• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Crispie

Rolex
Skulle in och kika en stund efter att jag fÄtt mailet, kan inte varit mer Àn 30 minuter, redan slut.
Man kanske snart fÄr stÀlla sig i kö hos AD, ha bra köphistorik etc? :arghh:
Det var bara en. Undrar om det Àr en tillbakaka frÄn de tvÄ tidigare!? Eller varför sÄ konstig tilldelning!? Först tvÄ, ett par dagar senare 1...?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Blue monday😃
IMG_20210920_172816.jpg

 

Bilagor

  • IMG_20210920_172806.jpg
    IMG_20210920_172806.jpg
    531.9 KB · Visningar: 2

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Fick ett sjukligt sug efter en GMW-B5000TB-1. Finns det ytterligare nÄgon till salu hÀr i trÄden? @Meraborsten fick ju napp direkt :woot:

Nu nĂ€r suget ökar i trĂ„den sĂ„ Ă„ngrar jag nĂ€stan att jag sĂ„lde min förra veckan 🙄. Lustigt hur man funkar
Den var för fin för mig @Nygren, fick Ängest de tvÄ gÄnger jag testade den att jag skulle repa den eller slÄ i den. Inte okej, en klocka ska vara en klocka!

@Meraborsten hade en hĂ„llhake pĂ„ mig sedan tidigare, dvs nĂ„gonting i sin lĂ„da som jag suktat efter lĂ€nge
 det blev ett enkelt val att lĂ„ta titanaren gĂ„ vidare dĂ„ nĂ€r han var vĂ€nlig nog att slĂ€ppa sin till mig â˜ș
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Den var för fin för mig @Nygren, fick Ängest de tvÄ gÄnger jag testade den att jag skulle repa den eller slÄ i den. Inte okej, en klocka ska vara en klocka!

@Meraborsten hade en hĂ„llhake pĂ„ mig sedan tidigare, dvs nĂ„gonting i sin lĂ„da som jag suktat efter lĂ€nge
 det blev ett enkelt val att lĂ„ta titanaren gĂ„ vidare dĂ„ nĂ€r han var vĂ€nlig nog att slĂ€ppa sin till mig â˜ș
Jag Àr dÄ inte rÀdd för att anvÀnda min iaf. Trots allt sÄ Àr det ju "bara" en g-shock och inte nÄgon patek i Àdelmetall.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Den var för fin för mig @Nygren, fick Ängest de tvÄ gÄnger jag testade den att jag skulle repa den eller slÄ i den. Inte okej, en klocka ska vara en klocka!

@Meraborsten hade en hĂ„llhake pĂ„ mig sedan tidigare, dvs nĂ„gonting i sin lĂ„da som jag suktat efter lĂ€nge
 det blev ett enkelt val att lĂ„ta titanaren gĂ„ vidare dĂ„ nĂ€r han var vĂ€nlig nog att slĂ€ppa sin till mig â˜ș
HÄller med dig, man mÄste vÄga anvÀnda klockorna. Ville inte anvÀnda min Mudmaster Maharishi och den fick dÀrför vandra vidare. HÀrligt att den stannar pÄ forumet!
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Jag Àr dÄ inte rÀdd för att anvÀnda min iaf. Trots allt sÄ Àr det ju "bara" en g-shock och inte nÄgon patek i Àdelmetall.
Helt rÀtt! En G-shock för femsiffrigt belopp dock vilket gör iaf mig lite mer rÀdd om grejerna men vi har ju alla olika preferenser, jag Àr lite avis pÄ dig för jag hade gÀrna kÀnt likadant som dig för den jag hade!
DĂ„ hade den fĂ„tt stanna 😃
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Helt rÀtt! En G-shock för femsiffrigt belopp dock vilket gör iaf mig lite mer rÀdd om grejerna men vi har ju alla olika preferenser, jag Àr lite avis pÄ dig för jag hade gÀrna kÀnt likadant som dig för den jag hade!
DĂ„ hade den fĂ„tt stanna 😃

Hemligheten Ă€r att köpa ingĂ„ngna klockor 😁

Dagens sanning! Den första repan Ă€r alltid den vĂ€rsta, jĂ€kligt skönt om nĂ„gon annan redan gjort den 😂
Ja, jag köpte ju min i andra hand men skicket var nog i det nĂ€rmaste felfritt. Den Ă€r inte sliten nu heller för Ă€ven om jag anvĂ€nder den sĂ„ "bangar" jag inte runt med den eller tar den om jag ska meka med bilen om man sĂ€ger sĂ„. Dock verkar ytbehandlingen vĂ€ldigt tĂ„lig och den har ju safirglas. Är det nĂ„gon som sett en titanare med mĂ€rkbart slitage?
 

