• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

11 : 12 : 13 : 14 : 15
BD0FD015-A48C-4189-B3CD-9F0D3685401A.jpeg

AlltsÄ har inte ens fÄtt min kommande G-shock i bytesvÀg och kollar redan in nÀsta... borde vetat det var en dum idé köpa en igen :bag:

Besviken jag har smÄ handleder, hade nog tryckt hem en gx-56bb annars frÄn milrab. Men Àr ju enorm :blackeye:

83C11FF9-5BB1-4B92-B734-BADCECAFD693.jpeg
Du kan ju ha klockan utanpÄ din klÀdsel om du t ex har en vÄtdrÀkt pÄ dig. Har du ingen vÄtdrÀkt sÄ kan du kanske fixa dig en?

Fast solar modellerna har betydligt sÀmre Àn negativa skÀrmar Àn icke solar modeller. Se t.ex dw-5600bb och gd-350. Det har vÀl sÀkerligen med solpanelerna att göra, eller?
Jag har noterat det ocksÄ. TÀnker att det har att göra med att solar-varianterna ska dra mindre ström?

Fast solar modellerna har betydligt sÀmre Àn negativa skÀrmar Àn icke solar modeller. Se t.ex dw-5600bb och gd-350. Det har vÀl sÀkerligen med solpanelerna att göra, eller?

Det tror jag med, negativ skÀrm och solcell Àr betydligt knepigare se tid pÄ Àn utan. Iaf min erfarenhet med.

Problem med automatisk mottagning av radiosynk - Mudmaster GWG-1000-1A.

Har fÄtt problem med den automatiska mottagningen pÄ min Mudmaster. Köpte klockan hÀr pÄ forumet i somras och Àr supernöjd med den (har faktisk en Gulfmaster pÄ vÀg hem, fastnade rejÀlt för denna typ av klockor).
Men i samband med att sommartiden försvann sÄ slutade den automatiska uppdateringen fungera. Innan dess blev klockan synkad varje natt mellan 01 och 03.
Dagen efter övergÄngen till normaltid gick klockan 1 timme fel, justerade detta med en manuell mottagning/uppdatering och efter detta slutade den automatiska uppdateringen fungera. Manuell uppdatering/synkning fungerar perfekt varje gÄng, med stark signal.

Har nÄgot varit med om liknande problem?
/Lasse

Har fÄtt problem med den automatiska mottagningen pÄ min Mudmaster. Köpte klockan hÀr pÄ forumet i somras och Àr supernöjd med den (har faktisk en Gulfmaster pÄ vÀg hem, fastnade rejÀlt för denna typ av klockor).
Men i samband med att sommartiden försvann sÄ slutade den automatiska uppdateringen fungera. Innan dess blev klockan synkad varje natt mellan 01 och 03.
Dagen efter övergÄngen till normaltid gick klockan 1 timme fel, justerade detta med en manuell mottagning/uppdatering och efter detta slutade den automatiska uppdateringen fungera. Manuell uppdatering/synkning fungerar perfekt varje gÄng, med stark signal.

/Lasse

Du har inte rÄkat stÀnga av syncfunktionen nÀr du stÀngde av sommartid, dst funktionen?

/Lasse
Eller sÄ har du rÄkat aktivera varningen för dÄligt vÀder. AlltsÄ barometer varningen som piper om lufttrycket plötsligt faller. Har man den pÄ sÄ stÀngs synken av. Kolla under barometer instÀllningar.

NÀr vi ÀndÄ diskuterar lÀsbarhet och displayer...
NÄn som har koll pÄ vilka (nuvarande och kommande) modeller som har STN display?
Pro Trek PRW-3100 har, och jag har för mig att square stÄlisarna har... nÄn fler modell?

STN (Super-Twisted Nematic) Àr skarpare vid "sned" betraktningsvinkel Àn en "vanlig" LCD.
Man kan skönja skillnaden hÀr vid ca 2 min, jag antar att skillnaden Àr mer mÀrkbar irl:

Wikipedia om STN:
https://en.wikipedia.org/wiki/Super-twisted_nematic_display

Har kollat pÄ alla (?) instÀllningar inklusive barometer-alarm och auto/man uppdatering. Tycker allt verkar vara rÀtt instÀllt, men ingen automottagning....
NÄgot Àr vÀl fel, men vilken parameter Àr frÄgan??
/Lasse

NÀr vi ÀndÄ diskuterar lÀsbarhet och displayer...
NÄn som har koll pÄ vilka (nuvarande och kommande) modeller som har STN display?
Pro Trek PRW-3100 har, och jag har för mig att square stÄlisarna har... nÄn fler modell?

STN (Super-Twisted Nematic) Àr skarpare vid "sned" betraktningsvinkel Àn en "vanlig" LCD.
Man kan skönja skillnaden hÀr vid ca 2 min, jag antar att skillnaden Àr mer mÀrkbar irl:

Wikipedia om STN:
https://en.wikipedia.org/wiki/Super-twisted_nematic_display

De nya square modellerna med bluetooth, multiband och solar har Àven den stn displayen.

Tillbaka
Topp