• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NÀsta frÄga dÄ. Det verkar inte krylla av Colt Automatic pÄ begagnatmarknaden, nÄgon som har en prisidé om vad de brukar hamna pÄ lÀttare begagnat? Eller kanske vÀrt att handla nytt med en gÄng?
Finns ju en hel del modeller med vida skilda prisbilder. 38orna Àr ganska billiga, medan bÄda 41orna + nya 44an ligger rÀtt jÀmnt beggade och verkar stiga, iallafall den förra.

Kolla hÀr vad jag hittade!:eek:
Det hÀr ,pojkar och flickor Àr jÀttefel!!
Jag SkÀms, och skyller pÄ ungdomlig okunskap och exprimentlusta,
IMG_2892.JPG
Snygg stil Petta, speciellt att du Àven valt pvd-stÄl till. Noooooot. ;)

• Like
Reactions: PCB
Klart det kan bli belÀggning pÄ luminova men degenererar gör det inte. Det Àr ju dÀremot skillnad mellan luminova och superluminova.
Jag har Àven haft en Chronomat med halvdöd Luminova, inte stendöd som pÄ Superocean-visarna, men klart försÀmrad och ojÀmn. SÄ helt ovanligt Àr det inte. Den gemensamma nÀmnaren för bÄda var otÀthet och fukt.

Till mitt försvar , sÄ bars denna kombo max en timme och endast i hemmet,,, tror mitt natohat , som legat och pyrt , cementerades dÀr;)
Enda bratten jag haft (eller sett överlag) som ser bra ut pÄ nato Àr min Monnin. Nato Àr snyggt pÄ alla Monnins. Men överlag gÄr det fetbort pÄ brattar. Vet inte varför det Àr sÄ, kÀnns bara sÄ fel...

Enda bratten jag haft (eller sett överlag) som ser bra ut pÄ nato Àr min Monnin. Nato Àr snyggt pÄ alla Monnins. Men överlag gÄr det fetbort pÄ brattar. Vet inte varför det Àr sÄ, kÀnns bara sÄ fel...
Tycker mest allmÀnt att naton Àr slinkiga band ,som med sina öglor o loopar ,tar fokus frÄn klockan,ett satans pÄhitt helt enkelt:stop:

Jag gillar Colt Chronograph skarpt :)
SlÀng upp lite bilder vettja, jag behöver lite porr en mÄndagskvÀll som denna :D

Jag upplevde den som ganska lÀtt och smidig ÀndÄ, gillar verkligen hur slimmat caset blir med quartz. Grymt bra detaljarbete och helt upp till förvÀntningarna pÄ Breitling trots att det "bara" Àr en quartz modell. Det som talar för chronografen Àr ju att den Àr mer mÄngsidig Àn Skyracern och pÄ nÄt sÀtt kÀndes den mer som en "riktig" Bratte

Nja , upplevde den lite mer grönblÄ irl som en blÄ stÄlfisk ungefÀr, men vÀxlar ju dramatiskt med vinkel/ ljus
B Ă„ ankare hade inte passat in i den tooliga instrument looken tycker jag
Jag hade hoppats att fÄ se den vita med blÄ sub dials, den ser riktigt lÀcker ut pÄ bilderna tycker jag.

NÀsta gÄng man infinner sig i hufvudstaden, vilken AD bör man besöka för att fÄ högst chans att sÄ mÄnga modeller som möjligt finns hemma? Antar att det varierar i hur mÄnga modeller de har hemma...

NÀsta gÄng man infinner sig i hufvudstaden, vilken AD bör man besöka för att fÄ högst chans att sÄ mÄnga modeller som möjligt finns hemma? Antar att det varierar i hur mÄnga modeller de har hemma...
Du har Frakns ur pÄ Drottninggatan, krons i PK-huset och Bo Berggren pÄ biblioteksgatan alla inom typ 5 mins gÄngavstÄnd :) sen kan du ju sÄklart Äka ut till globen ocksÄ om du fortfarande saknar nÄgot ;)

Tillbaka
Topp