• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Dagens arbetsklocka.

A79AE5F7-11F7-4ACA-931D-22F34B10489B.jpeg
 

Itima

Omega
2-Faktor
MÄste nog va den snyggaste av MR-G'erna, som inte Àr nÄgon överdriven limited edition. FÄr ta och sÀlja en njure sÄ man kan fixa en sÄdan dÀr.

Sen Àr de nÄgon som har erfarenhet av Gulfman G-9100, snabbgoogling visar att det inte Àr de vanliga plÄt baklocket, men Àr de metal med behandling eller plast, svÄrt att avgöra pÄ kort.
 

Rotwang

Rolex
2-Faktor
Betyder brevet uppe till höger att man har en ny G-Shock pÄ ingÄng och synkar den isf med Postnords app?
Om den hĂ€mtar info frĂ„n Postnord sĂ„ betyder det "Du har en leverans frĂ„n Postnord med en G-shock, idag, igĂ„r eller i morgon. Kanske." đŸ€Ł

Edit: InsÄg att det kanske framstod som lite bittert sÄ jag la till en smiley för tydlighet. :)
 
Senast Àndrad:

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
MÄste nog va den snyggaste av MR-G'erna, som inte Àr nÄgon överdriven limited edition. FÄr ta och sÀlja en njure sÄ man kan fixa en sÄdan dÀr.

Sen Àr de nÄgon som har erfarenhet av Gulfman G-9100, snabbgoogling visar att det inte Àr de vanliga plÄt baklocket, men Àr de metal med behandling eller plast, svÄrt att avgöra pÄ kort.
G-9100 har baklock i titan.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
MÄste nog va den snyggaste av MR-G'erna, som inte Àr nÄgon överdriven limited edition. FÄr ta och sÀlja en njure sÄ man kan fixa en sÄdan dÀr.

Sen Àr de nÄgon som har erfarenhet av Gulfman G-9100, snabbgoogling visar att det inte Àr de vanliga plÄt baklocket, men Àr de metal med behandling eller plast, svÄrt att avgöra pÄ kort.
Tror inte du skulle bli besviken, den Ă€r vĂ€ldigt trevlig. Men behĂ„ll njuren 😁
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
MÄste nog va den snyggaste av MR-G'erna, som inte Àr nÄgon överdriven limited edition. FÄr ta och sÀlja en njure sÄ man kan fixa en sÄdan dÀr.

Sen Àr de nÄgon som har erfarenhet av Gulfman G-9100, snabbgoogling visar att det inte Àr de vanliga plÄt baklocket, men Àr de metal med behandling eller plast, svÄrt att avgöra pÄ kort.

Baklock och spÀnne Àr titan.
 

Itima

Omega
2-Faktor
G-9100 har baklock i titan.

Baklock och spÀnne Àr titan.
Ja men de lÄter trevligt vet inte hur kÀnslan Àr vs de vanliga plÄtlocken men lÀr vÀll va bÀttre iaf.
Tror inte du skulle bli besviken, den Ă€r vĂ€ldigt trevlig. Men behĂ„ll njuren 😁

Fast hur mĂ„nga njurar behöver man egentligen? đŸ€” 😁
Ja men en klarar man vĂ€ll sig utan 😆, vet inte hur jag annars ska kunna motivera inköp i den storleksordningen.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
MÄste nog va den snyggaste av MR-G'erna, som inte Àr nÄgon överdriven limited edition. FÄr ta och sÀlja en njure sÄ man kan fixa en sÄdan dÀr.

Sen Àr de nÄgon som har erfarenhet av Gulfman G-9100, snabbgoogling visar att det inte Àr de vanliga plÄt baklocket, men Àr de metal med behandling eller plast, svÄrt att avgöra pÄ kort.
Inte den blÄ pÄ Tratten vÀl??? ;)
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Nu har jag Ă€ntligen fĂ„tt pĂ„ en gummi-keeper pĂ„ min GWG-2040! Och sĂ„ mycket bĂ€ttre det blev, nu kan jag börja anvĂ€nda denna pĂ„ riktigt 😊

Har kört med provisorisk gummibandsliknande keeper fram till nu, men ingen slÄr nÀr allt Àr original.

Varför envisas Casio med att sÀtta metall-keepers pÄ vissa modeller? Gummi Àr ju sÄ mycket bÀttre!

04CD83C7-9C3E-47CE-AB38-D233D6D1FA2E.jpeg
 

fartmÀstarn

Cartier
Paneristi
2-Faktor
Även om jag Ă€r mer 60-tals klockfantast Ă€n nĂ„got annat tycker jag nog att kĂ€nslan i denna trĂ„den Ă€r bĂ€st av alla. Glatt, accepterande och fullt ös.

Jag vill dĂ€rför introducera mig hĂ€r inne med samma modell som mitt allra första klockköp. Året var 1995, knappt 17 Ă„r gammal, industriell synth förstörde hörseln för all framtid. Klockan köptes för 25% av min första lön, bĂ€sta köpet i mannaminne. Rent objektivt.

TyvĂ€rr gick klockan ur tiden (
) men jag hittade för inte sĂ„ lĂ€nge sedan samma modell i förtrĂ€ffligt skick :)

E9D61D09-F833-4EDA-91BC-9E582E09B2AA.jpeg


Dagligt nöje att lÀsa i trÄden, kul att vara med!

Edit: japp, armbands”vingarna” saknas. De var det första som gick sönder pĂ„ min OG ocksĂ„. Letar febrilt efter nya 👍
 
Topp