• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

100 kr per medlem och så kan ledningen få en fin klocka!

Är du beredd att betala 100 kr till de som gör detta möjligt?

  • Ja

    Röster: 122 70.9%
  • Nej

    Röster: 50 29.1%

  • Totala väljare
    172

Riley

Panerai
Verkar ju, ironiskt nog, som det är att pengarna ska gå till en schysst klocka som sticker i en del personers ögon.
Hade man efterfrågat 100:- för medlemskap för att driva sidan så hade folk nog inte reagerat, visst hade många tackat nej till det men antydningar om tiggeri hade nog varit få.
 

Sond

Patek
Verkar ju, ironiskt nog, som det är att pengarna ska gå till en schysst klocka som sticker i en del personers ögon.
Hade man efterfrågat 100:- för medlemskap för att driva sidan så hade folk nog inte reagerat, visst hade många tackat nej till det men antydningar om tiggeri hade nog varit få.
Vi höjer värdet på denna diskussion. Vad är du beredd att ge i bidrag till klockan eller som medlemsavgift? 100 kronor kan man ju har och mista.
 

Riley

Panerai
Vi höjer värdet på denna diskussion. Vad är du beredd att ge i bidrag till klockan eller som medlemsavgift? 100 kronor kan man ju har och mista.
Fast frågan är ju inte hur mycket man är villig att ge, frågan är just precis 100 kronor, en summa som jag bränt iväg på betydligt sämre saker och tycker är helt okej för det här ändamålet.
100:- som klockbidrag till en sida som jag kommit till att gilla skarpt? Absolut!
 

Sond

Patek
Fast frågan är ju inte hur mycket man är villig att ge, frågan är just precis 100 kronor, en summa som jag bränt iväg på betydligt sämre saker och tycker är helt okej för det här ändamålet.
100:- som klockbidrag till en sida som jag kommit till att gilla skarpt? Absolut!

Men för diskussionen... Hur mycket är du beredd att ge? Man kan ju uppskatta att några driver KS mer än vad 100 kr visar..?
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faan heller!!! INTE EN SPÄNN!!!








Kanske...
 

Riley

Panerai
Men för diskussionen... Hur mycket är du beredd att ge? Man kan ju uppskatta att några driver KS mer än vad 100 kr visar..?
Ingen aning, bara tagit ställning till just den här hundringen.
Men bra tips på ny tråd, är du beredd att betala för KS och i så fall hur mycket?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Klart de kan få, har sparat mycket mera pengar än så tack vara bättre kontakt med och bättre priser hos en specifik AD genom några KS event /GTG.
Råkade dock bli ett nej när jag röstade, liten skärm på mobilen och tydligen för stora fingrar.
 

Patrik J

Rolex
Ska 6000+ medlemmar (varav de flesta har ytterst få inlägg) betala 100 spänn för ett anonymt (för de flesta) triumvirats lyxkonsumtion på ett entusiastforum? Vad händer med de de som inte betalar?

Missförstå mig rätt; jag pröjsar gärna för drift, arbete, osv, och bryr mig inte ett dyft vad som händer med överskottet. Medlemsavgift? Gärna. Unnar jag admin fina klockor? Absolut. Kommer jag att ta ytterligare en whisky innan jag går och lägger mig? Självklart?

Bara några tankar på kvällskvisten. ;)
 

mackman

Cartier
Skulle jätte järna göra för att ni håller detta fantastiska forum igång men eftersom jag är under 18 och inte har något bankkonto jag själv kan donera från så... Men ska nog ta o prata med päronen i sånna fall :)
Håller med åvanståeende, en omröstning för alla som donerat vilka klockor ni ska ha!
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Cynisk som jag kan vara ibland, utgår jag från att detta är inget annat än en trevare om att införa en medlemsavgift. Klart man ställer upp det. För övrigt ansluter jag till Gummo. En ung och klok man :)
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
På tidssonen.no har man stöttemedlemsksp för 299 kr och får då även tillgång till motsvarigheten till Hyllan. Kanske skulle vara även något för KS!?
 

oskarponken

Panerai
Jag är med men som flera skrivit innan så bör det då vara månfas till Denke. Lite inne på en IWC till Spencer också...
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Skulle jätte järna göra för att ni håller detta fantastiska forum igång men eftersom jag är under 18 och inte har något bankkonto jag själv kan donera från så... Men ska nog ta o prata med päronen i sånna fall :)
Håller med åvanståeende, en omröstning för alla som donerat vilka klockor ni ska ha!

Hur ung är du? :s
 

demondave

Rolex
Mycket mer rättvist (och billigare för mig) hade vait en inläggsskatt på, låt oss säga 10 öre, som tas ut baserat på ack. postcounten ett specifikt klockslag.

Brände jag just 10 öre på det här? :D
 

Freddie L

Panerai
En hundring? Inga problem!

Det svåra blir ju att bestämma vilka klockor, den föreslagna känns ju lite för mainstream...
Och vad som ska graveras, "För rätt kort och trogen tjänst"? "Property of KS"?
 

MariaE

Panerai

Alla färger klär en skönhet.. :cigar:
120417_anders_borg.jpg
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Det här forumet har bidragit till att sanera min ekonomi fullständigt, så vad är en hunka hit eller dit.;)
Det är också en väldigt prisvärd sysselsättning att blajja runt på forumet timme efter timme så.......
/j
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Hundra spänn är inga stora pengar. Jag skulle inte ha några problem alls att pynta en hundring per år för att hjälpa att driva forumet, men för att ledningen ska kunna lyxkonsumera... Organiserat tiggeri!
 

WatchIT

Panerai
För
Jag tror att den enda rimliga twisten på det här är att vi helt enkelt stänger ner KS om inte varsin exklusiv dinka är överlämnad till oss inom exempelvis en vecka.
Föreslår att ni gör det så får jag mitt liv tillbaka. Tror min arbetsgivare skulle jubla också :D
 
Topp