Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
FrÄgan har kommit upp mÄnga gÄnger tidigare i trÄden. Jag skulle sÀga att den laddas av de flesta sorters ljus, men solljus Àr mest effektivt.Ni som Àr erfarna G-shockare; Laddas klockan under alla former av ljus, eller baraljus?
Ja, jag har aldrig fattat varför alla tillverkare envisas med att kalla det för "solar" nÀr det laddas med vilket ljus som helst. LÄter kanske tuffare Àn ljusladdning? Aaaanyhow det Àr som redan pÄpekats stor skillnad i laddningskraft, hÀr Àr ungefÀrliga tidstabeller om du vet vilken modul som sitter i:Ni som Àr erfarna G-shockare; Laddas klockan under alla former av ljus, eller baraljus?
Ja, jag har aldrig fattat varför alla tillverkare envisas med att kalla det för "solar" nÀr det laddas med vilket ljus som helst. LÄter kanske tuffare Àn ljusladdning? Aaaanyhow det Àr som redan pÄpekats stor skillnad i laddningskraft, hÀr Àr ungefÀrliga tidstabeller om du vet vilken modul som sitter i:
![]()
Time to charge Casio Watch Solar and rechargeable battery?
You ask: How much do I need to expose the watch to light for charging? Casio answers: It depends on the model of your watch. Look at the back cover of your watch and find the three- or four-digit âmodule number. Important! The above values are guidelines only. Actual required exposure time...casiofanmag.com
Ps. Fixxar du lite rabatt pÄ Los Pollos Hermanos till oss hÀr i trÄden?Ds.
Ny informasjon mottat;
Tack för förklaringen! Intressant, Y och B Àr alltsÄ tvÄ olika fabriker i Japan?Ny informasjon mottat;
all 5000C Japan B units have higher serial numbers than the Japan Y ones and both variants were in production during the same time period.
The serial number of the "Japan Y" units starts with 0 or 1 while the serial number of the "Japan B" units starts with 5 or 6.
SĂ„ da vet vi det![]()
En riktig blÄklocka...Hon Àr hÀÀÀÀÀÀr
![]()
![]()
Kommer du nÄgonsin ikapp som mjölkbonde din hÄrdost?Morn dÄ fortsÀtter vi ligger efter som fÀn![]()
![]()
NÀ de Àr nog sant stÀndigt samma klaganKommer du nÄgonsin ikapp som mjölkbonde din hÄrdost?
Kul att se vilken som Àr grÀsklippar GGod morgonSpinkarna klagade pÄ att deras pool behövdes fyllas pÄ...
SÄ det var ju bara att göra
![]()
![]()
Hmmm, fÄr nog fasen snart klippa grÀset oxÄ![]()
Det Àr sen gammalt i trÄden att @roosterman kör Rangeman med GPS nÀr det vankas grÀsklippning! SÄ vi andra kan fÄ följa hans bravader i efterhand.Kul att se vilken som Àr grÀsklippar G
LĂ„ter som viktigare Ă€n t.ex rinnande vatten eller isolerade vĂ€ggarâŠI helgen ska fankentomme skafferiet/bryggeriet fĂ€rdigstĂ€llas till 100% sĂ„ att det finns öl till sommaren. Det blir i sĂ„ fall det första rum i huset som blir helt fĂ€rdigt eftersom det Ă€r ett viktigt rum![]()
![]()
Högtryckarrangeman pÄTvingat ut@roosterman med högtrycken att göra rent altan och staket, han Àr jÀtteglad![]()
Tack, gjorde lite research och fann detta pÄ Amazon:FrÄgan har kommit upp mÄnga gÄnger tidigare i trÄden. Jag skulle sÀga att den laddas av de flesta sorters ljus, men solljus Àr mest effektivt.
Det finns speciellt framtagna lampor för att ladda solceller, har för mig att ett populÀrt mÀrke heter "CoolFire"? Som mÄnga i trÄden anvÀnder.
Om man vill vara lite försiktig med solljus (pga UV-strÄlarnas lÄngvarigt skadliga effekt pÄ resinet) sÄ kan man lÀgga klockan i norr/vÀstligt fönster eller bakom persienner etc. Har alltid funkat kanon för mig.
Prioriterar....I helgen ska fankentomme skafferiet/bryggeriet fÀrdigstÀllas till 100% sÄ att det finns öl till sommaren. Det blir i sÄ fall det första rum i huset som blir helt fÀrdigt eftersom det Àr ett viktigt rum![]()
![]()