• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

roosterman

G-shock
2-Faktor

Imre

Panerai
Dom gÄr vÀl under europagaranti om inte jag fattat fel..
Okej. NĂ„gon annan som har fler inflikningar ang garantin dĂ€r. Jag Ă€r nĂ€mligen lite ”feg” nĂ€r det gĂ€ller sidor dĂ€r det Ă€r sĂ„ pass mycket billigare och ”för bra för att vara sant” sĂ„ dĂ€r av alla mina frĂ„gor haha
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Okej. NĂ„gon annan som har fler inflikningar ang garantin dĂ€r. Jag Ă€r nĂ€mligen lite ”feg” nĂ€r det gĂ€ller sidor dĂ€r det Ă€r sĂ„ pass mycket billigare och ”för bra för att vara sant” sĂ„ dĂ€r av alla mina frĂ„gor haha
Just Relojesdemoda Ă€r det en hel drös av oss i trĂ„den som handlat hos. Har mig veterligen inte vart nĂ„gra problem förutom nĂ„n som fick vĂ€nta lite pĂ„ nĂ„n leverans. 🙂
 

Imre

Panerai
Men va fean, dĂ€r Ă€r ju inte kombilĂ€nk pĂ„ den modellen
.. mĂ„ste jag ju hitta ett sĂ„nt oxĂ„ đŸ€ŠđŸŒâ€â™‚ïžđŸ€ŠđŸŒâ€â™‚ïžđŸ€Ł
 

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Idag blir det Rangemanfredag.
11E1294A-7167-4CC9-B887-92020DCF8F81.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Nu har jag gjort det igen, det blev en klocka till. Ville hÄlla mig ett tag, men kunde inte motstÄ ett bra erbjudandet.

Har nÀstan blivit en sport för mig att se hur stor klocka min klena handled klarar av ( ca 15,5-16 cm )
Det blev en heavy duty modell, GA-900E-1A3.
Första gÄngen jag sÄg klockan pÄ bild tyckte jag att den var jÀtteful, speciellt formen pÄ visarna.
Men sen vÀxte designen för mig. Det var nog den gröna, nÀstan olÀsliga gröna displayen med silversiffror och orangea visarna som gjorde det.

UtseendemÀssig ser den ut att vara en bladning av Casioak, 7900 och King.
Det svarta bandet Àr mycket tjockare Àn vanliga band och har mönstrad yta.
Bandet Àr tok för lÄngt för mig, Àr pÄ grÀnsen att jag stÄr ut. Om jag kommer att anvÀnda 1a hÄlet mycket sen, kommer
jag nog att klippa det.
Ett minus för spÀnnet som Àr av plast, men ser stabilt ut och kommer sÀkert att hÄlla.
Plus för att bandet har snabbyte pins.
Kan anvÀnda 1a hÄlet, men föredrar det 2a för att det ska sitta lite löst, speciellt nu pÄ sommaren.
Klockan sitter trots allt rÀtt sÄ bra pÄ mig, tror att det beror pÄ det tjocka bandet och hur bandet Àr vid "luggen".
Den kommer med ett neongrönt tygband med reflexer ocksÄ, skulle nog vara passande för nÄgon som Àr vÀgarbetare eller jobba inom bygget eller kanske nÄgon som joggar pÄ kvÀllen.

Edit: om man vinklar klockan pÄ ett viss sÀtt sÄ blir siffrorna nÀstan svarta och dÄ syns dem bÀttre.

Slutsummering:
Inga problem att se tiden pÄ dem analoga visarna, men displayen Àr nÀstan olÀslig.
Lampan Àr lite för svag ocksÄ, men man kan se tiden.
Allt som allt Ă€r jag Ă€r nöjd med köpet och Ă„ngrar det inte. 😁
Är lite stolt att jag tog mig till fots till postombudet Ă€ndĂ„ fast jag har ryggskott. hahaha

IMG_6531.jpg


IMG_6532.JPG


Glömde ta en bild pÄ det gröna bandet, har ryggskott orka inte gÄ till rummet, sÄ jag lÄnar en bild frÄn internet. :)

1627580786189.png
Den Àr cool den modellen. Var lite inne pÄ den, men sÄg att belysningen inte lyser upp sjÀlva displayen vilket var lite störigt.

Sen sÄ gillar jag inte negativa displayer. Tycker man ser för dÄligt. :)

Men denna variant tycker jag ser bra ut:

GA-900.png
 

lofgreno

Audemars
Blev köp dĂ€rifrĂ„n igĂ„r, tack för tipset om sida. Har aldrig hört om den tidigare â˜șâ˜șâ˜ș
Funderar pÄ om man ska bestÀlla ett combi bracelet frÄn bukten oxÄ
Ja sÄg det. Kul!

Hade inte jag heller, men fick tipset hÀr pÄ en GST-B400 och slog till. :D

Ja varför inte, 170 spÀnns frakt med DHL Express Àr lÀtt vÀrt det. Inom EU sÄ gÄr det sjukt smidigt.
 

Imre

Panerai
Ja sÄg det. Kul!

Hade inte jag heller, men fick tipset hÀr pÄ en GST-B400 och slog till. :D

Ja varför inte, 170 spÀnns frakt med DHL Express Àr lÀtt vÀrt det. Inom EU sÄ gÄr det sjukt smidigt.
Ja fraktpriset var bra. Fick du nÄn hanteringsavgift oxÄ? Har tvÄ vÀnner som fÄtt det pÄ runt 400kr sen om det var med DHL minns jag inte.
Är det du som sĂ€ljer en gst-b400 i klocklĂ„dan?
 

lofgreno

Audemars
Ja fraktpriset var bra. Fick du nÄn hanteringsavgift oxÄ? Har tvÄ vÀnner som fÄtt det pÄ runt 400kr sen om det var med DHL minns jag inte.
Är det du som sĂ€ljer en gst-b400 i klocklĂ„dan?
Nope, klocka + frakt vart det. Inget mer Àn vad som bekrÀftades.

Hehe, jepp. Är dock inte med i den gruppen lĂ€ngre...:)
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Blev köp dĂ€rifrĂ„n igĂ„r, tack för tipset om sida. Har aldrig hört om den tidigare â˜șâ˜șâ˜ș
Funderar pÄ om man ska bestÀlla ett combi bracelet frÄn bukten oxÄ
TÀnk pÄ att det Àr skillnad pÄ kombilÀnkarna. Dom billiga pÄ bukten Àr kopior av första versionen lÀnk. Den du har pÄ den svarta Àr nya, i mina ögon, mycket bÀttre versionen.
Dom nyare brukar gĂ„ för ca 500 begagnade hĂ€r pĂ„ KS. 🙂
 
Topp