• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

- Jag delar gÀrna med mig mina tankar runt min MetalSquare-resa. Tex hur det började, vad som kommit och gÄtt och vad jag gillar och ogillar. Men just nu Àr jag mitt uppe i ett takbyte pÄ huset, sÄ det kommer att ta lite tid innan jag fÄr ihop nÄt. Men det kommer ...
SnÀppet viktigare! DÄ har vi nÄgot riktigt trevligt att se fram emot :)

Klockan som startade all galenskap...;)
E25FBBB1-B0F1-4D31-AB80-5A00C38E39DE.jpeg
Underbar design. NÀstan sÄ man skulle kunna klara sig pÄ den. Men ... med vÄr sjukdomsbild nöjer man sig aldrig.

ja han har bra videos

hÀr Àr med en rÀtt bra recension dÀr han förklarar hur en del funktioner fungerar

Gillar speciellt hans video om sensorerna, hade ingen aning om att den kunde göra sÄ mycket :D

Bra start pÄ dagen. Alla synkade mot radiomasten.

IMG_20200416_062018.jpg

Lycko! Lyckades synka min igÄr kvÀll nÀr jag drog igÄng sync:en och la den pÄ balkongen. FÄr se om den syncar inatt nÀr jag lÀgger den pÄ fönsterbrÀdan.

FortsÀtter pÄ @hammersmahed tema pÄ klockan som startade galenskaperna.

GW 5000

IMG_20200416_073749_1.jpg
Jag tror jag smygstartade med en King men det var GW 5000 som kickstartade det hela. Egentligen har mitt innehav prydligt följt en pandemikurva och nu har jag förmodligen peakat med en nedÄtgÄende trend. Men vem vet vad som hÀnder nÀr jag slÀpper pÄ restriktionerna? Jag hÄller förmodligen pÄ att ta farvÀl av denna klocka :arghh:
A3DB8F78-1303-4C0E-876B-5CA109AFF677.jpeg

Jag tror jag smygstartade med en King men det var GW 5000 som kickstartade det hela. Egentligen har mitt innehav prydligt följt en pandemikurva och nu har jag förmodligen peakat med en nedÄtgÄende trend. Men vem vet vad som hÀnder nÀr jag slÀpper pÄ restriktionerna? Jag hÄller förmodligen pÄ att ta farvÀl av denna klocka :arghh:

Det Àr alltid kul att fÄ lÀsa vad ni andra gick igÄng pÄ. GW 5000 verkar vara rÀtt vanlig modell som skapade oreda i klockhyllorna?
Nej sĂ€lj inte froggien. Du kommer att Ă„ngra dig tror jag. Är nog inte sĂ„ lĂ€tt att fĂ„ tag i heller?

Gillar speciellt hans video om sensorerna, hade ingen aning om att den kunde göra sÄ mycket :D

Lycko! Lyckades synka min igÄr kvÀll nÀr jag drog igÄng sync:en och la den pÄ balkongen. FÄr se om den syncar inatt nÀr jag lÀgger den pÄ fönsterbrÀdan.

RÀtt ovanligt att alla synkar under samma natt. Oftast 1-2 st som vÀgrar. :)
Mudmastern synkar jag dock inte varje natt för den hÄller tiden vÀldigt bra. Sen vet jag inte om synkningen i sig sliter pÄ de rörliga delarna dÄ jag Àr lite osÀker pÄ om visarnas motorer Àr "smarta" sÄ att de bÄde kan gÄ fram och backa eller om de bara kan gÄ fram - om det Àr det sistnÀmnda som gÀller mÄste ju sekundvisaren snurra fort ett varv för att synka om det vill sig illa.

RÀtt ovanligt att alla synkar under samma natt. Oftast 1-2 st som vÀgrar. :)
Mudmastern synkar jag dock inte varje natt för den hÄller tiden vÀldigt bra. Sen vet jag inte om synkningen i sig sliter pÄ de rörliga delarna dÄ jag Àr lite osÀker pÄ om visarnas motorer Àr "smarta" sÄ att de bÄde kan gÄ fram och backa eller om de bara kan gÄ fram - om det Àr det sistnÀmnda som gÀller mÄste ju sekundvisaren snurra fort ett varv för att synka om det vill sig illa.

Lyckades aldrig synka en G-Shock i lÀgenheten sÄ jag Àr nöjd med att jag lyckades tvinga den att synca igÄr. FÄr prova inatt och se om den vill synca sjÀlv :)

Har inte hunnit kolla pÄ alla videos om Mudmaster Àn, hur man syncar osv sÄ ska kolla det sen nÀr jag fÄr tillfÀlle :)

Bjuder istÀllet pÄ en bild med svart band istÀllet för gröna. Kanske Àr lite för stealth :/ dock super nöjd med denna klocka!

IMG_20200416_064644.jpg

- SÀlj inte Frogman, du kommer att sakna den framöver och tyvÀrr fÄr du inga jÀttesummor för den heller.

Ska du sÀlja Froggien, Àr ju riktigt bra :)

Tillbaka
Topp