• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

kevlah

Breitling
Hej pÄ er,

Jag Àr lite nybörjare i klockvÀrlden sen nÄgot Är tillbaka och har mest varit passiv lÀsare pÄ forumet sÄ detta blir mitt första inlÀgg. Har en Oris Aquis sen tidigare men letat ett tag efter en mer dressad modell att komplettera med. Jag testade en Grand Seiko hos en AD för ett par veckor sen och blev helsÄld. Jag har nog landat i att försöka hitta en begagnad GS SBGX063. Har hittat denna pÄ Chrono24: https://www.chrono24.se/seiko/grand-seiko-sbgx063-9f62--id20651347.htm

Jag har inte köpt begagnat tidigare och undrar om nÄgon med erfarenhet har nÄn input pÄ vad man ska titta efter för att se om det Àr en legit annons/klocka, sÄ man inte gÄr pÄ en nit.

Är kanske bĂ€ttre att köpa frĂ„n en "riktig" handlare pĂ„ Chrono24?
 
Senast Àndrad:

Floof

Cartier
Hej pÄ er,

Jag Àr lite nybörjare i klockvÀrlden sen nÄgot Är tillbaka och har mest varit passiv lÀsare pÄ forumet sÄ detta blir mitt första inlÀgg. Har en Oris Aquis sen tidigare men letat ett tag efter en mer dressad modell att komplettera med. Jag testade en Grand Seiko hos en AD för ett par veckor sen och blev helsÄld. Jag har nog landat i att försöka hitta en begagnad GS SBGX063. Har hittat denna pÄ Chrono24: https://www.chrono24.se/seiko/grand-seiko-sbgx063-9f62--id20651347.htm

Jag har inte köpt begagnat tidigare och undrar om nÄgon med erfarenhet har nÄn input pÄ vad man ska titta efter för att se om det Àr en legit annons/klocka, sÄ man inte gÄr pÄ en nit.

Är kanske bĂ€ttre att köpa frĂ„n en "riktig" handlare pĂ„ Chrono24?
Har sjÀlv dÄlig koll gÀllande handel via Chrono24 sÄ dÀr kan jag tyvÀrr inte ge nÄgon hjÀlp. Men tÀnkte ge en heads up om att det ligger en SBGX263 ute till försÀljning till ett schysst pris hÀr pÄ sÀljes/bytes! Hade personligen hellre handlat genom KS dÄ det kÀnns tryggare och smidigare, har aldrig stött pÄ nÄgra problem hÀr pÄ forumet :)
 

kevlah

Breitling
Har sjÀlv dÄlig koll gÀllande handel via Chrono24 sÄ dÀr kan jag tyvÀrr inte ge nÄgon hjÀlp. Men tÀnkte ge en heads up om att det ligger en SBGX263 ute till försÀljning till ett schysst pris hÀr pÄ sÀljes/bytes! Hade personligen hellre handlat genom KS dÄ det kÀnns tryggare och smidigare, har aldrig stött pÄ nÄgra problem hÀr pÄ forumet :)
Tack för tips! Ska kika :)
 

Fredrik78

Cartier
Fortfarande pÄ armen
.
FB61CD8D-8612-4FFE-9EC4-B9BC1B5B0D63.jpeg

SBGV245
 
Senast Àndrad:

Oktogon

Panerai
Spanat lite GS senaste tiden och har nog kommit fram till att SBGW231 Àr jackpot. Vill dock gÀrna köpa nytt sÄ undrar om nÄgon har koll pÄ listpris och tillgÀnglighet i Svea?
 

kuma-kun

Audemars
Trots att jag senaste tiden skaffat 2 stycken 56 med blÄ tavlor kunde jag inte motstÄ en chansning och utmaning som dök upp pÄ auktion.
Den hÀr hade tre usla foton som inte sa mycket mer Àn att den var rostig, flÀckig, bucklig och trasig.
Men mycket ovanlig tavla och med orginalÀnk provade jag lyckan.
Kom igÄr och sÄg dÄ hemsk ut men verkar kunna bli klocka igen med nytt glas, tvÀtt, rostbortagning o.s.v.

63D6BB26-4D8F-4126-B0F5-7DB869C17E13.jpeg


NÄgon som har et S till övers?

27B73E71-0A5A-49F3-A4BD-A491C71D2605.jpeg
 
Senast Àndrad:

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grym klocka, kommer nog bli mitt nÀsta inköp.
Precis köpt den? Första intryck?
BÀrs den ungefÀr som BB58?

Tack! Jag Ă€r supernöjd 👍
Den bÀrs nog liknande egentligen men jag upplever den aningens större i alla fall. Tror det kan bero pÄ att tavlan kan vara lite större.
KÀnns vÀldigt prisvÀrd i alla fall:D

Jag Àr lite sugen pÄ en Skyflake men Àr lite rÀdd att den ska vara för stor. FÄr Äka in till AD och testa lite först:)
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Hej !
NÄgon av er rÄkar inte veta var (online) man kan se listpriser i sek för diverse gs modeller?
Tack pÄ förhand.
 
Topp