• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Patric J

Guld
2-Faktor
HĂ€mtat ut klockrelaterat paket.

1000021393.jpg
 

Patric J

Guld
2-Faktor
Paketöppning!

1000021395.jpg


Boxen jag vÀntat pÄ!

1000021396.jpg


En rejÀl box som ger ordentligt skydd för klockor. Rymmer 10 styck. Men det blir inte till G-shocks för de behöver ju inte en skyddande box.
Dock innebÀr det att en av de andra boxarna jag har nu ger plats för min vÀxande G-shocksamling.

1000021398.jpg
 

Sonnyboy

Guld
2-Faktor
Jag brukar tÀnka att det Àr bra att lÄta huden andas sÄ har inte pÄ mig nÄgon klocka nÀr jag sover. Hoppas du inte har fÄtt nÄn överkÀnslighet mot metall bara.
Jag körde 24/7 ganska lĂ€nge men det repade sig fort. I vĂ€rsta fall blir det vĂ€l att köra med titanklockor om det skulle vara nickelallergi. Tror dock att det gĂ„r bra 😃
 

ekke

Silver
2-Faktor
Jag har inte  orkat justera lĂ€nken Ă€n... 🙈
(Skyller pÄ att jag vÀntar pÄ nya bezeln, den blir plain silver bara)

Hur byter jag bezeln egentligen, en skruvmejsel pÄ varje sida samtidigt eller?
Aarghhh, menar du att vi inte fÄr se den i orginal pÄ handleden?!
Jepp, skruvmejsel pÄ bÄda sidor. Brukar gÄ lÀttare om man lÀgger klockan pÄ nÄgot högt, annars Àr det svÄrt att skruva/hÄlla emot med bÄda hÀnderna. Har du tillrÀckligt liten mejsel kan man för sÀkerhets skull sÀtta en tejpbit pÄ mejseln för att skydda mot repor om du skulle slinta.
 

Urtyp

Guld
Aarghhh, menar du att vi inte fÄr se den i orginal pÄ handleden?!
Jepp, skruvmejsel pÄ bÄda sidor. Brukar gÄ lÀttare om man lÀgger klockan pÄ nÄgot högt, annars Àr det svÄrt att skruva/hÄlla emot med bÄda hÀnderna. Har du tillrÀckligt liten mejsel kan man för sÀkerhets skull sÀtta en tejpbit pÄ mejseln för att skydda mot repor om du skulle slinta.
Usch, gillar inte den lösningen, kunde dom inte gjort sĂ„ man bara behöver skruva en sida? Blir ju nervös av bara tanken. đŸ˜”â€đŸ’«

Tanken var att spara original bezeln i nyskick. Lite dÀrför jag inte fixat lÀnken Àn. KÀnner mig sjÀlv, nÀr den Àr justerad Äker klockan pÄ.
Men lovar lite före och efter bilder nĂ€r nya kommer. 👋😃
 
Topp