• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

HÀr Àr mitt frÄn fleabay som landade i dag.
CE7C7EEA-E8FA-44FE-BD92-0613DE359F9F.jpeg
9B17A263-A707-4646-8739-57724D3117AA.jpeg
E547D0A8-BF82-4384-8B69-51B9647FDCE3.jpeg

Hur mÄnga procents chans Àr det att det skulle vara Àkta tro, 1 eller flera?
Typ 0,1% sÄ lÀnge du inte köpt frÄn time-trader-no1 som verkar vara den typ enda som sÀljer Àkta moderna spÀnnen pÄ ebay, till samma priser som vanliga svenska ADs ungefÀr. Vintage-spÀnnen kan man hitta en hel del Àkta, men inte de nya. Massproducerat kina-skrÀp och det Àr synd att en del av forumets medlemmar börjar köpa kopior. :(
Det vanskliga med dessa kopior Àr kvalitén som man inte kan ha en aning om, jag tÀnker dÄ speciellt pÄ stiftet. Hur kul Àr det att tappa sin dyra Breitling för att man snÄlar in pÄ nÄgon enstaka hundralapp genom att köpa kinasaker istÀllet för Àkta spÀnnen? DumsnÄlt tycker jag. OriginalspÀnnena Àr inte sÀrskilt dyra hos AD, och dÄ vet man att man fÄr toppkvalité och inget stift som eventuellt snappar efter nÄgon mÄnad.

Typ 0,1% sÄ lÀnge du inte köpt frÄn time-trader-no1 som verkar vara den typ enda som sÀljer Àkta moderna spÀnnen pÄ ebay, till samma priser som vanliga svenska ADs ungefÀr. Vintage-spÀnnen kan man hitta en hel del Àkta, men inte de nya. Massproducerat kina-skrÀp och det Àr synd att en del av forumets medlemmar börjar köpa kopior. :(
Det vanskliga med dessa kopior Àr kvalitén som man inte kan ha en aning om, jag tÀnker dÄ speciellt pÄ stiftet. Hur kul Àr det att tappa sin dyra Breitling för att man snÄlar in pÄ nÄgon enstaka hundralapp genom att köpa kinasaker istÀllet för Àkta spÀnnen? DumsnÄlt tycker jag. OriginalspÀnnena Àr inte sÀrskilt dyra hos AD, och dÄ vet man att man fÄr toppkvalité och inget stift som eventuellt snappar efter nÄgon mÄnad.
Du har naturligtvis helt rÀtt, annonserades som NOS men som sagt inte speciellt troligt.
Vad ligger ett Àkta pÄ i pris?

Är det verkligen sĂ„ mycket fejk ute pĂ„ marknaden?
Vill verkligen inte gynna fejk marknaden !
Nu har jag tyvÀrr det polerade spÀnnet pÄvÀg frÄn ebay UK. Det svarta dÀremot Àr frÄn Sverige :)

Är det verkligen sĂ„ mycket fejk ute pĂ„ marknaden?
Vill verkligen inte gynna fejk marknaden !
Nu har jag tyvÀrr det polerade spÀnnet pÄvÀg frÄn ebay UK. Det svarta dÀremot Àr frÄn Sverige :)
Ja spĂ€nnen Ă€r översvĂ€mmat av fejks pĂ„ ebay. Vissa seriösa sĂ€ljer Ă€kta, men det Ă„terspeglas Ă€ven i priserna. Är det extremt billigt och nytt sĂ„ rĂ€kna med fejk.

• Like
Reactions: Bas
Är du en italiensk begklockhandlare sĂ„ kör pĂ„ för fulla muggar, gĂ„ lös totalt med duken, blankt Ă€r bra och form Ă€r strunt! Men, om du tillhör övriga vĂ€rlden och inte Ă€r en italiensk begklockhandlare sĂ„ gör du bĂ€st i att kasta duken i blĂ„ skĂ„pet (havet)... :)
Tillbaks till att försöka bestÀmma sig dÄ :p

