• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Dressklocka
DSC01060.png
DSC01073.png
 

DrDre

Patek
snygga straps!

avistar modellen har börjat öka i pris rejÀlt under dom senaste Ären!

för typ 2 Är sen kunde man fÄ en riktigt fin under 20 men nu nÀrmar dom vÀl sig runt 30?

Jag har inte riktigt förstĂ„tt varför man kan fĂ„ Chronomaterna (Ă€ven eftertraktade varianter som Blackbird och flygvapenvarianterna som RedArrows, Frecce mfl) för under 20, medan Aviastar som inte alls Ă€r lika klassisk eller typisk för Breitling kostar runt/över 30. Även vanliga Navitimers m 7750 frĂ„n den tiden ligger över 30.

Imho ligger de senare senare för högt och de förstnÀmnda (skojigare Chronomater pÄ lÀnk) lite för lÄgt i pris.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
SlÀnger in frÄgan hÀr ocksÄ om det Àr sÄ att alla Breitling-experter inte lurkar omkring pÄ vintage-delen. Undrar om det Àr nÄgon som har koll pÄ en Àldre Navitimer med den hÀr layouten pÄ tavla, och det som jag inte hittar Àr med 45-minutersregister.


SkÀrmavbild 2021-10-03 kl. 08.01.43.png
 

Weberg

Audemars
Jag föredrar gummit pÄ Breitling tyngre modeller, dock inte detta gummit utan original Pro1 eller senare modell av gummit. Den klockan med den urtavlan och det gummit du har pÄ nu bÀrs av Dorian Yates, sÄg den pÄ hans instagram nyligen.
Wow! Han som sa att han skulle bli "mĂ€nsklighetens motsvarighet till Belgian Blue" — och sen blev det! 😅

On topic: har provat Breitlings gula rubber, men det Àr en helt annan ton. Den hÀr tavlan har lite vanilj i sig, medan deras gummi sticker Ät det orange.

belgian-blue-super-cow.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Wow! Han som sa att han skulle bli "mĂ€nsklighetens motsvarighet till Belgian Blue" — och sen blev det! 😅

On topic: har provat Breitlings gula rubber, men det Àr en helt annan ton. Den hÀr tavlan har lite vanilj i sig, medan deras gummi sticker Ät det orange.

belgian-blue-super-cow.jpg

Ja Breitling gula ser billigt ut, jag skulle kört pÄ svart Pro 2 eller Pro 3 eller dylika. Kanske Isofrane gula. Om du kollar nya bilder pÄ Dorian frÄn Dallas nyligen ser du din klocka pÄ hans arm.

wrist-band-set-for-d5-colour-amber-black-size-m.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Med tanke pĂ„ bristen av svar hĂ€r och uteblivna trĂ€ffar pĂ„ Google sĂ„ antar jag att det inte finns
 ett par microjusteringar i spĂ€nnet hade ju suttit som en smĂ€ck annars 😕
Hah, hade Ă€ntligen tid att kika nĂ€rmare pĂ„ den idag och det fanns ju visst microjusteringar i spĂ€nnet! 😳
SkĂ€ms pĂ„ mig men nu sitter den som en smĂ€ck! 😍
 

Fluve

Cartier
Lite sugen pÄ att köpa en finare klocka till mig sjÀlv och har sett att det kommer upp Colt modeller lite titt som tÀtt pÄ auktioner, samt att de inte springer ivÀg för lÄngt över smÀrtgrÀnsen pÄ C24.

Finns det nÄt man ska kolla extra pÄ nÀr det kommer till de billigare modellerna?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Lite sugen pÄ att köpa en finare klocka till mig sjÀlv och har sett att det kommer upp Colt modeller lite titt som tÀtt pÄ auktioner, samt att de inte springer ivÀg för lÄngt över smÀrtgrÀnsen pÄ C24.

Finns det nÄt man ska kolla extra pÄ nÀr det kommer till de billigare modellerna?
AR-behandlingen pÄ översida glas Àr viktigt att titta pÄ.
 
Topp