Drakens
Basic
Nytt för dagen, SBGK009.
9-delad lÀnk som Àr som smör.
![]()
![]()
![]()
![]()
Tjena Molle,
Det dÀr Àr en riktigt fin klocka som jag ska försöka testa live snart. Hur upplevs du den, sÀrskilt den svarta tavlan och lÀnken?
Du som ocksĂ„ Ă€gt, testat och kan det mesta om historiken kring GS â hur âĂ€ktaâ tycker du SBGK lever upp till GS arv? Jag tror t.ex. inte jag sett sub-second pĂ„ GS-tavlor tidigare. Ska man i sĂ„ fall tolka det som den utveckling GS nu tar sig an som fristĂ„ende företag.
Till sist Ă€r jag lite konfunderad över hur GS prissĂ€tter nya modeller. Denna lista alltsĂ„ pĂ„ ca 92 k vilket Ă€r ett hopp frĂ„n bĂ„de olika spring drives (Ă€ven limiterade) och High beats. Jag förstĂ„r att GS inte göra kontinuerliga prishöjningar av Ă€ldre modeller och att nya modeller lanseras i högre segment men skillnaden mellan denna och ikoniska modeller som Snowflake blir lite skev och devalverar vĂ€rdet av spring drive i mitt tycke. Kanske ska ses utifrĂ„n perspektivet av nytt utvecklas manuellt verk och ny lĂ€nk men Ă€ndĂ„âŠ
Tusen tack om du tar dig tid att svara och kanske @yonsson kan fylla pÄ med sina insights