Crowd funding priset var runt 2400. Ingen aning om vad det kommer bli nÀr det slÀpps.Du rÄkar inte veta ungefÀr vad titanium swift ligger i pris? Dom listar inte nÄgra priser alls just nu![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Crowd funding priset var runt 2400. Ingen aning om vad det kommer bli nÀr det slÀpps.Du rÄkar inte veta ungefÀr vad titanium swift ligger i pris? Dom listar inte nÄgra priser alls just nu![]()
Jag svarar med tvÄ alternativ pÄ en gÄng:Dagens lilla frÄgesport.
Den hÀr lÄg i en affÀr för begagnade saker och varför tror ni att den Àr sÄ rejÀlt nersatt i pris?
![]()
Tavlan Àr fel för modellen, Suwa symbol, 4522 tillverkades i Daini. Ser ut som 5645-tavla men saknar automatic, ommÄlad? Lite förvirrad mÄste jag erkÀnna. De har vÀl samma diameter pÄ tavlan, 27mm, eftersom case code startar med 7 sÄ i teorin kanske de passar om fötterna har samma placering i verk. Det i sig Àr intressant om de hade en slags standard pÄ bÄda fabrikerna som följdes och öppnar för modding till viss grad om man Àr lagd Ät det hÄllet.Dagens lilla frÄgesport.
Den hÀr lÄg i en affÀr för begagnade saker och varför tror ni att den Àr sÄ rejÀlt nersatt i pris?
![]()
Tavlan Àr fel för modellen, Suwa symbol, 4522 tillverkades i Daini. Ser ut som 5645-tavla men saknar automatic, ommÄlad? Lite förvirrad mÄste jag erkÀnna. De har vÀl samma diameter pÄ tavlan, 27mm, eftersom case code startar med 7 sÄ i teorin kanske de passar om fötterna har samma placering i verk. Det i sig Àr intressant om de hade en slags standard pÄ bÄda fabrikerna som följdes och öppnar för modding till viss grad om man Àr lagd Ät det hÄllet.
Det finns vÀl dokumterat exemplar av bÄde Seiko och GS dÀr verk/delar Àr stÀmplade med Daini dÀr man skulle anta att det ska bör vara Suwa, GS kaliber 61XX tror jag? Seiko dykare, 6105?
Dagens lilla frÄgesport.
![]()
Inte för att jinxa din förhoppning, men kvarts GMTŽn verkar sÀllan stanna lÀnge hos de som kliver pÄ begNytt in. KÀnns som en keeper.
![]()
Jag hÄller med angÄende flippningen. Lite oklart varför men jag gissar pÄ att den största anledningen Àr antalet i omlopp. Var det inte ett gruppköp ocksÄ?Inte för att jinxa din förhoppning, men kvarts GMTŽn verkar sÀllan stanna lÀnge hos de som kliver pÄ begDet vore kul att se statistik över mest flippade GSmodell pÄ forumet
Hehe aa men det kan jag tÀnka mig. Haft en annan kvarts innan sÄ vet lite vad jag gav mig in pÄ. Sen tycker ja just kvarts passar bra till GMT (och travellers sÄdan), i teorin sÄklart dÀr man behöver en referensklocka pÄ söderhavsön utan tÀckning.Inte för att jinxa din förhoppning, men kvarts GMTŽn verkar sÀllan stanna lÀnge hos de som kliver pÄ begDet vore kul att se statistik över mest flippade GSmodell pÄ forumet
Jag hade gissat att det Àr för att det ser ut som nÄgon putsat upp boetten lite med en vinkelslip.
Om jag inte minns fel har du Àven syskonet i 2-t? Vill du ha hjÀlp att skala ner kan jag ta hand om denTror inte den var sÄ förfÀrlig utan mer att ljuset i montern gör sitt till.
Till dagens kvartsare, haft den i 10 Är och kÀnns som den blir kvar nÄgra Är till trots att jag försöker dra ner pÄ batteriare.
![]()
Om jag inte minns fel har du Àven syskonet i 2-t? Vill du ha hjÀlp att skala ner kan jag ta hand om den![]()
JĂ€kligt fin och snygga bilder.Funkar bra som sommarklocka!
![]()
![]()
Jag har en sĂ„n pĂ„ radarn, dock den med guldfĂ€rgad boettâŠHar nog inte haft en sĂ„n.
Men om du ser nÄgot annat o kvartsvÀg fÄr du gÀrna höra av dig.
Majesta med svepande sekundvisare?
Sist jag kollade hade Steel reef Ànnu inte klÀmt ur sig nÄgot sÀljbart till GS. Dom har vÀl tom tagit in ordrar men hade iaf nyligen inte levererat nÄgot Ànnu. En mÀngd irriterade kunder fick man pÄ köpet![]()
MĂ„ste sĂ€ga impad av tavlan. Trodde den skulle va lite âtrĂ„kigâ jmf med GS med textur. Men sjukt djup - som spegelblankt vatten om man ska vara litterĂ€r.
Tycker det blev bra med sailcloth ocksÄ. Lyckades inte justera bandet med mina 15 Är gamla Alix mejslar. SÄ lÀmnar till proffs. Funderar pÄ att köpa on the fly frÄn steel reef, nÄn som testat?