• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

10 år med vintage Omega - SOTC

tdn-dk

Panerai
Hej Klocksnack!
I dag er det 10 år siden jeg startede med at samla vintage Omega.
Den 6/12 2009 besøgte jeg mine föräldrar och jeg fortalte min daværende klocka var trasig och jeg skulle köpa en ny klocka.
Min pappa sagde jeg skulle kolla i skrivbordslådan der var nogle klockor. Fandt någon 50-60 tals klockor men også en Omega Speedmaster.
Viste intet noget om klockor och Omega Speedmaster lignede jo hinanden. Han hade ärvt klockan från änkan till en av hans bästa vänner som döda på 1980-talet, den havde inte været anvendt sidan ca. 1980 och min pappa syntes den var for. Jeg fik lov at beholda den och samme dag skrev jeg på et forum i Danmark som hed Vintageure og spurgte om de kunne hjælpe med alder og model. Det viste sig at være en fin ref. 145.012-67 och jeg blev interesseret i Omega klocker og købte kort efter et Seamaster 30. Det har så udviklet sig til en større samling som er i dag er på 179 Omega'er :)

Constellation:

C_1.jpg
C_2.jpg
C_3.jpg
C_4.jpg


Seamaster:

S_1.jpg
S_2.jpg
S_3.jpg
S_4.jpg
S_5.jpg
S_6.jpg
S_7.jpg
S_8.jpg
S_9.jpg
S_10.jpg
S_11.jpg
S_12.jpg
S36.JPG


Ranchero:

Ranchero 1.jpg
Ranchero 2.jpg
Ranchero 3.jpg


Speedmaster/Dynamic:

A_1.jpg


Genéve:

G_1.jpg
G_2.jpg
G_3.jpg
G_4.jpg
G_5.jpg




 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Haha din samling är helt häpnadsväckande! Imponerande att hålla intresset så djupt i ett märke. Hade aldrig kunnat ha din samling (även om jag haft råd). Hade garanterat velat vänstra lite med andra märken ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vansinnigt kul att se hela galenskapen, grymt snyggt jobbat :) Tack för att du delar med dig, och ser fram emot att se hur det ser ut om ytterligare 10 år!
 
Topp