• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Har denna G-shock pÄ ingÄng. Antingen imorn eller i övermorn fÄr jag den. G-shock gw m5610r-1jf, orange. OcksÄ en dom som endast sÀljs i Japan :)
20120905_8f8188.jpg
gw-m5610r-1jf-atomic.jpg

GMW-B5000gd-9ER heter den guldfÀrgade i helstÄl med inverterad display. Men vad heter samma klocka fast med strap? Nog kom det ut en sÄn? Ser den inte nÄnstans...
NÄgon hÀr som har en?

Ingen annan som anvÀnder sina G:s i elÀndig miljö? :)
DSC_1524.JPG
Fan heller, Àr alldeles för rÀdd om dom! ;-) Illa nÀr man t.o.m letar efter en beater att ersÀtta en g-Shock...

SkÀmt Äsido: du verkar anvÀnda dom som man ska! Oftast Àr det ju dom grejerna man anvÀnder sk*ten ur som man tycker bÀst om, inte det som ligger i lÄdor och inte vÄgar anvÀndas!

Fan heller, Àr alldeles för rÀdd om dom! ;-) Illa nÀr man t.o.m letar efter en beater att ersÀtta en g-Shock...

SkÀmt Äsido: du verkar anvÀnda dom som man ska! Oftast Àr det ju dom grejerna man anvÀnder sk*ten ur som man tycker bÀst om, inte det som ligger i lÄdor och inte vÄgar anvÀndas!

Skönt att det finns flera som sÀger som det Àr. ; ) Ok, lite allvar Àr det nog allt. Jag ska vara Àrlig och sÀga att jag Àr nog mer rÀdd om mina G-shocks Àn andra klockor. Just kemikalier i form av krÀmer, tvÄl osv försöker jag göra allt för att undvika fÄ pÄ resinet och begrÀnsar Àven UV-ljus för att minimera resin-rot.

Den vita G-shocken jag har vill jag behÄlla sÄ fin som möjligt och undviker att bÀra den nÀr jag vet att textilfÀrger frÄn lÄngÀrmade tröjor riskerar att slÀppa och gnidas in pÄ den fina vita oskuldsfulla ytan.

Skönt att det finns flera som sÀger som det Àr. ; ) Ok, lite allvar Àr det nog allt. Jag ska vara Àrlig och sÀga att jag Àr nog mer rÀdd om mina G-shocks Àn andra klockor. Just kemikalier i form av krÀmer, tvÄl osv försöker jag göra allt för att undvika fÄ pÄ resinet och begrÀnsar Àven UV-ljus för att minimera resin-rot.

Den vita G-shocken jag har vill jag behÄlla sÄ fin som möjligt och undviker att bÀra den nÀr jag vet att textilfÀrger frÄn lÄngÀrmade tröjor riskerar att slÀppa och gnidas in pÄ den fina vita oskuldsfulla ytan.
Vad Àr resin-rot?

Att gummit med tiden smular ihjÀl...vittrar sönder.
Aha ok dÄ Àr jag med. Jo en frÄga om du eller nÄn vet. Kan displayen typ (hur ska man förklara), fade:a med Ären pga mkt solljus mm. AlltsÄ att den blir mer otydlig med Ären? Iförsig har jag aldrig hört nÄn ha problem med sin G-shock men undrar bara..?

Aha ok dÄ Àr jag med. Jo en frÄga om du eller nÄn vet. Kan displayen typ (hur ska man förklara), fade:a med Ären pga mkt solljus mm. AlltsÄ att den blir mer otydlig med Ären? Iförsig har jag aldrig hört nÄn ha problem med sin G-shock men undrar bara..?

Detta har jag inte hört talas om. NÄn annan kan kanske flika in. Jag har bara lÀst att klockan i sig kan bli vÀldigt varm om du har den ute i solen i lÄnga perioder och att displayen dÄ kan tillfÀlligt svartna. En del pÄ WUS lÀgger klockan i ett glas vatten och sen stÀlls den ute i solen för att undvika just vÀrmen..

Tillbaka
Topp