Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
JÀkla fint!Gammal bild, men sÄg att det diskuterades rÀfflor och ljusbrytning hÀr för nÄgon sida sen
![]()
Jag Àlskar verkligen den klockan.Tror inte SBGX337 varit med hÀr pÄ ett tag, sÄ det kÀnns som att det Àr hög tid!
![]()
Ja, den verkar inte ha genomgĂ„tt nĂ„gon standardservice av auktoriserad verkstad.Jag sitter och browsar diverse japanska sidor och suktar efter utgĂ„ngna roliga modeller att försöka ropa hem nĂ„gon gĂ„ngâŠ
Ibland Àr det mer uppenbart Àn i andra fall att klockan fÄtt en rejÀl handpÄlÀggning, som i detta fall.
![]()
Att visarna har skador brukar inte vara ett gott tecken.
![]()
NĂ€r jag sedan sĂ„g denna bild kĂ€nde jag mig tvungen att ta en skĂ€rmdump och posta hĂ€r. Ăven om man beskriver att den âfĂ„tt nytt batteri och en utvĂ€ndig ytbehandling av vĂ„rt anlitade företagâ sĂ„ tycker jag vĂ€l man kan ha lite högre estetiska krav Ă€n att montera bezel fel roterad![]()
Jag kan inte pÄstÄ att jag har koll pÄ vad som görs vid fullservice, men jag tror inte att visarbyte ingÄr som standard pÄ en 8N65 ifrÄn 1990.Ja, den verkar inte ha genomgÄtt nÄgon standardservice av auktoriserad verkstad.
Byte av visare Àr ju standard vid en fullservice, och att montera ihop klockan fel Àr naturligtvis oursÀktligt.
Ja den ser mycket trevlig utDay-date med Kanji idag. Hade jag endast fÄtt ha en klocka, skulle jag troligen valt denna.![]()
![]()
![]()
Snygg som vanligt men 70-talet ringde och frÄgade efter en bit blÄ vaxduk som försvunnit....Dagens för att fÄ igÄng trÄden igen.
![]()