• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

bra frÄga!
har noll koll men 63k för en ny boett lÄter rÀtt billigt eller vad tycker du sjÀlv?
mÄste med ha ingÄtt en service i det priset för annars hade vÀl inte AD slÀppt den?
sen Àr de frÄgan om dom extra 2k pÄ kvittot...
vad Àr det? en raider?
(vilket vore billigt i sig)

Jo, 63tkr för en ny boett i 18k lÄter billigt. Som jag ser det kan det finnas tvÄ förklaringar.
1) Breitling har nÄgon form av inbytesprogram som gör att man byter in sin gamla guldboett och betalar en mellanskillnad (dvs min gissning ovan). DÄ skulle man kunna tÀnka sig att priset gÄr ner betydligt eftersom man dÄ fÄr bort kostnaden för guldet och "bara" betalar för bearbetningen.
2) Man har nosat upp en handlare nÄgonstans som ligger pÄ en gammal boett och som kan tÀnka sig att göra en "deal". Klockan hÀrstammar ju frÄn en tid dÄ reservdelar inte var sÄ hÄrt reglerade som idag sÄ nÄgon kan ha haft en boett liggande i nÄgot kassaskÄp.
 
SuperOcean black titanium i modell större Àr slÀppta. Man har tagit ut svÀngarna rejÀlt i designen.

FDBA5F68-0B6E-4E6D-A623-C654E58AF269.jpeg
 
Jag har lite svÄrt för siffrorna pÄ sidan, samt att jag har en sportigare variant redan. Annars Àr den stenhÄrd i alla avseenden. (Samt att jag inte har rÄd:oops::bag:)
 
Klassisk sÀljteknik
;) jag vet att dem flesta vill alltid ha billigare Àven om det Àr billigt redan, inkl mig sjÀlv, men som det ser ut just nu sÄ sÀljs den bara för att den inte anvÀnds sÄ mycket som kanske vore rÀttvist, pengarna ska inte fram till nytt eller nÄtt annat osv. Och pÄ riktigt tycker jag att priset Àr helt rÀtt Àven för en köpare, riktmÀrket Àr förvisso chrono men Àr man billigast dÀr sÄ borde man inte ligga way off? Och visst en produkt Àr aldrig vÀrd mer Àn nÄgon Àr villig och betala, men dÄ fÄr den vila vidare hemma :):angel:
 
;) jag vet att dem flesta vill alltid ha billigare Àven om det Àr billigt redan, inkl mig sjÀlv, men som det ser ut just nu sÄ sÀljs den bara för att den inte anvÀnds sÄ mycket som kanske vore rÀttvist, pengarna ska inte fram till nytt eller nÄtt annat osv. Och pÄ riktigt tycker jag att priset Àr helt rÀtt Àven för en köpare, riktmÀrket Àr förvisso chrono men Àr man billigast dÀr sÄ borde man inte ligga way off? Och visst en produkt Àr aldrig vÀrd mer Àn nÄgon Àr villig och betala, men dÄ fÄr den vila vidare hemma :):angel:
Priset Àr det inget fel pÄ!
Men jag kan tÀnka mig att det Àr en modell som kan vara lite svÄrsÄld? I dessa sportstÄlets tider ;)
 
Tillbaka
Topp