Har du testat produkterna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Njet... men lÀst mycket pÄ WUS om liknande svampar... ska definitivt prova pÄ min vita 6900.
Vita ytbelÀggningen verkar vara ömtÄlig och kÀnslig för nötning efter vad man ser pÄ bilder av anvÀnda. Hur lyckat kan det dÄ vara att gnida pÄ den med en svamp?
Jag skulle sÀga att det finns G-Shocks med helt genomfÀrgat material (borde vara majoriteten av modellerna).Vita ytbelÀggningen verkar vara ömtÄlig och kÀnslig för nötning efter vad man ser pÄ bilder av anvÀnda. Hur lyckat kan det dÄ vara att gnida pÄ den med en svamp?
du tÀnker kanske pÄ lackade (glansiga) band?
Jag misstÀnker litegranna att smutsen smetas ut / djupare in i belÀggningen*.
* PÄ "poröst" gummi. Standard g-shock som Àr ganska matt beter sig lite som ett suddgummi om jag drar nageln över ytan.
Jag skulle sÀga att det finns G-Shocks med helt genomfÀrgat material (borde vara majoriteten av modellerna).
Det verkar ocksÄ finnas modeller som har en speciell applicerad yta/ytskikt (tex högblank, super-mattsvart, viss camofÀrg, text och grafik etc), det Àr troligen dessa som riskerar att bli slitna och nötta sÄ att det underliggande materialet skiner igenom.
EDIT:
En annan möjlig risk Àr kanske att en svamp skapar mikrorepor i materialet, vilket gör att smuts och missfÀrgningar fastnar lÀttare efter att man "ruggat upp" ytan med svampen. (Bara en tanke som dök upp, minns att jag lÀst om det i andra sammanhang (kan ha rört sig om glas eller metall dÄ, men det borde ju kunna intrÀffa med mjukare material som G-shock-resin)).
Ja, tĂ€nk att en G-Shock kan bli sĂ„ lyckad â och sen inte slĂ€ppas till allmĂ€nheten! Att en G-Shock kan bli en graal. LĂ€r bli svĂ„r att i förskaffa för en rimlig peng
Sett den i 2 olika butiker. Ăr det inte samma som stĂ„lisen fast svart?
Nej, inte den.Samma som denna?![]()
Gissar att du sett den svarta med negativ display.
OanvÀnda ex av denna referens handlas i spannet 25-45.000kr sÄ har jag fel sÄ rekommenderar jag att du gÄr tillbaka till dessa butiker och köper dem.
Aha ok förstÄr..
Ni ser att min 6900 Àr kantstött i hörnet över ADJUST, sÄ den Àr matt och vit rÀtt igenom... sÄ jag blir nog inte sÄÄÄ rÀdd att dra mirakelsvampen över den... hade den varit blank sÄ hade jag aldrig vÄgat gnugga hÄrt utan hellre smekt över den med silkeslena cirkelrörelser
Ska köpa svampen imorgon och göra en recension med bilder under rengöringen...
![]()
Vet ni nÄgra andra coola G-shocks? Behöver inspiration..![]()
Vad Àr det hÀr för nÄt och varför Àr den sÄ dyr? Solitt guld?![]()
![]()
21k Àr ett lycksökarpris, betyder inte att de handlas för det.Men 21k för kÀnslig guldplÀtering?