• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1 val två klockor, Omega

Jonazid

Omega
Omega Seamaster Aqua Terra, Ref. 2503.34

3u5ere9a.jpg


Eller

Omega Speedmaster Automatic Ref. 3523.30

3ere4e7u.jpg


Personligen tycker jag båda är riktigt snygga.

Är urverken bra i dessa eller bör man välja annat?
 

Jonazid

Omega
Finns självfallet snyggare klockor, den blå ATn som postades här om dagen ger mig lite hjärtklappning.

Smaken är olika.

Förstått att det många Rolex älskare här inne och kul det, känner igen snacket från Volvo raggarna på torget.

Tack för tipsen och synpunkterna.
 

Hubbatix

Cartier
AT, hands down!

Den där Speedyn ser ut mer som ett sjuksköterskeur än en jymdklocka. Inget fel i sig, men rent estetiskt så är den... skitful. :wtf: Mina åsikter, givetvis...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Haha, så jäkla dumt skrivet! :)


Varför? Båda är riktigt fula.

Han frågade om detta var ett bra val eller om man ska välja annat. Likviditeten, tillförlitligheten och kvaliteten hos en Rolex gör att det blir ett bra val med en Rolex.

AT:n är dock riktigt schysst om man kör den marinblå-ish tavlan. Att köpa snikvarianten av Speedyn blir aldrig bra, man kommer bara snegla åt den riktiga varianten som numer finns med datum även om det innebär co-axial-verket.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Varför? Båda är riktigt fula.

Han frågade om detta var ett bra val eller om man ska välja annat. Likviditeten, tillförlitligheten och kvaliteten hos en Rolex gör att det blir ett bra val med en Rolex.

AT:n är dock riktigt schysst om man kör den marinblå-ish tavlan. Att köpa snikvarianten av Speedyn blir aldrig bra, man kommer bara snegla åt den riktiga varianten som numer finns med datum även om det innebär co-axial-verket.

Du har säkert helt rätt, jag tyckte det bara var lite humor. Sorry.
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp