Hypermoderna-tech klockor blandat med blues betydligt Àldre Àn gatan, varför inteHar nÄgon testat denna och har bilder pÄ den pÄ handleden? 57.7mm lÄter riktigt stort. Men galet coola funktioner
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hypermoderna-tech klockor blandat med blues betydligt Àldre Àn gatan, varför inteHar nÄgon testat denna och har bilder pÄ den pÄ handleden? 57.7mm lÄter riktigt stort. Men galet coola funktioner
![]()
Lite balans Àr alltid bra. Lagom Àr ordetHypermoderna-tech klockor blandat med blues betydligt Àldre Àn gatan, varför inte![]()
Lagom har aldrig vart nog i mina ögonLite balans Àr alltid bra. Lagom Àr ordet![]()
Ăr âOut in the Fieldsâ för hĂ„rt i din smak ?Lite balans Ă€r alltid bra. Lagom Ă€r ordet![]()
Jag kan absolut lyssna pĂ„ den, och den Ă€r trevlig. Men det Ă€r inget jag lĂ€gger i spellistan sĂ„ att sĂ€gaĂr âOut in the Fieldsâ för hĂ„rt i din smak ?
I den lÄten korsas vÄra preferenserJag kan absolut lyssna pÄ den, och den Àr trevlig. Men det Àr inget jag lÀgger i spellistan sÄ att sÀga![]()
En odödlig klassiker som Ă€r sĂ„ bra, som har sĂ„nt driv och kĂ€nsla att jag ryser av vĂ€lbehag nĂ€r den spelas. En otrolig lĂ„t!Ăr âOut in the Fieldsâ för hĂ„rt i din smak ?
Yep! Gary Moore Àr grym!I den lÄten korsas vÄra preferenser![]()
Gary och Phil i total harmoni, mÄ de bÀgge vila i frid.En odödlig klassiker som Àr sÄ bra, som har sÄnt driv och kÀnsla att jag ryser av vÀlbehag nÀr den spelas. En otrolig lÄt!
Gaaalet stor men den har en fantastisk lÀttavlÀst negativ display, typ G-shockens Doro.Har nÄgon testat denna och har bilder pÄ den pÄ handleden? 57.7mm lÄter riktigt stort. Men galet coola funktioner
![]()
Wow, riktig tjockis alltsÄ. Inget du tror skulle kunna funka nÀr jag gör lumpen? Jag kan tÀnka mig att den Àr i vÀgen rÀtt sÄ mycket, och sÄ behöver den laddas ocksÄ? En Square eller vanlig Rangeman kanske Àr bÀttre.Gaaalet stor men den har en fantastisk lÀttavlÀst negativ display, typ G-shockens Doro.Jag har troligtvis vÀrldens tanigaste handleder och började bara asgarva nÀr jag fick pÄ den pÄ handleden och tjockleken pÄ 2cm+ Àr inte heller nÄgot man skojar bort. Square för skala.
![]()
Rangeman Àr kung.Wow, riktig tjockis alltsÄ. Inget du tror skulle kunna funka nÀr jag gör lumpen? Jag kan tÀnka mig att den Àr i vÀgen rÀtt sÄ mycket, och sÄ behöver den laddas ocksÄ? En Square eller vanlig Rangeman kanske Àr bÀttre.
Kommer inte pÄ frÄga.Wow, riktig tjockis alltsÄ. Inget du tror skulle kunna funka nÀr jag gör lumpen? Jag kan tÀnka mig att den Àr i vÀgen rÀtt sÄ mycket, och sÄ behöver den laddas ocksÄ? En Square eller vanlig Rangeman kanske Àr bÀttre.
Har kollat pÄ den hÀr stealthy Rangeman:enRangeman Àr kung.
FörstÄr! Tack!Kommer inte pÄ frÄga.Jag hade nog rekommenderat en klassisk square eller 6900 för Àven om stora, feta G-shocks kan vara bÄde roliga och frÀcka sÄ Àr de samtidigt fruktansvÀrt opraktiska. Det finns en anledning till att 5600/6900 Àr otroligt vanligt förekommande inom tuffare/skitigare yrken och det Àr för att de Àr billiga, tÄliga och tillrÀckligt nÀtta för att kunna glida in under Àrmen. Lite svÄrmanövrerade med sina minimala knappar dock sÄ om du kommer att anvÀnda funktionerna i fÀlt sÄ att sÀga kanske en mudmaster eller liknande Àr bÀttre lÀmpad med sina stora, platta knappar.
