• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060, 116610 eller 116710BLNR?

nejo

Breitling
Då jag vill ha datum så går 114060 bort. BLNR är rolig men SUBC är en outtröttlig klassiker så jag hade kört på den :)


Har funderat på detta med datum med. När jag tänker på det så tänker jag att jag inte bryr mig om det finns datum eller ej, men när jag väl har Santos:en och PAM:en på mig, så störs jag lite av att de inte visar datum. Kanske något att ta i beaktande...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Lätt 114060, alla dagar i veckan

image.jpg
 

nejo

Breitling
Ni gör det inte lätt för mig! Är dock lite rädd att Sub:en blir lite tråkig i längden, vad säger ni som haft den en längre tid?
 

n1tro

Panerai
Ni gör det inte lätt för mig! Är dock lite rädd att Sub:en blir lite tråkig i längden, vad säger ni som haft den en längre tid?

Säger såhär. Jag tror du fortare tröttnar på BLNR än 114060. Enda anledningen till att jag inte har en 114060 idag är för att jag har en 14060M..
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Har funderat på detta med datum med. När jag tänker på det så tänker jag att jag inte bryr mig om det finns datum eller ej, men när jag väl har Santos:en och PAM:en på mig, så störs jag lite av att de inte visar datum. Kanske något att ta i beaktande...

Som sagt för mig var det avgörande. Tycker 116040 är väldigt snygg men klarar inte livet utan datum :)

Har haft alla modellerna dock den vanliga 116710 och är mest nöjd med 116610.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ni gör det inte lätt för mig! Är dock lite rädd att Sub:en blir lite tråkig i längden, vad säger ni som haft den en längre tid?
Tror vi resonerar lite olika...
Sub blir inte tråkigt, en klassisk ikon som är underbar. Har du ett gäng olika sportklockor i liknande stil kanske du skulle köra en blå/svart GMT, personligen älskar jag sub och GMT men aldrig fastnat för den blå. Sticker ut hakan och säger att den blå färgen är något fadd. Tror du kommer tröttna på den om det är din enda klocka, som också kanske är svår att ha till allt iom färgen.
 

Knight

Cartier
114060 är bara så jävla ball. Kommer aldrig tröttna på den. Enkel. Symmetrisk. Tidlös och samtidigt kontemporär.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag har haft både 114060 och BLNR men inte 116610:an. De blanka mittlänkarna på BLNR var något jag aldrig fastnade för, så min röst faller på antingen 114060 eller 116610.
 

hellbit

Cartier
Kan lägga till att det dessutom är rätt kul att man inte ser så många BLNR ännu:) det sim är lite tråkigt med sub är att här verkar alla ha en. Minst hälften är ju säkert fakes vilket är ännu tråkigare:(
 

Rulle

Audemars
Polerade mittlänkar är en no no för mig och jag älskar min 116610!!
Tänkt på framtiden med! Det är ändå en klocka du kommer ha länge... En sub är mer klassisk och inte lika skrikig som den blnr är!
Suben kommer ju lätt se snyggare ut till tex kostym
Svart är svart, funkar till allt och TRO MIG suben är rolig nog! Ceramiska inlägget i bezeln gör klockan rätt levande !
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Jag gillar verkligen BLNR men röstar ändå för någon av de svarta subbarna (varför inte 116710LN?) Själv köpte jag 114060 som jag älskar, den är helt klart snyggast, men jag saknar också datumfunktionen i princip dagligen. Som tur är har jag min 16610 som jag kan växla till de dagar jag inte vill vara utan datum och ändå köra sub :cigar:
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag har haft både 114060 och BLNR men inte 116610:an. De blanka mittlänkarna på BLNR var något jag aldrig fastnade för, så min röst faller på antingen 114060 eller 116610.
+1
För mig väger det över åt 114060 då jag gillar renheten på no-date Subbar, oavsett ref.
BLNR är jäkligt bildskön men för mig i långa loppet vinner bägge Subbarna över denna.
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Är valet så svårt ;-) blått och svart är en fin kombo! Som ett inlägg beskrev så händer det lite mer, men speciellt skrikig är den inte. Kanske är de stora siffrorna det som sticker ut; men det gäller ju GMT serien rent generellt...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Eftersom du har flera andra klockor som du roterar med skulle jag lätt ha valt en BLNR!

Men du har rätt i att de inte är plättlätta att få tag i begagnade. Iaf inte till bra priser.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Alla klockor du listar är helt underbara. Alla har sina fördelar och nackdelar. Gör som så att du väljer den som tilltalar dig mest, den du skulle bli gladast över att se när du öppnar boxen.

Om du av någon anledning skulle ångra dig i efterhand kan du flippa - det är ändå en Rolle som håller värdet rätt väl!
 
Topp