Sannolikt Àkta beg av stor sÀljare:
http://www.ebay.co.uk/itm/Breitling...ch-Strap-Tang-Buckle-100-Genuine/401357570452
Äkta ny av seriös sĂ€ljare:
https://www.ebay.co.uk/itm/100-Genu...ng-Buckle-with-Raised-Wings-Logo/253222830864
99% fejkchans, kina-skrÀp:
https://www.ebay.co.uk/itm/20MM-BREITLING-STAINLESS-STEEL-WATCH-STRAP-BUCKLE/263279162714
99% fejkchans... Blandar Àkta vintage-grejer med nya fejkspÀnnen till Omega, Rolex, Breitling. LÀtt att bli lurad:
https://www.ebay.co.uk/itm/New-Breitling-20mm-Stainless-Steel-Silver-Watch-Buckle/263270394026

• Like
Du Àr nog ensam. Och inte hade du den med pÄ watchout heller. Var det föresten du som sa hej och gick vidare innan jag hann reagera. Jag hade ju KS-pin (stÄl) pÄ mig och frugan i slÀptÄg...
Nej det var nog inte jag tyvÀrr.. Men kikade efter just det dÄ jag gillar snacka med likasinnade! Hade smurfen pÄ mig dÄ, den Àr lÀttare att byta dÄ jag valde törnlÄset (typ 30k billigare Àn viklÄs) pÄ Navitimern.. Men Àr inte Rattapanten Àven intressant i stÄl? Intressant att höra andras kommentarer!

Grym kunskaps nivÄ pÄ dig !
AlltsÄ Àr mitt kommande ebay spÀnne fejk!
Synd att man var sÄ jÀvla spontan, första och sista gÄngen!
Tack !

Grym kunskaps nivÄ pÄ dig !
AlltsÄ Àr mitt kommande ebay spÀnne fejk!
Synd att man var sÄ jÀvla spontan, första och sista gÄngen!
Tack !
Det Àr inte kunskap direkt, utan att kolla upp vad det Àr för sÀljarnissar. Som denna watchcorner1 t ex, hur stor chans Àr det att hans breitlingspÀnnen i alla möjliga nyanser Àr Àkta nÀr han sÀljer bl a annat detta monster:
https://www.ebay.co.uk/itm/ROLEX-18...AP-BROWN-GOLD-PLATED-BUCKLE-S10-/263236266926
Sen har dessa pirater ofta mÀngder av goda omdömen, sÄ det kan man inte heller lita pÄ. Jag förstÄr inte att det tillÄts pÄ ebay Är efter Är dÄ det Àr emot deras regler, och de flesta lÀnders lagar.

Det Àr inte kunskap direkt, utan att kolla upp vad det Àr för sÀljarnissar. Som denna watchcorner1 t ex, hur stor chans Àr det att hans breitlingspÀnnen i alla möjliga nyanser Àr Àkta nÀr han sÀljer bl a annat detta monster:
https://www.ebay.co.uk/itm/ROLEX-18...AP-BROWN-GOLD-PLATED-BUCKLE-S10-/263236266926
Sen har dessa pirater ofta mÀngder av goda omdömen, sÄ det kan man inte heller lita pÄ. Jag förstÄr inte att det tillÄts pÄ ebay Är efter Är dÄ det Àr emot deras regler, och de flesta lÀnders lagar.

Jag som egentligen aldrig köpt saker pÄ ebay tidigare gjorde sjÀlvklart inte min hemlÀxa, men det förvÄnar mig att ebay tillÄter det samt att sÀljaren sitter i UK och sÀljer fejks helt öppet !
Som sagt alla tjÀnar nog pÄ att vÀnda sig till AD istÀllet.

Jag som egentligen aldrig köpt saker pÄ ebay tidigare gjorde sjÀlvklart inte min hemlÀxa, men det förvÄnar mig att ebay tillÄter det samt att sÀljaren sitter i UK och sÀljer fejks helt öppet !
Som sagt alla tjÀnar nog pÄ att vÀnda sig till AD istÀllet.

ÅterförsĂ€ljare Ă€r dock inte alltid sugna pĂ„ att sĂ€lja spĂ€nnen lösa. DĂ€rför blir det vĂ€l att man kikar pĂ„ nĂ€tet, och riskerar att bli lurad.

• Like
ÅterförsĂ€ljare Ă€r dock inte alltid sugna pĂ„ att sĂ€lja spĂ€nnen lösa. DĂ€rför blir det vĂ€l att man kikar pĂ„ nĂ€tet, och riskerar att bli lurad.
VÀldigt mÀrkligt av ÄterförsÀljare kan man tycka, om en spÀnne gÄtt sönder av nÄgon anledning sÄ mÄste man vÀl kunna köpa enbart spÀnnet?

Har inget intryck av att AD inte vill sĂ€lja, har alltid fĂ„tt bra bemötande och om inte "pĂ„ hyllan" snabba svar pĂ„ nĂ€r det kan levereras. Är det inte snarare den medfödda snĂ„lheten som gör att man hoppas pĂ„ att "klippa ett billigt pĂ„ bukten:angel:"? VĂ€ntar sjĂ€lv nu med spĂ€nning pĂ„ att Erikson ringer och meddelar att mitt nya viklĂ„s finns att hĂ€mta:happyhappy:

Jag ser det inte som snÄlhet, mer att man inte har tÄlamodet att vÀnta, ta sig till en AD och bestÀlla och sedan vÀnta. Enkelt och bekvÀmt att klicka hem en produkt, som tydligen ofta blir fel dock :)

Jarl Sandin i GBG tar 1450kr för ett diver PRO III med spÀnne. Dock behövde dom 2-3 veckor för att leverera.

VÀldigt mÀrkligt av ÄterförsÀljare kan man tycka, om en spÀnne gÄtt sönder av nÄgon anledning sÄ mÄste man vÀl kunna köpa enbart spÀnnet?

Har inget intryck av att AD inte vill sĂ€lja, har alltid fĂ„tt bra bemötande och om inte "pĂ„ hyllan" snabba svar pĂ„ nĂ€r det kan levereras. Är det inte snarare den medfödda snĂ„lheten som gör att man hoppas pĂ„ att "klippa ett billigt pĂ„ bukten:angel:"? VĂ€ntar sjĂ€lv nu med spĂ€nning pĂ„ att Erikson ringer och meddelar att mitt nya viklĂ„s finns att hĂ€mta:happyhappy:
Jag har hört pÄ andra hÄllet att det inte gÄtt att köpa band utan törnlÄs. SÄ kompisen fick köpa ett med törnlÄs och sÄ gav han lÄset till mig och behöll bandet sjÀlv. Kul för mig. Dyrt för honom

Kan dock tycka att de stora mÀrkena skulle satsa mer pÄ e-handel. Det Àr! omstÀndigt att jaga "komponenter". Skulle gÀrna se en fullstÀndig reservdelskatalog pÄ Breitlings hemsida, artikelnummer och rekommenderade kundpriser, sen kan man antingen bestÀlla till "fullpris" alternativt skicka prisförfrÄgan till olika AD's. Nu Àr man hÀnvisad till att ringa och besöka en handlare och svaren/informationen kan variera en del beroende pÄ vem man rÄkar fÄ tala med:banghead:

• Like
Kan dock tycka att de stora mÀrkena skulle satsa mer pÄ e-handel. Det Àr! omstÀndigt att jaga "komponenter". Skulle gÀrna se en fullstÀndig reservdelskatalog pÄ Breitlings hemsida, artikelnummer och rekommenderade kundpriser, sen kan man antingen bestÀlla till "fullpris" alternativt skicka prisförfrÄgan till olika AD's. Nu Àr man hÀnvisad till att ringa och besöka en handlare och svaren/informationen kan variera en del beroende pÄ vem man rÄkar fÄ tala med:banghead:

I bÀsta av vÀrldar sÄ skulle det vara de absolut bÀsta! Men tyvÀrr Àr ju verkligheten lÄngt ifrÄn det.
Och dÄ kommer tyvÀrr "ebay" in.

Ett viklĂ„s Ă€r en sak, men mĂ„nga vill inte sĂ€lja lösa törnlĂ„s hur som helst. Kommer du in med ditt trasiga lĂ„s sĂ„ Ă€r det nog inga problem, men de fattar vĂ€l att folk köper lĂ„s i parti och minut och skapar en massa ”hybridband” som inte Ă€r Breitling.

Jag har hört pÄ andra hÄllet att det inte gÄtt att köpa band utan törnlÄs. SÄ kompisen fick köpa ett med törnlÄs och sÄ gav han lÄset till mig och behöll bandet sjÀlv. Kul för mig. Dyrt för honom

Kan vara av samma anledning. Man vill att det ska sÀljas som ett komplett Breitlingband.

Jag kan ha fel, men jag har för mig att det var @JensBP jag diskuterade med om hur villiga ÄterförsÀljare Àr pÄ att sÀlja lösa tex törnlÄs.

Tillbaka
Topp