Edit: Laddningen Àr till för GPS och liknande om jag inte minns fel och laddas genom ett slags baklock som laddas via USB och sedan fÀsts pÄ klockan. För normala funktioner Àr det traditionell solar som gÀller.
Göra lumpen... Var inte det avskaffat för ett par Är sedan ?Wow, riktig tjockis alltsÄ. Inget du tror skulle kunna funka nÀr jag gör lumpen? Jag kan tÀnka mig att den Àr i vÀgen rÀtt sÄ mycket, och sÄ behöver den laddas ocksÄ? En Square eller vanlig Rangeman kanske Àr bÀttre.
Har kommit tillbaka, typ. De vÀljer ut nÄgra tusen om Äret som ska göra den, med plikt. Jag Àr en av dem. Men det Àr definitivt inte alla lÀngre. Inte ens i nÀrheten.Göra lumpen... Var inte det avskaffat för ett par Är sedan ?
Men nu Àr det inte bara 3 mÄnaders grundutbildning utan man mÄste Àven fÄ en befattning. Jag blev fordonsförare. LÄter trevligtGöra lumpen... Var inte det avskaffat för ett par Är sedan ?
Va ? VĂ€ljs kandidaterna ut âhipp som happâ eller ?Har kommit tillbaka, typ. De vĂ€ljer ut nĂ„gra tusen om Ă„ret som ska göra den, med plikt. Jag Ă€r en av dem. Men det Ă€r definitivt inte alla lĂ€ngre. Inte ens i nĂ€rheten.
Bara att gratuleraMen nu Àr det inte bara 3 mÄnaders grundutbildning utan man mÄste Àven fÄ en befattning. Jag blev fordonsförare. LÄter trevligt![]()
Hur menar du ?Bara att gratuleraOch att du dessutom fÄr nÄn nytta efterÄt med din lump.
![]()
Alla som fyller 18 fĂ„r en blankett de ska fylla i. De som verkar vettiga tar de in för "mönstring", dĂ€r testas man fysiskt och psykiskt (psykologintervju). Den som uppfyller grundkraven i varje steg gĂ„r vidare. Till slut sitter man dĂ€r med handlĂ€ggaren som lĂ€gger fram nĂ„gra alternativ pĂ„ befattningar, sen fĂ„r man sĂ€ga vilka tre man helst skulle vilja göra, sĂ„ fĂ„r man i nĂ€stan alla fall nĂ„gon av de befattningarna.Va ? VĂ€ljs kandidaterna ut âhipp som happâ eller ?
Ăr det inte mönstringsplikt numera?? =)Va ? VĂ€ljs kandidaterna ut âhipp som happâ eller ?
Det Ă€r det! Men de ska bara fylla nĂ„gra tusen platser per Ă„r sĂ„ de behöver inte ta sĂ„ mĂ„nga.Ăr det inte mönstringsplikt numera?? =)
SÄ annorlunda frÄn nÀr jag sjÀlv mönstrade mars 1991Alla som fyller 18 fÄr en blankett de ska fylla i. De som verkar vettiga tar de in för "mönstring", dÀr testas man fysiskt och psykiskt (psykologintervju). Den som uppfyller grundkraven i varje steg gÄr vidare. Till slut sitter man dÀr med handlÀggaren som lÀgger fram nÄgra alternativ pÄ befattningar, sen fÄr man sÀga vilka tre man helst skulle vilja göra, sÄ fÄr man i nÀstan alla fall nÄgon av de befattningarna.
Misslyckas man med nÄgot steg pÄ vÀgen Äker man hem. Det Àr inga superkrav direkt. De flesta fÄr nog Äka hem efter psykologintervjun, om man sÀger nÄgot konstigt eller psykologen fÄr dÄliga vibbar frÄn dig helt enkelt.
Han fÄr ju förarutbildning som man kan ha vÀldig nytta av sen tex.Hur menar du ?
Hur sÄg det ut dÄ?SÄ annorlunda frÄn nÀr jag sjÀlv mönstrade mars 1991![]()
Gjorde det i samma veva.. Fasen om man hade haft en schysst GW-B5600 dÄSÄ annorlunda frÄn nÀr jag sjÀlv mönstrade mars 1991![]()
Jepp! Man kan, om man vill, gÄ direkt in i jobb i försvarsmakten om det Àr intressant och det finns nÄgon plats ledig. Hört att de behöver mÄnga fordonsförare. Alla delar av militÀren Àr ju beroende av logistik och det Àr inte direkt sÄ att de skickar med PostNordHan fÄr ju förarutbildning som man kan ha vÀldig nytta av sen tex.![]()