• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1000 inlägg ska ju firas med tävling och ny guldklocka!

cab

Audemars
2-Faktor
Då har man själv lyckats nå 1000 inlägg på detta trevliga forum. Vi börjar med min nya klocka så tar vi en liten tävling längre ner.

Har velat lite fram och tillbaka vad som skulle köpas som nästa klocka.
Köptankarna har vandrat mellan 1675, AP RO, DD, någon panna nu till sommaren. Scannat av på c24 och VRM dagligen på olika modeller men när denna dök upp på K&S kändes den rätt och kunde knipa den i en snabb affär och bestämde f2f-träff några dagar senare. Stort tack igen Micke L.

Då jag varit oskuld på guldfronten innan så känns det nu som helt rätt val.

Rolex Day Date, ref 1803 från ca 1970 med wide boy tavla. Nyservad och trevligt skick.

Dagen efter köpet så beställdes två nya armband som jag tyckte skulle passa bra. Först ett alligatorband från Rios. Modellen heter Sellier och är 20/16mm just för att passa till Rolex spännen.

Det andra blev ett mer vintage inspirerat mockaband från Bulang and Sons(www.bulangandsons.com).

Bildkavalkad:
Köpte även på mig lite passade förvaring
lSv6Mon.jpg


RkZNbxf.jpg


iTAIseL.jpg


Första dagen på kontoret
zVhRm67.jpg


Lite sol har den fått också
UWFJXOv.jpg


Sen så skötte Tyska/Holländska posten sig fint och mina band kom i tid
Hpu22ym.jpg


QeIMFXc.jpg


Trevlig förpackning från B&S
DQNqv70.jpg


wnGqPwp.jpg


rHdpbWI.jpg


Dags att börja jobba..
wEijjJc.jpg


s3ZEkkP.jpg


53TUYWJ.jpg


sbW7Te1.jpg


QipJZlT.jpg


Dags för lite mocka..
2Hw9mQc.jpg


9VJy5n8.jpg


Zsi1uwT.jpg




Har ni nu orkat scrolla er igen alla dessa bilder så ska ni få en liten tävling!

Frågan lyder: hur stor är min handled som syns på bilderna ovan? Första rätta svaret eller den som är närmast vinner ett helt nytt Oliv nato 22mm+bandverktyg från Singularstraps. http://www.singularstraps.se/shop/nato-khaki-18-20-22/

Låser tävlingen/meddelar vinnare ikväll kl 22.00.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Grattis till 1000 och grattis till klassisk Rolex! Gillar inte riktigt att jag gillar den där...

...men gillar starkt när man 'klär ner' den sådär på mocka! Ser mycket bra ut!
 
  • Like
Reactions: cab

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grattis till fin klocka och fina band! Extra roligt att du valde wideboy tavla som sticker ut lite.

Grattis också till 1k. Jag gissar på 16,4cm handled.
 
  • Like
Reactions: cab

ZQT

The Banker
2-Faktor
Grattis! Riktigt snygga band, gillar speciellt alligator! :)

Jag gissar på 163mm
 
  • Like
Reactions: cab

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fint! DD är riktigt hett, börjar fundera på om det är hälsosamt att jag nu lever utan en. Var kommer ditt spänne ifrån? Ser lite skumt ut. cab
 
Topp