• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vilket gummi blev det?
Svart med Breitling texten. Har redan ett ocean sedan innan med törnlÄs. Men de vanliga kostar inte sÄ mycket sÄ kommer vÀl klicka hem ett blÄtt ocean till nÀsta mÄnad tÀnker jag. Det gröna military funderade jag pÄ men tycker 1600 blev för mycket den hÀr mÄnaden med tanke pÄ vad de tar för viklÄset.

Är det ingen hĂ€r med GMT:n med den hĂ€r tavlan?
KÀnns som att 90% av det man ser pÄ nÀtet har stavindex.
breitling-aeromarine-avenger-ii-gmt-a3239011-bc34-153s-47.jpg

Svart med Breitling texten. Har redan ett ocean sedan innan med törnlÄs. Men de vanliga kostar inte sÄ mycket sÄ kommer vÀl klicka hem ett blÄtt ocean till nÀsta mÄnad tÀnker jag. Det gröna military funderade jag pÄ men tycker 1600 blev för mycket den hÀr mÄnaden med tanke pÄ vad de tar för viklÄset.

Hur Àr det nu, finns Oceanracer i den skÄlade varianten till viklÄs?

Edit: Kom precis pÄ att det finns...

Vad tycker ni om detta bandet med viklÄset?
Funderar pÄ kanske slÄ till...
Är det nĂ„got att ha till Navitimer ?

https://klocksnack.se/threads/nu-27...lligator-croc-armband-med-viklÄs-22-20.79281/

FrÄgar du @JensBP och @PCB sÄ hatar dom det dÀr lÄset. Det gör ont i deras kÀnsliga handleder. Jag tycker att det fungerar bra. Dock kan man köpa ett noname för en tusing med lÀder och allt om man vill testa. Fördelen med dessa lÄs Àr att man kan stÀlla det steglöst. Dock tycker jag att sömmarna ser lite skabbiga ut, som det ofta gör pÄ Breitlings lite Àldre band.

FrÄgar du @JensBP och @PCB sÄ hatar dom det dÀr lÄset. Det gör ont i deras kÀnsliga handleder. Jag tycker att det fungerar bra. Dock kan man köpa ett noname för en tusing med lÀder och allt om man vill testa. Fördelen med dessa lÄs Àr att man kan stÀlla det steglöst. Dock tycker jag att sömmarna ser lite skabbiga ut, som det ofta gör pÄ Breitlings lite Àldre band.

Hmm okej lite delade Äsikter dÄ, jag har testat mÄnga viklÄs som fungerat bra för mig, men att köpa ett noname för en 1k kÀnns lite onödigt. Kanske lika bra att slÄ till och chansa? I vÀrsta fall fÄr jag ge det till farsan som ocksÄ kör Breitling.

HÄller med dig om sömmarna, det Àr dom som fÄr mig att tveka mest! Men viklÄset i sig Àr vÀrt mer Àn vad han vill ha för hela kittet. Man kan vÀl köra pÄ Breitlings kanvas band pÄ det viklÄset?

Hmm okej lite delade Äsikter dÄ, jag har testat mÄnga viklÄs som fungerat bra för mig, men att köpa ett noname för en 1k kÀnns lite onödigt. Kanske lika bra att slÄ till och chansa? I vÀrsta fall fÄr jag ge det till farsan som ocksÄ kör Breitling.

HÄller med dig om sömmarna, det Àr dom som fÄr mig att tveka mest! Men viklÄset i sig Àr vÀrt mer Àn vad han vill ha för hela kittet. Man kan vÀl köra pÄ Breitlings kanvas band pÄ det viklÄset?

Fast ett noname lÄs och lÀder Àr vÀl inte horribelt för en tusing?

• Like
Reactions: Bas

Bara testat det svarta till aerospace nightmission , det svarta spÀnnet Àr mer rufft i finishen Àn dom polerade, det ihop med det styva/tjocka bruna kanvaset var en katastrof komfortmÀssigt
Tror nog polerat/ lÀder Àr helt ok ,@JensBP har en vÀldigt kÀnslig innerstadshudtyp:D

Jag och sÀljaren kom överens om 2500kr för skinnbandet med viklÄset ! SÄ affÀren Àr i princip gjord nu :)

Har ej inhandlat den Ànnu.
Jag provade Colt Chronograph nÀr jag var i Grekland för nÄgon vecka sedan.
Dom hade alla 3 fÀrgerna inne i butiken och den som jag gillade mest var den svarta.
Annars Àr blÄ min favoritfÀrg.
Tycker den satt riktigt bra trots sina 44 mm som jag annars kan uppleva som stort för min handled.
VÀnta tills Basel 2017, de lÀr ju lansera nya urverket i alla kvartskronografer.

Delen under spÀnnet trycker mot undersidan av handleden, kass lösning. ViklÄset dÀremot Àr underbart pÄ alla sÀtt.

• Like
Reactions: Bas
Delen under spÀnnet trycker mot undersidan av handleden, kass lösning. ViklÄset dÀremot Àr underbart pÄ alla sÀtt.

Ska bli intressant att testa nu nÀr det Àr sÄ delade meningar kring spÀnnet :) hoppas att jag gillar det bara :).
Tack för allas svar!
Denna trÄden mÄste vara en av dom bÀsta pÄ forumet alltsÄ! Tips och svar frÄn alla hÄll och kanter snabbt! Som det ska vara :)

Tillbaka
Topp