• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

10 saker som klockentusiaster inte bör göra

v0n

Patek
2-Faktor
Tycker han är ganska spot on på flera punkter. En snabb sammanfattning:

10. Avfärda en klocka innan man provat den.
9. Avfärda kvarts.
8. Dissa ett helt varumärke pga ett misstag.
7. Jämföra mikromärke med etablerat märke i samma prisklass.
6. Betrakta affordables nedsättande.
5. Ser klockan som en investering.
4. Expertis...ingen är fulländad.
3. Missförstå ordet horologi. Horologi är studiet om tid, inget annat.
2. Seriös och hatfull ton online..."det är bara klockor pretty much".
1. Destruktiv kontra konstruktiv kritik.
 
Senast ändrad:
Jag gillar honom både för hans dåliga humor och för att han är rätt down to earth. :D

Korta sammanfattningen är väl ungefär: "Klanka inte ner på andra inom communityt.".
 
  • Like
Reactions: v0n

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tycker han är ganska spot on på flera punkter. En snabb sammanfattning:

10. Avfärda en klocka innan man provat den.
9. Avfärda kvarts.
8. Dissa ett helt varumärke pga ett misstag.
7. Jämföra mikromärke med etablerat märke samma prisklass.
6. Betrakta affordables nedsättande.
5. Ser klockan som en investering.
4. Expertis...ingen är fulländad.
3. Missförstå ordet horologi. Horologi är studiet om tid, inget annat.
2. Seriös och hatfull ton online..."det är bara klockor pretty much".
1. Destruktiv kontra konstruktiv kritik.
Var ju bra grejer :D
Gillade 4an bäst :hilarious:
 

darko86

Omega
Jag tycker att han gör ett bra jobb. Han har bra produktionsvärde i sina videos och är rätt underhållande. Sedan är det många inom youtube watch community som avfärdar honom pga avundskjuka. Jag tror att även många avfärdar honom för att inte har varit lojal mot tidigare youtube aktörer. Men samtidigt tar folk hans agerande på allt stort allvar, varför ska han vara lojal mot andra youtube konkurrenter då det är en business. Hans poäng är att privatlivet och youtube är två skilda saker, hans jobb är producera bra youtube videos och skapa hype, och han har gjort ett bra jobb än så länge.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tycker han är ganska underhållande emellanåt. Förbaskat kreativ till skillnad mot 85% av många andra torra klockvideoskapare. Klockkunskaperna får visserligen ofta letas på annat håll efter men det han gör gör han bra och blir ibland en slags parodi på sig själv som jag antar är avsiktlig. Ungefär som Archies motpol. Möjligen är deras antagonism väl överenskommen och samordnad?..

Egentligen letar jag mest efter Hugo-partierna. De är lysande i all sin fånighet.
 

Riffraff

Cartier
10. Skyldig, men av de klockor jag äger (5) så var det kärlek vid första ögonkastet och jag har aldrig sålt någon än. Chansen att det blir någon "catch and release" är låg. Jag skiljs inte gärna från mina penningar och vet vad jag vill ha :happyhappy:

9. Guilty as charged och det är väl kanske dumt

Förövrigt tycker jag KS lever upp väl till dessa 10 "budord". Inte mycket snobbism här :)
 

Acos

Audemars
Visst att han inte är svår imponerad när det kommer till klockor, men den här j*vla dinosauren det blir bara för jobbigt att kolla på :banghead::hilarious:
 
Alla klockor är ju bästa klockan som någonsin lanserats enligt honom. Tröttsamt.
Jag hade en diskussion med en svensk journalist som recenserade musikinstrument och som ofta fick kritik för att han nästan alltid var väldigt positiv.
Jag: "Varför tycker du aldrig något är dåligt?"
Han: "Varför skulle jag recensera något om jag inte tror det är bra?"

Sen brukar han väl säga att det är en av de bästa och inte den bästa klockan. Och med tanke på hur subjektivt det är med klockor så är nog de flesta väldigt bra enligt någon, iaf de han bemödar sig att recensera.
Dessutom tycker jag han är rätt ärlig med vissa negativa aspekter på klockor, även om han aldrig totalsågar något.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade en diskussion med en svensk journalist som recenserade musikinstrument och som ofta fick kritik för att han nästan alltid var väldigt positiv.
Jag: "Varför tycker du aldrig något är dåligt?"
Han: "Varför skulle jag recensera något om jag inte tror det är bra?"

Sen brukar han väl säga att det är en av de bästa och inte den bästa klockan. Och med tanke på hur subjektivt det är med klockor så är nog de flesta väldigt bra enligt någon, iaf de han bemödar sig att recensera.
Dessutom tycker jag han är rätt ärlig med vissa negativa aspekter på klockor, även om han aldrig totalsågar något.
Kul att vi har olika åsikter! Jag tycker han recenserar en hem del klockor som jag aldrig skulle röra, trots det älskar han dem alla.
 
Kul att vi har olika åsikter! Jag tycker han recenserar en hem del klockor som jag aldrig skulle röra, trots det älskar han dem alla.
Ja, han recenserar en del klockor jag inte är ett dugg intresserad av, men det är väl mest min smak. De flesta seriösa klockor har väl någonting intressant, speciellt om man tar hänsyn till priset. Han recenserar ju och tipsar ibland om klockor för väl under en tusenlapp svenska, klart den klockan inte är lika bra som en Rolex, men för priset kan det ändå vara en fantastisk klocka.
 
Topp