• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Smart! Trodde min klocka inte kunde synca med tornet, men sen efter ha sett videos vad alla instÀllningar osv betyder sÄ hade den syncat inatt vid 04:06 ungefÀr. Trodde jag behövde nÄgot av sÄdant men tydligen inte :)
MB6 synk Àr lite av svart magi. VÀderleken spelar dock en roll, molnigt/fuktigt = bÀttre synk (tror jag).

FEBAF14A-34DF-4259-BBA6-0AD1AAA97472.jpeg

MB6 synk Àr lite av svart magi. VÀderleken spelar dock en roll, molnigt/fuktigt = bÀttre synk (tror jag).
Jaha se dÀr. FÄr se om den syncar nÄgot ikvÀll :) nu blev det ju skoj Ä kolla nÀr/om den syncar nÀr man vet hur man kollar upp det och att det fungerar :p

Den dÀr gröna Rangeman Àr fan cool! Synd med negativ display bara.
Ja jÀvlar det har han, alltid undrar om en sÄn dÀr nÄnsin visar rÀtt... verkar inte riktigt funka det dÀr. :)
Tacka vet jag Rambo kniven!!!
unnamed.jpg
En sÄn dÀr hade jag i 10-ÄrsÄldern! Kvaliteten var.... SÄdÀr...

”Sleepin’ with my Muddie” by Danijel :D Kan du skriva en manual?
HUR kan man sova med en Mudmaster pÄ handleden???... det Àr sÄ mÄnga saker som tar stryk under en natt: ansikte, revben, kudden, madrassen... tjejen? - ser hon misshandlad ut pÄ morgonen? :pirate:
- Samma hÀr, sover alltid med klockan pÄ. Fru o sÀng oskadda sÄ hÀr lÄngt :)

”Sleepin’ with my Muddie” by Danijel :D Kan du skriva en manual?
HUR kan man sova med en Mudmaster pÄ handleden???... det Àr sÄ mÄnga saker som tar stryk under en natt: ansikte, revben, kudden, madrassen... tjejen? - ser hon misshandlad ut pÄ morgonen? :pirate:
Haha Àn sÄ lÀnge Àr hon oskadd ;) men ja gillar att ha pÄ mig klockan, om ja mÄste upp eller om det hÀnder nÄtt sÄ har jag alltid tiden med mig :) hade smart klocka förut med Sleep Tracker, lan varit dÀrför jag blev van ^^
- Alltid lika spÀnnande, ibland funkar det, ibland inte (trots att klockan Àr pÄ samma stÀlle). VÀder o lite trolldom tror jag :)
Ja inatt ville det inte funka, men bara den klarar av att synca 1gÄng/mÄn sÄ Àr jag nöjd :p ska hÄlla kolla pÄ nÀr nÀsta tillfÀlle blir :)
Jag tycker att det blev en fulltrÀff. En gnutta fÀrg pÄ tavlan i kombination med blacked-out Àr snyggt.
Ja jag Àr lite 50/50 ÀndÄ, snygg som satan men kanske liiiite för svart... Blir att skaffa Maharashi bandet eventuellt, dÄ kanske den Àr i perfekt symbios :p men det Àr inte fören om 1-2mÄn tror ja :/

Ja det dÀr med radio överhuvud taget Àr rÀtt vÀderkÀnsligt. Som jag fattar det ger vatten bra möjlighet för radiovÄgor att reflekteras, bÄde pÄ sjöar och moln. Sen tror jag förhÄllandet mellan olika luftlager i atmosfÀren spelar roll ocksÄ, ungefÀr som att ljud kan reflekteras i skiktet mellan luftlager och fÀrdas lÀngre pÄ klara vinterdagar t.ex.

Har hört att Ă€r det bara schyssta förhĂ„llanden sĂ„ kan man lyssna pĂ„ markbaserad radiotrafik frĂ„n militĂ€rövningar lĂ„ngt in i Ryssland, Ă€r det sĂ€mre fĂ„r man nöja sig med att lyssna pĂ„ t.ex. hamnar i Östersjön.

Ja det dÀr med radio överhuvud taget Àr rÀtt vÀderkÀnsligt. Som jag fattar det ger vatten bra möjlighet för radiovÄgor att reflekteras, bÄde pÄ sjöar och moln. Sen tror jag förhÄllandet mellan olika luftlager i atmosfÀren spelar roll ocksÄ, ungefÀr som att ljud kan reflekteras i skiktet mellan luftlager och fÀrdas lÀngre pÄ klara vinterdagar t.ex.

Har hört att Ă€r det bara schyssta förhĂ„llanden sĂ„ kan man lyssna pĂ„ markbaserad radiotrafik frĂ„n militĂ€rövningar lĂ„ngt in i Ryssland, Ă€r det sĂ€mre fĂ„r man nöja sig med att lyssna pĂ„ t.ex. hamnar i Östersjön.
Minns nÀr jag följde med min far pÄ Àlgjakt pÄ tidigt 80-tal, mycket italienskt tjatter pÄ kanalerna dÄ.

Tillbaka
Topp