gga upp bilder pĂ„ den för ett antal Ă„r sedan (tiden gĂ„r fort). Jag lĂ€t honom förstĂ„ att om den skulle avyttras sĂ„ var jag intresserad. Och plötsligt hörde han av sig. DĂ„ var det bara att skramla fram kosingen och genomföra affĂ€ren. I sann KS’anda trĂ€ffades vi och jag fick ta hem klockan innan jag betalt ett öre. Var ju tvungen att invĂ€nta löningen veckan efter. Molle Ă€r en riktig hedersman!
Nu sitter klockan pÄ armen, behöver bara korta lÀnken nÄgot.
12E74E3B-8A12-46CB-9BAB-62D488045EF7.jpeg

5041A897-05B3-4FE7-BF31-12C8F2396AE3.jpeg

A02DBFDB-7AE1-4B17-969D-4C36B45E7D8F.jpeg

Denna klocka vĂ€ckte min kĂ€rlek nĂ€r @Molle började lĂ€gga upp bilder pĂ„ den för ett antal Ă„r sedan (tiden gĂ„r fort). Jag lĂ€t honom förstĂ„ att om den skulle avyttras sĂ„ var jag intresserad. Och plötsligt hörde han av sig. DĂ„ var det bara att skramla fram kosingen och genomföra affĂ€ren. I sann KS’anda trĂ€ffades vi och jag fick ta hem klockan innan jag betalt ett öre. Var ju tvungen att invĂ€nta löningen veckan efter. Molle Ă€r en riktig hedersman!

Stort grattis, den Àr magnifikt vacker!

Hej klockvÀnner,

jag har en snowflake sbga211. Jag Ă€r lite fundersam till kronan och hur denna skruvas in. Ofta kĂ€nns det som att kronan gĂ€ngar fel och kan bara skruvas i ett halvt varv, medans nĂ€sta försök blir det ett helt varv. Ska det alltid vara ett distinkt ”klick” nĂ€r den trycks in innan man börjar skruva?

tacksam för tankar och erfarenheter

Mycket bra!

Hej klockvÀnner,

jag har en snowflake sbga211. Jag Ă€r lite fundersam till kronan och hur denna skruvas in. Ofta kĂ€nns det som att kronan gĂ€ngar fel och kan bara skruvas i ett halvt varv, medans nĂ€sta försök blir det ett helt varv. Ska det alltid vara ett distinkt ”klick” nĂ€r den trycks in innan man börjar skruva?

tacksam för tankar och erfarenheter
NÀr du trycker in den, skruva lite bakÄt samtidigt sÄ ska du kÀnna klicket. HÄl kvar trycket och skruva framÄt.

Tillbaka
Topp