• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NĂ€ nu gĂ„r vi 2 ut pĂ„ stan 😎

IMG_1751.jpeg

Kolla pÄ denna. Ibland ser man loggan i gult, rÀtt, och ibland i mer orange.
Den övre Ă€r ju en katalog bild och den undre kĂ€nns som man jobbat hĂ„rt och dĂ„ligt pĂ„ med redigeringen. (Subdials etc) Är det rimligt att anta att det orangea Ă€r en bieffekt av fotoredigeringen?
Som referens Àr den understa ett amatör fotograferat ex
Har nÀmligen sett det förut, pÄ verifierade ex.
1000057599.jpg

1000057598.jpg

1000057601.jpg

Kolla pÄ denna. Ibland ser man loggan i gult, rÀtt, och ibland i mer orange.
Den övre Ă€r ju en katalog bild och den undre kĂ€nns som man jobbat hĂ„rt och dĂ„ligt pĂ„ med redigeringen. (Subdials etc) Är det rimligt att anta att det orangea Ă€r en bieffekt av fotoredigeringen?
Som referens Àr den understa ett amatör fotograferat ex
Har nÀmligen sett det förut, pÄ verifierade ex.
1000057599.jpg

1000057598.jpg

1000057601.jpg
Fotade med olika system/instÀllningar/miljöer Àr mitt svar, kan ha Äldrats annorlunda ocksÄ men tror att det Àr handhavandet vid avbildningen som spelar roll

Lite sugen pÄ en Aerospace E79362 med svart tavla men den tavlan ser ut som en prickigkorv. NÄgon som vet vad detta beror pÄ och vad de ca kostar att byta tavla?
IMG_1531.jpeg
Jag undrar om tavlan verkligen Ă€r kass. Tror nĂ€stan inte det med tanke pĂ„ att det finns en prick Ă€ven pĂ„ den nedre dispalyen, som Ă€r av plast. Att den skulle fĂ„tt nĂ„gon blĂ„sa eller nĂ„t liknande, som prickarna pĂ„ tavlan  skulle kunna vara, Ă€r osannolikt.
Jag tror snarare pÄ att nÄgon varit ovarsam vid nÄgot av alla de batteribyten den klockan sannolikt fÄtt under Ären, och att det dÀrmed Àr lös(?) smuts pÄ tavlan.
Ett batteri i en Aerospace Àr inte sÄ lÄnglivat och den dÀr modellen har ju rÀtt mÄnga Är pÄ nacken nu, sÄ den har förmodligen varit öppen flera gÄnger vid det hÀr laget.

Jag undrar om tavlan verkligen Ă€r kass. Tror nĂ€stan inte det med tanke pĂ„ att det finns en prick Ă€ven pĂ„ den nedre dispalyen, som Ă€r av plast. Att den skulle fĂ„tt nĂ„gon blĂ„sa eller nĂ„t liknande, som prickarna pĂ„ tavlan  skulle kunna vara, Ă€r osannolikt.
Jag gissar pÄ fukt. Lite för mycket partiklar för att det skulle vara smuts. Skulle det finnas statistik pÄ antal och andel fuktskadade klockor skulle nog Aerospace vinna den rÀtt överlÀgset. Inget bra svar pÄ vad en tavla kostar dock..

Fick ett 22 mm Staib-mesh över pga försÀljning, sÄ bytte pÄ Bratten.

VÀldigt likt OEM kvalitetsmÀssigt, tror inte det finns nÄgot aftermarket i högre kvalitet faktiskt. Och mycket bekvÀmt!

SmÄ skillnader mot original att det inte smalnar av mot spÀnnet, samt att sjÀlva spÀnnet Àr utan sÀkerhetsbygel.

KĂ€nns Ă€ndĂ„ skönt att slippa slita pĂ„ OEM-lĂ€nken 😀

IMG_5736.jpeg
IMG_5737.jpeg

Original:

IMG_5735.jpeg

Ruckade just denna dÄ den gick för fort. Trevligt att öppna en 20 Är gammal klocka och konstatera att den ser ny ut. Inte ens smuts runt packningen. Verkar vara i toppskick sÄvÀl in- som utvÀndigt.
Skönt att veta att packningen bÄde Àr i bra skick och insmord.
20260101_154852.jpg

Är i tankarna om att komplettera min röde iron man med nĂ„got turkost.

Fick otrolig hjĂ€lp och guidning inne hos Breitling Boutique sthlm och börjar landa i B01 Avenger med ” Forged Carbon ” tavlan & blĂ„a bandet.

Vad tror vi? 😍

Bilagor

• IMG_0492.jpeg
    IMG_0492.jpeg
    407.2 KB · Visningar: 3
  • IMG_0486.jpeg
    IMG_0486.jpeg
    1 MB · Visningar: 4
  • IMG_0489.jpeg
    IMG_0489.jpeg
    712.9 KB · Visningar: 63
  • IMG_0487.jpeg
    IMG_0487.jpeg
    624.6 KB · Visningar: 5
  • IMG_0488.jpeg
    IMG_0488.jpeg
    529.4 KB · Visningar: 4
  • IMG_0492.jpeg
    IMG_0492.jpeg
    407.2 KB · Visningar: 5
Fan vad jag vill ha en navitimer!
Är b01an ny hos dig?
Nej den har jag haft lÀnge 5Är typ . A23322 Àr ni köpte bara för att se och Àr lite överraskad faktiskt. Stor fördelen med b01Àr den lite tunnare , fina guld vingar och datum hjulet Àr svart . Annars Àr allt vÀldigt lika

Tillbaka
Topp