• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kikade lite pÄ den hÀr Aerospacen
https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-avantage-2013-blÄ-tuxedo.126238/

"TillÀgg, efter jÀmförelse med bilder pÄ andra blÄ tuxedo Aerospace finns det en skillnad pÄ tavlan. Det finns en guldig (i brist pÄ bÀttre ord) highlight runt siffrorna och pÄ tuxedo delen. Se sista bilden som fÄngar det bra. Om detta Àr frÄn fabrik, gjort av en urmakare eller hemmapulat (eller en defekt för delen) har jag ingen aning om."

NÄgon hÀr som vet nÄgot om tavlan?
Ping @JensBP @Eurenius
Det Àr ju en defekt pÄ tavlan. Finns ingen annan rimlig förklaring.
 
A3199645-5FD5-47E7-850B-026053BB9D0C.jpeg
 
Kikade lite pÄ den hÀr Aerospacen
https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-avantage-2013-blÄ-tuxedo.126238/

"TillÀgg, efter jÀmförelse med bilder pÄ andra blÄ tuxedo Aerospace finns det en skillnad pÄ tavlan. Det finns en guldig (i brist pÄ bÀttre ord) highlight runt siffrorna och pÄ tuxedo delen. Se sista bilden som fÄngar det bra. Om detta Àr frÄn fabrik, gjort av en urmakare eller hemmapulat (eller en defekt för delen) har jag ingen aning om."

NÄgon hÀr som vet nÄgot om tavlan?
Ping @JensBP @Eurenius
Ser allmÀnt konstigt ut nÀr det bara ser ut att vara nÀra siffrorna pÄ bilderna? Jag har ingen aning.
 
Kikade lite pÄ den hÀr Aerospacen
https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-avantage-2013-blÄ-tuxedo.126238/

"TillÀgg, efter jÀmförelse med bilder pÄ andra blÄ tuxedo Aerospace finns det en skillnad pÄ tavlan. Det finns en guldig (i brist pÄ bÀttre ord) highlight runt siffrorna och pÄ tuxedo delen. Se sista bilden som fÄngar det bra. Om detta Àr frÄn fabrik, gjort av en urmakare eller hemmapulat (eller en defekt för delen) har jag ingen aning om."

NÄgon hÀr som vet nÄgot om tavlan?
Ping @JensBP @Eurenius
Kan det vara en gammal fuktskada kanske?
 
F.ö nu Àr husbudgeten ÀndÄ skall blÄsas pÄ brattar av alla dess slag. Vilka alternativ har vi nÀr det kommer till guld & TT?
 
den skulle egentligen kommit förra Äret!

ser framemot att se en ren kopia pÄ en 81950 fast med in-house m

Jo, det har snackats om det ett tag. SjĂ€lv skulle jag gĂ€rna se en försiktigt moderniserad variant av 81950 i stl 39-40mm med 7750 (tycker att man tar för mkt betalt för inhouse vs 7750 Ă„ gillar ej det vridna datumet. Helst med krongrafknappar i samma design som kronan (dvs som 81950). Och varför inte Ă„terinföra UTC’n?
 
Jag frÄgade honom för ganska lÀngesen och dÄ sa han att nya Chronomater skulle komma 2020.
 
Jag antar att de nya chronomaterna kommer vara stora som dasslock, vilket Àr synd. Skulle gÀrna se nÄgot i en normal storlek runt 39-40
 
Tillbaka
Topp