• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Dan1jel

Panerai
2-Faktor
Det Àr bara en sak jag hÀnger upp mig pÄ lite med den....
Stiften i armbandet har en tendens till att vilja krypa ut i tid o otid... Den enda av alla lÀnk-Gs jag har som beter sig sÄ...:(
Har testat att ge Ànden pÄ dom en liten försiktig böj i hopp om att dom ska hÄlla sig pÄ plats.:)
Jaha skumt, borde den ju inte göra... Är stiften utav kolfiber? TĂ€nkte om dem blivit ner slipade med tiden?
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Nu kör vi! 👍
IMG_20211021_062444.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20211021_062455.jpg
    IMG_20211021_062455.jpg
    876.4 KB · Visningar: 3

dzlDave

Panerai
Snarlika men ÀndÄ helt olika kÀnsla att bÀra iom vikten. "Same, same but diffrent".
MTG Àr dock vÀldigt nÀra MRG i kvalitet tycker jag. Kan nog Àrligt sÀga att jag inte förstÄr prisskillnaden mellan dem segmenten, kan vÀl inte bara vara Titanium kostnad?
IMG_20211021_132853.jpg

IMG_20211021_132805.jpg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Snarlika men ÀndÄ helt olika kÀnsla att bÀra iom vikten. "Same, same but diffrent".
MTG Àr dock vÀldigt nÀra MRG i kvalitet tycker jag. Kan nog Àrligt sÀga att jag inte förstÄr prisskillnaden mellan dem segmenten, kan vÀl inte bara vara Titanium kostnad?
IMG_20211021_132853.jpg

IMG_20211021_132805.jpg
Det tog ett par scrollningar innan jag kopplade att det var tvĂ„ olika klockor :bag:😁
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Snarlika men ÀndÄ helt olika kÀnsla att bÀra iom vikten. "Same, same but diffrent".
MTG Àr dock vÀldigt nÀra MRG i kvalitet tycker jag. Kan nog Àrligt sÀga att jag inte förstÄr prisskillnaden mellan dem segmenten, kan vÀl inte bara vara Titanium kostnad?
IMG_20211021_132853.jpg

IMG_20211021_132805.jpg

Titan Àr ju förvisso dyrare och svÄrare att bearbeta till en vettig finish. Finns ju dessutom klockor i helmetall som kostar mindre Àn MTGn som Àr en plast-metall hybrid. Modulen i MTG Àr snarlik som vissa MRG Àr bestyckade med, sÄ ja, förnuftet sÀger ett och kÀnslan sÀger nog annat?
(har aldrig klÀmt pÄ en MTG).
 
Topp