• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tack :)
Jag e sjukt nöjd som sagt!
Man kan inte vara annat Àn sjukt nöjd med en Aerospace, speciellt den generationen.

DSC_0027.jpeg

F34CB2F9-24B8-46DB-A833-C52F70BE8D81.jpeg
Krigar pÄ med min 44mm Colt. Denna modell skall enligt Breitling sjÀlva vara framtaget för militÀrt bruk som infanteriklocka vill jag minnas. Vet inte hur mycket av det som Àr marknadsföringsknep, vore rÀtt kostsamt att utrusta en armé med varsin Colt ;)

Krigar pÄ med min 44mm Colt. Denna modell skall enligt Breitling sjÀlva vara framtaget för militÀrt bruk som infanteriklocka vill jag minnas. Vet inte hur mycket av det som Àr marknadsföringsknep, vore rÀtt kostsamt att utrusta en armé med varsin Colt ;)

Jag har aldrig haft nÄgon sjÀlv, men de dÀr tidigare Colt var ganska enkla quartzklockor (dvs ngt helt annat Àn din). Ofta i pvd. Har inte följt dem i detalj men de Àr nog inte sÄ ovanliga eller dyra pÄ tex Ebay.

Jag har aldrig haft nÄgon sjÀlv, men de dÀr tidigare Colt var ganska enkla quartzklockor (dvs ngt helt annat Àn din). Ofta i pvd. Har inte följt dem i detalj men de Àr nog inte sÄ ovanliga eller dyra pÄ tex Ebay.
OK, intressant. Det finns ett gÀng Àldre 37mm Colt quartzare pÄ Chrono24 för runt 5-6K, kanske inte en hit designmÀssigt dock, ser rÀtt plastiga ut. Utan Breitling logga dock för den som vill flyga under radarn!

Att anvÀnda cape cod pÄ skorstenen pÄ en A17380 kanske inte Àr den bÀsta idén? Jag har fortfarande inte bestÀmt mig angÄende poleringen och lekte med tanken pÄ att anvÀnda cape vid istÀllet :rolleyes:

Den Àr jÀvligt bra.
HÀr du lÀnk till?
Köpt ny? Ref? A1738811?

Den Àr jÀvligt bra.
HÀr du lÀnk till?
Köpt ny? Ref? A1738811?
Tackar! Korrekt pÄ ref. A17388. Inhandlad ny hos AD för lite över tvÄ Är sedan nu. Köpte enbart pÄ gummi och skippade lÀnk, skulle bli för "maffigt" pÄ mina handleder med högpolerad lÀnk, svart gummi tonar ned storleken nÄgot

IMG_1906.JPG

Hej vÀnner
Jag skulle ha ett svart corduraband frÄn Hadley-Roma men dessa Àr tillfÀlligt slut hos Weston watchstraps. Jag köpte dÀrför ett annat men det flyger inte dÄ det smalnar av för mycket. Klockan krÀver ett rejÀlare band.
Är det nĂ„gon av herrarna hĂ€r som har ett svart 22mm corduraband frĂ„n Hadley-Roma att sĂ€lja?
Fridens liljor

IMG_1906.JPG

Hej vÀnner
Jag skulle ha ett svart corduraband frÄn Hadley-Roma men dessa Àr tillfÀlligt slut hos Weston watchstraps. Jag köpte dÀrför ett annat men det flyger inte dÄ det smalnar av för mycket. Klockan krÀver ett rejÀlare band.
Är det nĂ„gon av herrarna hĂ€r som har ett svart 22mm corduraband frĂ„n Hadley-Roma att sĂ€lja?
Fridens liljor
Helt rÀtt !glansiga alibababand flyger inte.

IMG_1906.JPG

Hej vÀnner
Fridens liljor
Har inget att sÀlja men Holbens har.
http://www.holbensfinewatchbands.com/hadley-roma-ms850-cordura-black/

Att anvÀnda cape cod pÄ skorstenen pÄ en A17380 kanske inte Àr den bÀsta idén? Jag har fortfarande inte bestÀmt mig angÄende poleringen och lekte med tanken pÄ att anvÀnda cape vid istÀllet :rolleyes:
Är du en italiensk begklockhandlare sĂ„ kör pĂ„ för fulla muggar, gĂ„ lös totalt med duken, blankt Ă€r bra och form Ă€r strunt! Men, om du tillhör övriga vĂ€rlden och inte Ă€r en italiensk begklockhandlare sĂ„ gör du bĂ€st i att kasta duken i blĂ„ skĂ„pet (havet)... :)

IMG_1906.JPG

Hej vÀnner
Fridens liljor
Blir sÄ ledsen av att se en sÄ fin klocka pÄ sÄ trist band. PMa mig. Jag har grejer liggandes. ;)

• Like
Reactions: PCB
Tillbaka
Topp