• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Nej, jag bara fyller pÄ
Stabilt 😜
IMG_0365.jpeg

En Grand fredag. Detta Àr ju en SBGW235 som normalt kommer pÄ lÀnk och i övrigt rÀtt lik den lite vanligare SBGW231 men med tvÄ skillnader: En nÄgot mörkare krÀmigare urtavla och en blÄ sekundvisare som i rÀtt ljus verkligen poppar fram och sÀger HEJ!

PXL_20260306_062158582.jpg

PXL_20260306_062209764.jpg

Senast Àndrad:
Jag sitter och browsar diverse japanska sidor och suktar efter utgĂ„ngna roliga modeller att försöka ropa hem nĂ„gon gĂ„ng

Ibland Àr det mer uppenbart Àn i andra fall att klockan fÄtt en rejÀl handpÄlÀggning, som i detta fall.
IMG_0374.jpeg

Att visarna har skador brukar inte vara ett gott tecken.
IMG_0375.jpeg

NĂ€r jag sedan sĂ„g denna bild kĂ€nde jag mig tvungen att ta en skĂ€rmdump och posta hĂ€r. Även om man beskriver att den ”fĂ„tt nytt batteri och en utvĂ€ndig ytbehandling av vĂ„rt anlitade företag” sĂ„ tycker jag vĂ€l man kan ha lite högre estetiska krav Ă€n att montera bezel fel roterad đŸ«Ł

Tror inte SBGX337 varit med hĂ€r pĂ„ ett tag, sĂ„ det kĂ€nns som att det Ă€r hög tid! 😃

IMG_0002.jpeg
Jag Àlskar verkligen den klockan.

Om jag nÄgon gÄng fÄr för mig att minska storleken pÄ min samling Àr SBGX337 troligtvis en av de allra sista klockorna jag avyttrar. Den ger mig fortfarande samma varma kÀnsla som nÀr den var ny för snart sex Är sedan.

Jag sitter och browsar diverse japanska sidor och suktar efter utgĂ„ngna roliga modeller att försöka ropa hem nĂ„gon gĂ„ng

Ibland Àr det mer uppenbart Àn i andra fall att klockan fÄtt en rejÀl handpÄlÀggning, som i detta fall.
IMG_0374.jpeg

Att visarna har skador brukar inte vara ett gott tecken.
IMG_0375.jpeg

NĂ€r jag sedan sĂ„g denna bild kĂ€nde jag mig tvungen att ta en skĂ€rmdump och posta hĂ€r. Även om man beskriver att den ”fĂ„tt nytt batteri och en utvĂ€ndig ytbehandling av vĂ„rt anlitade företag” sĂ„ tycker jag vĂ€l man kan ha lite högre estetiska krav Ă€n att montera bezel fel roterad đŸ«Ł
Ja, den verkar inte ha genomgÄtt nÄgon standardservice av auktoriserad verkstad.

Byte av visare Àr ju standard vid en fullservice, och att montera ihop klockan fel Àr naturligtvis oursÀktligt.

Ja, den verkar inte ha genomgÄtt nÄgon standardservice av auktoriserad verkstad.

Byte av visare Àr ju standard vid en fullservice, och att montera ihop klockan fel Àr naturligtvis oursÀktligt.
Jag kan inte pÄstÄ att jag har koll pÄ vad som görs vid fullservice, men jag tror inte att visarbyte ingÄr som standard pÄ en 8N65 ifrÄn 1990.

Hej, har tittat ett tag pÄ SBGS001 och SBGX209 men tycker det Àr svÄrt ÀndÄ att basera köp bara pÄ foton pÄ internet. Lite av en long-shot men om nÄgon i Sthlms-trakten skulle visa ett ex sÄ Àr det lunch/fika/öl on me.

Behöver inte vara exakt de referenserna heller givetvis, mer att det Àr samma case (SBGS005, SBGX005, SBGX009, SBGX011...)

Tillbaka
Topp