• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

10000 inlägg. Hur står det till egentligen?

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jisses! Tur man inte behöver berätta för folket utanför klocksfären om sjukdomen! :woot:
Ser att jag reggade mig 2015. Jag var lite nyfiken på klockor och köpte en Orient Ray av @tim ur länk som "första klocka". Innan dess bar jag inte klocka alls.
Sedan har det eskalerat som för så många. Många klockor har kommit och gått, och många klockor har jag köpt flera gånger.

Tanken var att med mitt 10k-inlägg även göra en paketöppning av en för mig "drömklocka", men förnuftet har tagit över och jag är ju faktiskt nöjd med hur samlingen ser ut just idag. Det får komma senare.

Här kommer istället en bildkavalkad på de klockor jag ägt, utan någon ordning. Jag har säkert glömt någon.
Om samma modell förekommer flera gånger är det för att jag ägt modellen flera gånger.

Tack KS för att ni finns här för oss missbrukare och tack till alla vänner jag fått IRL genom detta forum!

FotoJet (1).jpg


FotoJet (5).jpg


FotoJet (2).jpg


FotoJet.jpg


FotoJet (3).jpg


FotoJet (4).jpg


FotoJet (6).jpg


FotoJet (7).jpg


FotoJet (8).jpg


44.JPG


FotoJet (9).jpg
 
Senast ändrad:

hejsam

Patek
2-Faktor
Det är ett snitt på typ 10 inlägg om dagen, bra jobbat och bra många klockor har du hunnit med dessutom. Snyggt byggt! :cigar:
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Många finingar som passerat din handled.
Vilken är du mest nöjd med resp. missnöjd med?
Oj, vad svårt.
Eller kanske inte.

Min favoritklocka är helt klart Speedmaster Pro. Och en sådan har jag såklart nu med.

Grand Seiko Peacock är väl egentligen överlägset finaste klockan jag haft, men utan någon som helst mikrojustering så satt den antingen för löst eller för tight.

Milgaussen tycker jag är fantastisk och den är kvar.

Men det går ju i perioder. Just nu är jag väldigt förtjust i min Oris :)

Mest missnöjd med var nog svart exp2 och submariner. Klumpig klocka.

Edit: Explorer 1 är också en galet fin klocka!
 

St Maxime

KS Explorers Club
Grattis!! Många ruskigt trevliga klockor!

Vet inte om jag räknade rätt, men undrar om inte Exp2 förtjänar att någon gång bli en keeper om du hunnit med 6 stycken sen 2015 :)
 

Husse

Patek
Grattis! Väl kämpat ;)
Jäkla fina klockor du har haft och har!
Generellt har du lagt upp trevliga och roliga inlägg med bra bilder!
Välkommen till 10k klubben!
Från en som bara skulle läsa lite här inne och inte posta så mycket! :)
Får ta en tur till södra delarna av vårt långa land till sommaren och köra lite KS-live!
Fortsätt nu på inslagen linje, så får vi hoppas på en KS-intensiv vår och sommar :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Cool, grattis (eller nåt ;) )
Gillar din resa, hade kunnat vara min om jag börjat med Orient istället för Seiko. Men det är en av de grejer som gör detta kul - att man på något vis gör samma resa fast helt annorlunda ändå. Ibland känner man sig helt framme, men sen börjar det om. :)
 
Senast ändrad:

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Grattis till 10k! Det är sjuk mycket av ditt liv som lags här;) Det är uppskattat!!
Hoppas vi får njuta av fler av dina klockor och inlägg! Det är en riklig skara som du har haft äran att bekanta dig med!!
Själv har jag svårt att sälja eller göra mig av med saker, då även klockor. Så min sjukdom syns inte lika mycket ;) men sakta men säkert.
Trevlig lördag :)
 
Topp