• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

1år på Klocksnack - tävling

Matts

Diamant
2-Faktor
Firar ett år på KS idag och det är väl mer eller mindre lag på att anordna en liten tävling.

Men först ett litet bokslut. Jag upptäckte KS i samband med ett klockköp för ett år sedan. Innan dess hade mitt klockintresse funnits till och från och vid tillfället ägde jag två Seikodykare samt en Omega SMP
image.jpg
image.jpg

Klockan jag köpte ( av Ernesto) var en årsklocka, en Rolex precision med nitad länk.

image.jpg

Sen tog det fart och under året har följande klockor landat i lådan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Min " bucketlist" är tämligen tråkig och realistisk men har betats av lite grann iaf.

Serva egen klocka - njae, nästan
Köpa ny - njae, monstern köptes ny men det räknas inte.
Gulddressare - Ja, även om det bara är guld på stål så tycker jag Bucherern möter kraven.
Rolex- Jepp, även check på GMT
Vintage Rolex - Check
Vintage Sub - Nope
Mekaniskt Alarm - Jepp, Seikon även check på integrerad länk
Subsekund- Jepp, senaste Longinenen
Köpa på auktion - check både Bucherern och Longinen.
Loppisfynd- nåja Enicaren köptes iaf på Loppis, kanske inte ett fynd.
Stämgaffelurverk - nej,
Kronograf - nä lyckas aldrig bestämma mig
"Sportklocka" med vit tavla/ - Nej men har lite idéer till nästa sommar.

Tävlingen är som följer - föreslå en ny kategori till min bucketlist med tillhörande bild. Vinsten är ett handgjort mockaband 20 mm.
Tack för ett mycket roligt och lärorikt år, jag har upplevt KS andan flera gånger och vill tacka alla som hjälpt mig. Även stort tack till admins och sponsorer för er tid och alla trevliga events!
Matts

Grattis till ett år Matts, kul att ha dig här!
För att bidra till tävlingen; äg en klocka från någon av the big three, VC, AP, och PP :)
Exempel
image.jpg

Tillbaka
Topp