• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ser bekant ut. Men fel klocka pÄ dig. ;) :)
1652522005059571714797950699920.jpg
16525220240528091162189945077568.jpg
Haha ja jĂ€klar vi Ă€r bra lika pĂ„ nĂ„t vis😂
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
@L&W Du moddar vÀl en del om jag förstÄtt det rÀtt? Jag funderar pÄ att göra en displaymod (negativ till positiv) pÄ en square och undrar vad man anvÀnder för medel för att fÄ bort limresterna frÄn sjÀlva displaymodulen? Jag har hittat en par guider pÄ nÀtet, men de tipsar om medel som inte finns i Sverige, typ Goof-Off och annat. Finns det nÄgon svensk motsvarighet att köpa eller kanske nÄgot husmorsknep som löser upp limmet utan att förstöra displayen?
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
@L&W Du moddar vÀl en del om jag förstÄtt det rÀtt? Jag funderar pÄ att göra en displaymod (negativ till positiv) pÄ en square och undrar vad man anvÀnder för medel för att fÄ bort limresterna frÄn sjÀlva displaymodulen? Jag har hittat en par guider pÄ nÀtet, men de tipsar om medel som inte finns i Sverige, typ Goof-Off och annat. Finns det nÄgon svensk motsvarighet att köpa eller kanske nÄgot husmorsknep som löser upp limmet utan att förstöra displayen?
Jag anvÀnder isopropanol och bomullspinnar för att ta bort limrester frÄn modulen. Funkar jÀttebra tycker jag.

 
Senast Àndrad:

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag anvÀnder isopropanol och bommelspinnar för att ta bort limrester frÄn modulen. Funkar jÀttebra tycker jag.

StrĂ„lande, tack för tipset! Det har jag dessutom hemma efter att ha rengjort gamla analoga kamerahus, sĂ„ det var ju Ă€nnu bĂ€ttre. 😁
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Ni har bÄde mjölkproduktion och sÄ odlas det potatis! Hur hinner ni med allt? Börjar det nÀrma sig koslÀpp förresten?
Potatisen Àr för egen försörjning.
De som sĂ€ljs Ă€r mjölk och kött frĂ„n denna gĂ„rden. Ja mycket jobb blir det helt klart😆 slĂ€ppt ut alla ungdjur, kossorna blir inne nĂ„n vecka till. DĂ„ligt bete ute varit för kallt. VĂ€ntar pĂ„ att de ska komma igĂ„ng
 

Imre

Panerai
Den var inte heller helt olik😁 BĂ€ttre och bĂ€ttre👍

Iaf klĂ€der 😉 Hur gĂ„r det för dig nu för tiden dĂ„ Snuttis😃
Det gÄr bra tror jag. Massor som hÀnt sedan sist men det Àr inget jag skyltar med i en publik grupp :)
Inga nya klockor pÄ vÀldigt lÀnge faktiskt och de G som Àr kvar Àr min gwb5600 och gd350 :)
 
Topp