• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Vad tycker du om metalliska nyansskillnaden mellan lÀnk och boett?

Jag gillar formen, men den ena ser lite ljusgrÄ ut jmf den andra.
Men det kanske man inte tÀnker pÄ irl utan syns tydligare pÄ dina krispiga bilder?
Hade jag faktiskt inte noterat innan du nÀmnde det. Men visst Àr det en liten, liten nyansskillnad.
SÄ syns nog tydligare pÄ bild helt enkelt, och definitivt inget som stör nÀr jag bÀr klockan.
(Tack för bildberömmet!🙂)

Senast Àndrad:
IMG_8222.jpeg

Äntligen har jag lyckats fota de smĂ„ rĂ€fflorna pĂ„ GSs tim-index, som hjĂ€lper till att reflektera ljus sĂ„ mycket som möjligt och Ă„t alla hĂ„ll, i avsaknad av lume.
Hur smÄ Àr dessa linjer, vet nÄgon?

Jag gissar 0,1mm.

27249.jpg
Jag citerar mig sjÀlv och slÀnger in en Àn mer beskuren bild. Kul kul kul.

27254.jpg

Jag citerar mig sjÀlv och slÀnger in en Àn mer beskuren bild. Kul kul kul.

27254.jpg
Och riktigt coolt blir det nÀr ljuset delas upp i regnbÄgens fÀrger pÄ grund av interferens mellan ljusvÄgor som reflekteras i de olika ytorna, ungefÀr som nÀr man lyser genom ett gitter.

Det fÄr bli en utmaning till mig sjÀlv, att försöka fÄnga det i ett foto.

IMG_3501.jpeg

Det dĂ€r med perpetuell kalender Ă€r faen inte sĂ„ dumt
 synd att GS inte hĂ„ller med mig 😕
VĂ€ldigt trevliga!

PÄ gruppbild, blir det ganska tydligt GS mer konservativa i design Àn The Citizen The Citizen The.

Har du ork att göra motsvarande med dina fin-citizen? SÄ kan jag bara kryssa pÄ fotot de jag vill köpa av dig. För förenklad kommunikation liksom.

Om trÄden ursÀktar en bild med avvikande mÀrke sÄ kommer en hÀr pÄ begÀran av @john b 

Översta lĂ„dan med konventionell batteridrift, den undre med eco-drive.
IMG_3502.jpeg

Samtliga som har datumvisning har perpetuell kalender (det gĂ€ller givetvis alla digitalklockor 👍😎 ). NĂ„gra saknar datum, sĂ„ Ă€ven dessa sköter sig sjĂ€lva dagar som denna 😉

Hej, mÄste frÄga av ren nyfikenhet, du kör enbart quartz pÄ GS eller Àven mekaniska? Otroligt trevlig samling
Enbart kvarts pĂ„ GS ja, Ă€ven GQ och KQ. Ärvde farsans 5645-7000 (men den gav jag yngsta sonen som minne av farfar dĂ„ han gick bort -23) och har haft nĂ„gra mekaniska som fĂ„tt vandra vidare.

Om trÄden ursÀktar en bild med avvikande mÀrke sÄ kommer en hÀr pÄ begÀran av @john b 

Översta lĂ„dan med konventionell batteridrift, den undre med eco-drive.
IMG_3502.jpeg

Samtliga som har datumvisning har perpetuell kalender (det gĂ€ller givetvis alla digitalklockor 👍😎 ). NĂ„gra saknar datum, sĂ„ Ă€ven dessa sköter sig sjĂ€lva dagar som denna 😉

Tycker tvÀrtom, sÄ jobbigt att byta batterier hela tiden.
Försöker dra ner pÄ kvartsare.
Enklare med mekaniska.
HÄller med om att det Àr jobbigt att byta batterier, och en grÀnslöst trÄkig utgift. Och jag gillar verkligen mina mekaniska men det Àr ÀndÄ quartzarna som hamnar pÄ handleden 90% av tiden: man stÄr dÀr i hallen med skor, mössa och jacka pÄ och sÄ ska en klocka pÄ ocksÄ, och dÄ blir det i de flesta fall en som visar rÀtt tid, sen skulle det gÄ att ha lite framförhÄllning ocksÄ... pÄ önskelistan stÄr SBGS001, SBGX209 (har dock aldrig sett en sÄn ute för försÀljning nÄnstans), och SBGX319, inte sett nÄgon av dem live men ser vÀldigt trevliga ut pÄ bild

Senast Àndrad:
HÄller med om att det Àr jobbigt att byta batterier, och en grÀnslöst trÄkig utgift. Och jag gillar verkligen mina mekaniska men det Àr ÀndÄ quartzarna som hamnar pÄ handleden 90% av tiden: man stÄr dÀr i hallen med skor, mössa och jacka pÄ och sÄ ska en klocka pÄ ocksÄ, och dÄ blir det i de flesta fall en som visar rÀtt tid, sen skulle det gÄ att ha lite framförhÄllning ocksÄ... pÄ önskelistan stÄr SBGS001, SBGX219 (har dock aldrig sett en sÄn ute för försÀljning nÄnstans), och SBGX319, inte sett nÄgon av dem live men ser vÀldigt trevliga ut pÄ bild

Jag kliver upp pÄ morgonen och dÄ Äker klockan pÄ.
Du vÀljer försent.

Tillbaka
Topp