• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Trevlig pjĂ€s! (Ej min dockđŸ˜©)
IMG_7230.jpeg
Smaken Àr som baken

Tycker den Ă€r hemsk đŸ˜€

NĂ„gon som har gissning pĂ„ vad detta som dykt upp kan vara? Antagligen lite damm eller liknande men kĂ€ndes lite mĂ€rkligt att allt lagt sig i en ordentlig rad
😎
Klockan under garanti & inlÀmnad till Breitling sÄ svar kommer inom en (förhoppningsvis) snar framtid..
IMG_7263.png

Bra stÀlle att köpa och sÀlja till. Eller köpa ny i posten ovan som jag missade.
Tack snÀllt för tipset. Köper givetvis hellre Àn begagnad som fÄtt ta det största tappet. Den du lÀnkade ser riktigt bra. NÀstan 35-40% tapp mot en ny listad i Sverige.

Hello there, Breitling lovers
Jag vill hÀr redogöra och varna lite för en Emergency som jag haft turen(?) att korsat min vÀg.

> Vill förts och frÀmst sÀga att sÀljaren utav denna tog fullt ansvar och utan vidare diskussion tog Äter köpet, vill vara tydlig med detta hÀr. Jag lÀgger 0 vÀrdering i om denne visste att den var som den var eller inte <<<

Jag har lÀge velat fram och Äter om olika Chronograph modeller ifrÄn Breitling, vad villhöver jag för attf fylla mitt hÄlrum i klocklÄdan? NÀr en Breitling Emergency Mission dök upp pÄ Tradera sÄ ticka den mÄnga bokar samtidigt. Den hade en kÀnd brist med att nödsÀndare inte fugerade för köparen men dÄ jag har 20+ Är av teknisk erfarenhet med nödsÀnadare (EPIRB, PLB, ELT) sÄ skulle detta nog lösas enkelt inbillade jag mig.

Klockan kom hem och mycket riktigt funger inte sÀndare, jag noterar att tavla Àr lite mer sliten (i brist pÄ bÀttre ord) Àn vad jag först noterade. Jag öppnar upp klockan efter att ha lÀst pÄ om batteribyten av nödsÀndardelen i 121.5MHz Emergency modellen. Jag möts av att nödsÀndardelen mest troligen Àr vattenskadad nÄgon gÄng dÄ det Àr tecken pÄ korrosion pÄ kontaktblÀck inne i klocka samt att delar av kretskort Àven har konstig belÀggning som det kan bli efter just vattenintrÀngningar. Det finns inte heller nÄgon packning mellan sÀndar delen och klockan som sÄdan. Klocka som sÄdan har Àven ett löst generiskt lock placerat som Àr helt löst i boett, det borde sitta och skydda urverk som sÄdant. Urverk i klockan Àr inte heller mÀrkt pÄ nÄgot sÀtt med Breitling utan ett generiskt ETA verk. Detta lösa lock kortsluter Àven batteripol i sÀndaren mot boett som sÄdan...
Nu ringer alla mina varningsklockor. Det lösa locket, kortslutning, avsaknad av packningar, generisk ETA verk - det Àr inte en genuin Breitling utan en Frankenwatch dÀr mest troligen urverk och sÀndare blivit skadat nÄgon gÄng. Kontakt med sÀljare pÄ Tradera tas och summan Àr att klocka gÄr Äter och jag fÄr mina pengar Äter, jag hade köpskydd via Tradera med. Som nÀmnt i inledning, sÀljaren tog totalt ansvar och Äterbetalning skedde utan konstigheter.

580758736_400839f7-7681-4458-9a3b-3d67f0235bbe.jpeg

Bild ifrÄn Tradera annons som visar framsida

580758736_3eb7dd51-0c51-46ef-8429-482fcbdb1e63.jpeg

Bild ifrÄn Tradera som visar baksida

IMG_0723.jpeg

Egen superdÄlig bild pÄ urverk som sÄdant, lock som jag nÀmner missade jag givetvis att fÄ med pÄ bild.

SÄ summan av min text och bilder. Om ni springer pÄ en Breitling Emergency Mission med blÄ tavla som ser aningen lite trött ut pÄ tavla men för övrigt fin i boett och lÀnk SAMT att den har sÀndare ID 749050 men sÀndare Àr defekt - tÀnkt till bÄde en eller tvÄ ggr innan ni slÄr till. Det hela kostade mig en knapp tusenlapp i frakt och köpskydd som jag rekommenderar men Àven en helt del magont för det handlade om en del pengar ÀndÄ som jag befarade kunde vara borta.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp