• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

HÀrliga serier du ser pÄ!
SĂ„g Varuhuset, Rederiet och Tre Kronor...
La ner serietitttandet efter det...
Har det ens kommit nÄgon ny serie...;)
Edit: inte ens ironi. Ser inte nutida serier.
B8C255E0-5FE4-4D67-B106-AF0FAD376E6C.jpeg

Bjussar pÄ en nÄgorlunda samtida klocka:D

Det finns bara en King of series. Jag har alla 112 avsnitt pÄ blueray. Gissa vilken....
 
Tack för tipset. Ska kolla böckerna, konstigt att jag inte sett den i dem.

Den hÀr sidan visar rÀtt mycket intressant. Den Àr rÀtt rörig det Àr lite svÄrt att se hur den Àr organiserad/sorterad (man kan tex trycka pÄ de tecknade bilderna för att fÄ fram klockor och man kan sortera pÄ Älder modell etc):
http://www.breitling-museum.com/Breitling-Chronomat.html

Detta Àr den andra sidan som jag tycker Àr lÀsvÀrd. Lite rakare struktur och mer text:
https://www.breitlingsource.com/watch_details/Chronomat_191.html
 
Hej!
Jag har ju egentligen aldrig varit sĂ€rskilt intresserad av Breitling, alltid tyckt dom Ă€r ’over the top’. För mycket ungefĂ€r. Men ju mer man tittar sĂ„ mer tilltalande blir det. Har fastnat lite för en vintage. Iofs en Breitling med lugnare framtoning Ă€n dom flesta. NĂ„gon som haft/har denna och kan dela med sig av synpunkter, Ă€r 10k ett hyfsat pris? Vad skulle vara en lĂ€mplig lĂ€nk? Antar att det inte gĂ„r att hitta en bullit-lĂ€nk. Är en senare version av denna bĂ€ttre, mer prisvĂ€rd? Tacksam för synpunkter.

VĂ€nligen,sjodan.

1C0BC8C4-7100-4727-A58D-3034A3219BE8.jpeg
Har en liknande pÄ lÀnk. Fantastisk klocka tycker jag. Gillar utseendet pÄ de Àldre modellerna mer.
20190624_070328.jpg

Om jag förstÄtt rÀtt servas inte urverket lÀngre, precis som andra skrivit. Pajar den digitala displayen fÄr man byta hela urverket. Har det funkat i 30 Är kan det ju Ä andra sidan fungera ett bra tag till. Min första Breitling och jag har varit grymt nöjd med den.
 
Hoppas Àgaren fick ett kostnadsförslag innan han bestÀmde sig att serva denna.
Blir nog tufft att fÄ tillbaka servicekostnaden pÄ auktionen :)

https://www.bukowskis.com/sv/lots/1...meter-armbandsur-kronograf-armbandsur-40-5-mm

76DC4F5E-2FFC-4036-980A-F26FC921A5A4.jpeg
B723AABD-709C-4601-BD80-9BA4E0B579F0.jpeg
man blir vÀldigt nyfiken pÄ att se vad som har blivit fixat med den klockan!
ett helt case i 18k gÄr vÀl inte sÄ billigt?
sen Àr frÄgan vad den andra punkten pÄ 2k Àr...

Började klia i fingrarna pÄ bÄde moonphase & guldet.
om du syftar pÄ luna versionen som lÄg uppe sÄ Àr den bilden frÄn en som sÀgs vara "nos" pÄ chrono men för 2750 euro sÄ kÀnns det rÀtt saftigt MEN det Àr ibte en jÀtte vanlig version fast samtidigt en svÄrare modell att sÀlja vidare eftersom det Àr den enda chronomaten @Denke aldrig skulle köpa
 
om du syftar pÄ luna versionen som lÄg uppe sÄ Àr den bilden frÄn en som sÀgs vara "nos" pÄ chrono men för 2750 euro sÄ kÀnns det rÀtt saftigt MEN det Àr ibte en jÀtte vanlig version fast samtidigt en svÄrare modell att sÀlja vidare eftersom det Àr den enda chronomaten @Denke aldrig skulle köpa

Jag har tömt hela sparbössan till eventuella klockköp i huset, sÄ just nu Àr det bara att sÀtta upp pÄ önskelistan till framtida förvÀrv..
 
man blir vÀldigt nyfiken pÄ att se vad som har blivit fixat med den klockan!
ett helt case i 18k gÄr vÀl inte sÄ billigt?
sen Àr frÄgan vad den andra punkten pÄ 2k Àr...


om du syftar pÄ luna versionen som lÄg uppe sÄ Àr den bilden frÄn en som sÀgs vara "nos" pÄ chrono men för 2750 euro sÄ kÀnns det rÀtt saftigt MEN det Àr ibte en jÀtte vanlig version fast samtidigt en svÄrare modell att sÀlja vidare eftersom det Àr den enda chronomaten @Denke aldrig skulle köpa

Allt ser helt nytt ut pÄ klockan (vilket det ju inte brukar göra pÄ 25 Är gamla guldklockor. SÀrskilt inte Bretlings med alla hörn och kanter som lÀtt fÄr en smÀll och en repa). Skulle det kunna vara sÄ att Breitling har nÄgon inbytespolicy för guldboetter? Dvs att man fÄr ett hyggligt inbytespris för sin gamla och att man dÀrför bara betalar (nÄgra tio tusen?) för den nya. Bara en ren gissning.
 
Allt ser helt nytt ut pÄ klockan (vilket det ju inte brukar göra pÄ 25 Är gamla guldklockor. SÀrskilt inte Bretlings med alla hörn och kanter som lÀtt fÄr en smÀll och en repa). Skulle det kunna vara sÄ att Breitling har nÄgon inbytespolicy för guldboetter? Dvs att man fÄr ett hyggligt inbytespris för sin gamla och att man dÀrför bara betalar (nÄgra tio tusen?) för den nya. Bara en ren gissning.
bra frÄga!
har noll koll men 63k för en ny boett lÄter rÀtt billigt eller vad tycker du sjÀlv?
mÄste med ha ingÄtt en service i det priset för annars hade vÀl inte AD slÀppt den?
sen Àr de frÄgan om dom extra 2k pÄ kvittot...
vad Àr det? en raider?
(vilket vore billigt i sig)
 
Tillbaka
Topp