• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Grymt snygg. Om man villhöver en egen sÄdan vart hittar man en? Jag förstÄr det som att man fÄr bestÀlla frÄn Japan?

Vart hittade du din?

Jag köpte min via forumet av en annan klocksnackare :)
Verkar inte som ÄterförsÀljarna fÄr in fler tyvÀrr. Men det finns nÄgra klockor till pÄ forumet sÄ det kanske dyker upp en!

Helt fortapt i denne. :)

66A4B658-2B03-4DA9-9783-363405893936.jpeg

Gammalt inlÀgg...
Grymt snygg klocka, men hur Àr det med lÀnken egentligen. Finns det halvlÀnkar? Om inte sÄ bör det vara svÄrt att fÄ en bra passform runt handleden? :)
Vet faktiskt inte, jag hade lyckan att lÀnken passade riktigt bra efter förlÀngningen :)

SÄ, nu tillhör man Àntligen GS-klubben.
Denna klocka vĂ€ckte min kĂ€rlek nĂ€r @Molle började lĂ€gga upp bilder pĂ„ den för ett antal Ă„r sedan (tiden gĂ„r fort). Jag lĂ€t honom förstĂ„ att om den skulle avyttras sĂ„ var jag intresserad. Och plötsligt hörde han av sig. DĂ„ var det bara att skramla fram kosingen och genomföra affĂ€ren. I sann KS’anda trĂ€ffades vi och jag fick ta hem klockan innan jag betalt ett öre. Var ju tvungen att invĂ€nta löningen veckan efter. Molle Ă€r en riktig hedersman!
Nu sitter klockan pÄ armen, behöver bara korta lÀnken nÄgot.
12E74E3B-8A12-46CB-9BAB-62D488045EF7.jpeg

5041A897-05B3-4FE7-BF31-12C8F2396AE3.jpeg

A02DBFDB-7AE1-4B17-969D-4C36B45E7D8F.jpeg
Stort grattis till en fantastisk klocka! Underbar tavla! :heart:

• Like
Reactions: TiE
NÄgon som vet och kan förklara hur be modell som i dollar kostar 4600 (43.000kr) kan lista 52.000 kr i Sverige? Det Àr 17% skillnad. :arghh:

Tack! Ska ta o grÀva in i GS nu.
Men intressant att daydate kommer endast med kvarts.
Vad mer kan man behöva ;) En bonus med sbgt-modellerna Àr att dom oftast har den mer arbetade 5-delade lÀnken (om man gillar den). Sbgx261 vs Sbgt237 kan du titta pÄ för att se vad jag menar.
Ganska roligt att den första pÄ listan 001 har sin yngre bror sist i listan 241 :happyhappy:

Om nÄgon har/haft en sbgt009 vore det riktigt kul att se bilder och höra reflektioner kring den, nÀr ÀndÄ dag/datum Àr pÄ tapeten :)

Tillbaka
Topp