• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

GW innebĂ€r vĂ€ll multiband? ÄndĂ„ synkad mot telefon sĂ„ bör gĂ„ exakt etc iaf.

Finns billigt hÀr om Àn lite vÀntetid. Fin iaf!
https://www.klockia.se/casio-g-shock-bluetooth-solar-gw-b5600-2er
Ja jag sÄg sen att det var multiband :).
Har varit inne pĂ„ klockia och tittat, ruskigt bra pris ju! Även stĂ„lisen var det ett bra pris pĂ„ som jag ocksĂ„ Ă€r lite sugen pĂ„. Det dumma var bara att man skulle ringa eller skicka mail om man var intresserad av den, gick inte att köpa pĂ„ sidan. Drog ivĂ€g ett mail sĂ„ fĂ„r vi se om jag kan fĂ„ det till blackfriday pris :). Annars kan jag ju tĂ€nka mig den modellen vi pratar om men dĂ„ fĂ„r jag slĂ„ till idag!

Ja jag sÄg sen att det var multiband :).
Har varit inne pĂ„ klockia och tittat, ruskigt bra pris ju! Även stĂ„lisen var det ett bra pris pĂ„ som jag ocksĂ„ Ă€r lite sugen pĂ„. Det dumma var bara att man skulle ringa eller skicka mail om man var intresserad av den, gick inte att köpa pĂ„ sidan. Drog ivĂ€g ett mail sĂ„ fĂ„r vi se om jag kan fĂ„ det till blackfriday pris :). Annars kan jag ju tĂ€nka mig den modellen vi pratar om men dĂ„ fĂ„r jag slĂ„ till idag!

Bara rea idag? Hade hoppats pÄ hela helgen :rolleyes: Tyckte det fanns mkt skoj, Àven denna glaciÀr Àr ju cool...

LĂ€tt att ryckas med nĂ€r man ser priserna idag och vet vad det brukar/kan kosta. Men vi fĂ„r inte glömma nobelprisvinnaren Thalers gyllene regel: ”Skulle du inte köpt varan till ordinarie pris, köp den dĂ„ inte pĂ„ rea.”

LĂ€tt att ryckas med nĂ€r man ser priserna idag och vet vad det brukar/kan kosta. Men vi fĂ„r inte glömma nobelprisvinnaren Thalers gyllene regel: ”Skulle du inte köpt varan till ordinarie pris, köp den dĂ„ inte pĂ„ rea.”
941F3E20-6E95-4E4E-BB40-E90104CA76BE.jpeg

NÄgon som vÄgar ta upp matchen med denna snubben? Ganska stabil samling...

Vid 11:55 syns bland annat hans 25(!) "Murakamis", den dyraste modellen pÄ marknaden just nu (15000+ USD).
Hittade en av mina gamla poster frÄn nÀr jag var helt sÄld pÄ G-Shocks, tycker fortfarande att Murakamin Àr dödscool sÄ hÀr fyra Är senare. :)

Ping @S.L, vi behöver en utmanare frÄn klockslack!

Edit: Rekommenderar alla att kolla pÄ videon, riktigt riktigt sjukt!

Senast Àndrad:
Hittade en av mina gamla poster frÄn nÀr jag var helt sÄld pÄ G-Shocks, tycker fortfarande att Murakamin Àr dödscool sÄ hÀr fyra Är senare. :)

Ping @S.L, vi behöver en utmanare frÄn klockslack!

Edit: Rekommenderar alla att kolla pÄ videon, riktigt riktigt sjukt!

Tack, fascinerande och tillnyktrande.
Förvaringskonceptet Äminner mig lite om en bekants samling (detta Àr/var bara delar av den, fanns mÄnga sÄna lÄdor),
69DC2A80-55C9-491A-B5FF-4010A575DB63.jpeg

Hej G-shock-trÄden,

Jag köpte en G-shock M5610 tidigare i Är och Àr supernöjd med den det enda problemet Àr att min son som Àr 5Är vill ha den vilket Àr kul.

SÄ jag tÀnkte han skulle fÄ en 5600, men klockan sitter ju lite stort pÄ honom, vet ni om det finns nÄgot bra utbytescase som gör klockan/armbandet mjukare sÄ den sitter Ät bÀttre runt handleden?

Eller finns det barn G-shocks ? Helst med visare i sÄ fall.

Hej G-shock-trÄden,

Jag köpte en G-shock M5610 tidigare i Är och Àr supernöjd med den det enda problemet Àr att min son som Àr 5Är vill ha den vilket Àr kul.

SÄ jag tÀnkte han skulle fÄ en 5600, men klockan sitter ju lite stort pÄ honom, vet ni om det finns nÄgot bra utbytescase som gör klockan/armbandet mjukare sÄ den sitter Ät bÀttre runt handleden?

Eller finns det barn G-shocks ? Helst med visare i sÄ fall.
Hej!

Pga barns smÄ armar skulle jag rekommendera en billig mindrr Casio. Min son Àr 8 nu, och fick sin Casio F-91W, aka Terroristen, för kanske tvÄ Är sen. Den Àr mycket tunnare Àn G-shocks och enkel att anvÀnda.

Vill du köra pĂ„ en G sĂ„ tror jag DW-5600 Ă€r bĂ„de minst och billigast. Finns Ă€ven en ”Baby-G”-kollektion, men de Ă€r trots namnet inte tĂ€nkta för barn i första hand, utan riktade mot kvinnor, klassade som damklockor. Men Ă€ven de Ă€r ganska stora.

Hej!

Pga barns smÄ armar skulle jag rekommendera en billig mindrr Casio. Min son Àr 8 nu, och fick sin Casio F-91W, aka Terroristen, för kanske tvÄ Är sen. Den Àr mycket tunnare Àn G-shocks och enkel att anvÀnda.

Vill du köra pĂ„ en G sĂ„ tror jag DW-5600 Ă€r bĂ„de minst och billigast. Finns Ă€ven en ”Baby-G”-kollektion, men de Ă€r trots namnet inte tĂ€nkta för barn i första hand, utan riktade mot kvinnor, klassade som damklockor. Men Ă€ven de Ă€r ganska stora.
Sonen har ocksÄ en F-91W. Kanonklocka för honom. Kul ocksÄ med en riktig klassiker. Man hittar dem riktigt billigt pÄ typ Amazon, e-bay.

Jo, precis!

Kikat pÄ terroristen ocksÄ men han tycker 5610 Àr sÄ cool, du orkar/vÄgar/vill inte ta ett kort pÄ din sons handled med terroristen pÄ?

Du kan ju skicka pm isf :)

Ha en bra dag

Tillbaka
Topp