AKELA

Cartier
Godmorgon, kĂ€ra G-folk! Hittade en sĂ„n info frĂ„n Youtube. Om det stĂ€mmer, dĂ„ e min klocka frĂ„n Ă„r 2001/2011.. Fast det var en helt ny klocka. Allt fungerar felfritt, synkar varje natt. NĂ€r jag tog ut den frĂ„n kartongen, sĂ„ var batteri pĂ„ M, men nu e det pĂ„ H. Ingen problem alls. Men jag Ă€r lite orolig, att jag köpte en klocka, som Ă€r minst 10Ă„r (vĂ€rsta fall 20 Ă„r 😳) gammal, som varit i mörkret utan solljus. Kommer de inte pĂ„verka negativt pĂ„ batteri? Behöver jag kontakta sĂ€ljaren? Vad tycker ni?
Screenshot_20210921_020024_com.google.android.youtube.jpg
IMG_20210921_034524_edit_370892811992884.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Ja, jag köpte ju min i andra hand men skicket var nog i det nĂ€rmaste felfritt. Den Ă€r inte sliten nu heller för Ă€ven om jag anvĂ€nder den sĂ„ "bangar" jag inte runt med den eller tar den om jag ska meka med bilen om man sĂ€ger sĂ„. Dock verkar ytbehandlingen vĂ€ldigt tĂ„lig och den har ju safirglas. Är det nĂ„gon som sett en titanare med mĂ€rkbart slitage?
Den camo jag har Ă€r snudd pĂ„ i nyskick. Inte helt lĂ€tt att se nĂ„gra mĂ€rken heller nĂ€r ytan Ă€r, just det, kamouflerad 😇
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Godmorgon, kĂ€ra G-folk! Hittade en sĂ„n info frĂ„n Youtube. Om det stĂ€mmer, dĂ„ e min klocka frĂ„n Ă„r 2001/2011.. Fast det var en helt ny klocka. Allt fungerar felfritt, synkar varje natt. NĂ€r jag tog ut den frĂ„n kartongen, sĂ„ var batteri pĂ„ M, men nu e det pĂ„ H. Ingen problem alls. Men jag Ă€r lite orolig, att jag köpte en klocka, som Ă€r minst 10Ă„r (vĂ€rsta fall 20 Ă„r 😳) gammal, som varit i mörkret utan solljus. Kommer de inte pĂ„verka negativt pĂ„ batteri? Behöver jag kontakta sĂ€ljaren? Vad tycker ni?
Screenshot_20210921_020024_com.google.android.youtube.jpg
IMG_20210921_034524_edit_370892811992884.jpg
Trist. Var har du köpt den och hur sÄg dealen ut?
Jag antar att du har garanti pÄ den. Blir inte förvÄnad om sÀljaren kommer att peka i den riktningen.
Men jag hÄller med om att klockan Àr ny sÄ förvÀntar man sig ocksÄ att den Àr tillverkad under den senaste tiden. Alternativt att man blir upplyst om att det varit en hyllvÀrmare. Prissatt dÀrefter.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Godmorgon, kĂ€ra G-folk! Hittade en sĂ„n info frĂ„n Youtube. Om det stĂ€mmer, dĂ„ e min klocka frĂ„n Ă„r 2001/2011.. Fast det var en helt ny klocka. Allt fungerar felfritt, synkar varje natt. NĂ€r jag tog ut den frĂ„n kartongen, sĂ„ var batteri pĂ„ M, men nu e det pĂ„ H. Ingen problem alls. Men jag Ă€r lite orolig, att jag köpte en klocka, som Ă€r minst 10Ă„r (vĂ€rsta fall 20 Ă„r 😳) gammal, som varit i mörkret utan solljus. Kommer de inte pĂ„verka negativt pĂ„ batteri? Behöver jag kontakta sĂ€ljaren? Vad tycker ni?
Screenshot_20210921_020024_com.google.android.youtube.jpg
IMG_20210921_034524_edit_370892811992884.jpg
Kan Àven vara 2021 iofs :)
Skala börjar om vart 10e Är ju .
 
Topp