R
Raderad medlem 15346
Guest
Ingen som slagit till pÄ det gröna Àn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Var nÀra nÀr jag bestÀllde viklÄset. Men de tar 1600 för det vilket jag tycker Àr för mycket.Ingen som slagit till pÄ det gröna Àn?
![]()
Helpolerad Breitling, det hade jag gjort för att fÄ fram bling bling pÄ nyttSkulle ni polerat en A17380 vid service eller inte?
Ok tycker det priset Àr ok ÀndÄ.Var nÀra nÀr jag bestÀllde viklÄset. Men de tar 1600 för det vilket jag tycker Àr för mycket.
TĂ€nker du pĂ„ cosmonauten? Kostnad Ă€r vĂ€l beroende pĂ„ urverk. Kronograf med 24-hrs visning bör vĂ€l landa pĂ„ norr om 8â kan jag tro.Lite sugen pĂ„ en navitimer, vad kostar det att serva en sĂ„dan? Ta tex den som Ă€r till salu frĂ„n 2005, Ă€r det samma som Rolex eller nĂ„got billigare?
Lite sugen pÄ en navitimer, vad kostar det att serva en sÄdan? Ta tex den som Àr till salu frÄn 2005, Àr det samma som Rolex eller nÄgot billigare?
Har ej inhandlat den Ànnu.SlÀng upp lite bilder vettja, jag behöver lite porr en mÄndagskvÀll som denna
Jag upplevde den som ganska lÀtt och smidig ÀndÄ, gillar verkligen hur slimmat caset blir med quartz. Grymt bra detaljarbete och helt upp till förvÀntningarna pÄ Breitling trots att det "bara" Àr en quartz modell. Det som talar för chronografen Àr ju att den Àr mer mÄngsidig Àn Skyracern och pÄ nÄt sÀtt kÀndes den mer som en "riktig" Bratte
Jarl I GBG tar runt 6k inkl polering för en Breitlingkrono som baseras pÄ 7750.Om den har ett ETA verk sÄ de flesta fristÄende urmakare serva den och dÄ kostar det lite mindre. Gissningsvis 4-5tkr för ett ETA 7750 (frÄga runt). Om du lÀmnar in den till en auktoriserad sÄ blir det lite dyrare, skulle tro 3-4tkr ytterligare.
Skulle ni polerat en A17380 vid service eller inte?
Ja den Àr ju sÄ blank sÄ det kommer vÀl tillbaka igen snabbt. Det som stör mig Àr ett gÀng repor pÄ skorstenen. Men frÄgan Àr om det Àr vÀrt 800. Kan ju vÀnta till nÀsta service eller göra det skiljt senareJag hade inte gjort det... Klockan kommer bli repig fort igen ÀndÄ, sÄ det Àr bara att lÀra sig att leva med battlescars
Bjuder pÄ en bild av min.
![]()
Ăr det inte lunch snart??????
![]()
Helt enig den kÀnns riktigt smidig!Har ej inhandlat den Ànnu.
Jag provade Colt Chronograph nÀr jag var i Grekland för nÄgon vecka sedan.
Dom hade alla 3 fÀrgerna inne i butiken och den som jag gillade mest var den svarta.
Annars Àr blÄ min favoritfÀrg.
Tycker den satt riktigt bra trots sina 44 mm som jag annars kan uppleva som stort för min handled.
AnvÀnder Emerald time till iPhone. Synkar mot ett gÀng atomur, tycker den funkar bra. Inget fotande av urtavla och flyttande av visare endast manuell/visuell avlÀsning.Hur mÀter ni tidsavvikelser? Finns det nÄgon vettig app tex?
Tack för tipset. Funkade utmÀrkt.AnvÀnder Emerald time till iPhone. Synkar mot ett gÀng atomur, tycker den funkar bra. Inget fotande av urtavla och flyttande av visare endast manuell/visuell avlÀsning.
Nu Àr ju inte min Aerospace i nÄt större behov av kontroll men till andra klockor funkar den utmÀrkt.
YOLOJa den Àr ju sÄ blank sÄ det kommer vÀl tillbaka igen snabbt. Det som stör mig Àr ett gÀng repor pÄ skorstenen. Men frÄgan Àr om det Àr vÀrt 800. Kan ju vÀnta till nÀsta service eller göra det skiljt senare
Gör du sÄ rÀtt i!Dunkar vÀl in en bild jag med
![]()
Hadley-Roma Cordura!
Tack för tipset, gillar bandet skarpt!
Nu Àr det bara spÀnnet, Diver Pro III och viklÄset kvar
![]()
![]()
HÄller med dig!Vit tavla pÄ Aerospace Àr smutt! Den hÀr trÄden Àr farlig, Breitling Àr lÀskigt bra. Deras ar Àr helt magisk, motiverar köp nÀstan enbart den aspekten...![]()
Idag nÀr man kommer hem kanske det ligger ett litet paket och vÀntar. ViklÄs och gummi frÄn huvfudstaden.
![]()