• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 inlägg senare ... (BCF-auktion)

laketwig

Patek
2-Faktor
1000 inlägg och bra många fler timmar senare på detta underbara forum sitter jag nu här och undrar var tiden tagit vägen. Förhoppningsvis har jag lyckats bidra med någon enstaka intressant tråd och en eller annan skaplig bild. En och annan klocka har väl passerat också och någon har blivit kvar. Men framför allt har jag lärt mig ofantligt mycket från den makalösa samlade kunskap som finns på detta eminenta forum. Stort tack till er alla, inte minst till forumpatronerna Denke , daviden och Spencer66 , som låter oss husera här.

För att fira detta kör vi en traditionsenlig auktion till förmån för BCF. Auktionen avslutas i morgon söndag kl. 22:00. Högst bud betalar in beloppet till BCF och jag skickar auktionsföremålet till vinnaren efter uppvisat kvitto på insättningen.

Föremålet i fråga är en Swatch Blackliner (ref GB 161). "Fullset" och i princip i nyckick, då den legat i sin ask sen jag kom över den 1995. Mäter 34 mm och kommer på originalläder med en diskret logoprägling. Precis fått ett nytt batteri och tickar på som den ska. En unik klocka som dessutom är känd från KS-bladet #20: ;)

https://klocksnack.se/threads/ks-bladet-20-2014-vecka-1.17032/

Missa inte chansen att äga detta fantastiska "skelettur" med utanpåliggande index. Kom ihåg att det är för ett gott syfte, so let the bidding begin ...

Lite nytagna bilder på klockan:

Swatch - ask.jpg


Swatch - framsida.jpg


Swatch - baksida.jpg


Swatch - handled.jpg


Swatch - macro.jpg
 

V

Cartier
Tusenfallt grattis :)

Starkt jobbat och konsekvent kvalitativa inlägg och foton på riktigt fina klockor. Du har en riktigt smakfullt sammansatt samling.
 

Simpatico

Rolex
Grattis grattis till 1000, inte illa jobbat. Snyggt.
Ser framemot väldigt många fler inlägg från dig.
Hoppar gärna över klockan men lycka till med budgivningen.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Nåja, något är bättre än inget. Stort tack till Denke som tog hem klockan. PM'a mig address så kommer den med posten. Jag litar givetvis på att du gör rätt för dig till BCF.

Ett speciellt tack till Holmqvist och hans generösa erbjudande!

Hyllan nästa ... ;)
 
Topp