- Pris
- 1000
- Returpolicy
- Ingen retur om vi inte kommit överens om något annat. Uppstår det problem pga något som inte framgår nedan löser vi det givetvis på bästa sätt.
- Bilder Skickat
- Ja
Nr 2, 8, 9 är kvar. Köp alla för 6,5 tkr. Se individuella priser nedan.
Beskrivning:
Rensar ut lite i samlingen för att köpa en dyrare pjäs. Se kortfattade beskrivningar av respektive klocka nedan. Fråga om du vill ha mer info eller bilder. Paketpriser givetvis möjliga, det är bara att fråga.
Skick:
Enligt beskrivningar och bilder nedan.
Funktion:
Enligt beskrivningar nedan. Klockorna är ej trycktestade av mig.
Omfattning:
Klockorna säljes head only om inte annat uttryckligen anges. Dvs de band och länkar som syns på bilderna ingår generellt INTE.
Byten:
Helst försäljning men alla bytesförslag beaktas.
Övrigt:
Klockorna finns i södra Stockholm eller City. F2F att föredra om det går att ordna. Annars skickar jag spårbart på köparens bekostnad.
Ta gärna en titt i min referenstråd:
http://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/
Bilder och beskrivningar:
1. Titus Calypsomatic
Precis tillbaka från service hos forumurmakare. Enda anmärkningen funktionsmässigt är att det är lite svårt att hitta rätt läge på kronan för manuellt uppdrag. Italiensk dagskiva. Ser ut att ha blivit relumad vid något tillfälle. Levereras på originallänk.
EDIT 6/5: I denna tråd (https://klocksnack.se/threads/om-man-inte-är-nöjd-med-vintage-servicen.91468/) har det framkommit uppgifter om urmakaren som servat klockan. Läs tråden och gör din egen bedömning. Ovanstående beskrivning är min uppfattning om klockans funktion men jag har inte öppnat den och granskat alla delar med mikroskop heller.
2. Mondia Sub
Subklon från Mondia som är/var ett systermärke till Zenith. Funkar bra. Fick nytt glas för ett tag sedan.
3. Zodiac GMT
Zodiac som knappast behöver närmare presentation. Fungerar som den ska. Levereras med originallänk samt generisk jubileelänk. Även box och cert medföljer.
5000:- SÅLD
4. Seiko Padi
Tillverkad 2016 enligt serienummer. Mycket bra skick med mindre spår av användning. Fungerar felfritt. Klocka med länk samt box, instruktioner och ett nato. Extra länkbitar medföljer. Inget cert medföljer.
2200:- SÅLD
5. Scubapro 500
Fin Scubapro 500 automat. Fungerar som den ska.
7000:- SÅLD
6. Hosam skin diver
Precis hemkommen från service hos forumurmakare där den fick nytt glas mm. Fungerar perfekt. Samma boett som Titus Calypsomatic, Technos Skydiver, UG Polerouter Sub mfl.
4500:- SÅLD
7. Sporting 1000m
Läcker quartzdykare med lumetavla som fått en grym patina. Funkar perfekt.
7500:- SÅLD
8. Pierpont
Quartzdykare som fungerar fint.
9. Wertex Squale Master 100 atm
Cool automatisk dykare med Squaleboett. Fungerar som den ska.
10. Breil Manta 1000m
Nyservad dykare från Breil. Funkar perfekt. Pyttelite lysmassa har lossnat från index vid kl 5. I övrigt inget att anmärka på.
7000:- SÅLD
Senast ändrad: