• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060 eller 116610?

Ninen79

Audemars
Jag har varit sugen på en sub ceramic länge men har svårt att välja mellan dessa två, har ringt till Rob E och dom hade båda modellerna inne...det gör ju inte saken lättare :D Jag har testat modellerna tidigare men har verkligen svårt att välja. Vill inte lägga 57-65 papp och sen ångrar mig.
Min fråga är vad ni hade valt? Motivera gärna!
 

Josef B

Bestraffaren
Med datum, eftersom jag vill veta vad datumet är. Och det ser jag inte med 114060 som inte har datum. Ganska enkelt :)
 

max

Dancing Queen
114060 hade jag valt, är inget fan av bubblan, tycker den sitter ivägen och tar blicken från tavlan.
Har du fler klockor så är det ju bara att ta en utan datum och se om du blir tokig eller ej :)
Båda är riktigt fina ur, svårt att bli missnöjd
 

Ninen79

Audemars
Just nu är det:
6 röster på 116610
2 röster
Era motiveringar är ungefär som mina när jag väger för-och nackdelar, hade det varit klockor i den mindre prisklassen så hade jag köpt och sälj vidare om jag inte blev nöjd...men nu tänker jag köra "all in" och behålla fanskapet resten av livet :D
 

Ninen79

Audemars
Ninen79 skrev:
Just nu är det:
6 röster på 116610
2 röster
Era motiveringar är ungefär som mina när jag väger för-och nackdelar, hade det varit klockor i den mindre prisklassen så hade jag köpt och sälj vidare om jag inte blev nöjd...men nu tänker jag köra "all in" och behålla fanskapet resten av livet :D
2 röster på 114060
 

Pleximannen

Cartier
Ninen79 skrev:
Ninen79 skrev:
Just nu är det:
6 röster på 116610
2 röster
Era motiveringar är ungefär som mina när jag väger för-och nackdelar, hade det varit klockor i den mindre prisklassen så hade jag köpt och sälj vidare om jag inte blev nöjd...men nu tänker jag köra "all in" och behålla fanskapet resten av livet :D
2 röster på 114060

Farligt att fatta såna beslut på vetenskapliga grunder =)

Om du inte redan har sett min recenssion så finns den här:
http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=3&t=1369
 

Ninen79

Audemars
Pleximannen skrev:
Ninen79 skrev:
Ninen79 skrev:
Just nu är det:
6 röster på 116610
2 röster
Era motiveringar är ungefär som mina när jag väger för-och nackdelar, hade det varit klockor i den mindre prisklassen så hade jag köpt och sälj vidare om jag inte blev nöjd...men nu tänker jag köra "all in" och behålla fanskapet resten av livet :D
2 röster på 114060

Farligt att fatta såna beslut på vetenskapliga grunder =)

Om du inte redan har sett min recenssion så finns den här:
http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=3&t=1369
Ja det är just din recension som gör att jag fick upp ögonen för 114060 :D
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
116610.... Fast 114060 kan iof ge ett mera symmetriskt intryck... Men rent generellt hade jag valt datum...
 

Pleximannen

Cartier
Lite kortfattat så tänker jag så här...

114060 ger en något tooligare känsla. Den är ovanligare. Den är närmare besläktad med ursprungssubben. Och den har en fin symmetri. Den är en ren och fokuserad dykare.

Men om du behöver datum så ta det. 116610 är så klart en klassiker även den. Oavsett så kan du nog inte göra fel.

Om du inte redan vet svaret så är det nog inte fel att prova på båda hos en AD eller på nån GTG :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Svårt val. Båda har sina fördelar och nackdelar men jag måste hålla med Ricrob här, jag behöver datumet och gillar bubblan.
 

Ryttaren

Rolex
Vill ha datum, men gillar inte bubblan så det väger över.

114060 skulle jag valt....eller helst gamla sea-dwellern, då får man både datum och slipper den obskyra bubblan :)
 

Pleximannen

Cartier
Davvan skrev:
Datum på en dykare är en styggelse!!!

Jag håller med i princip men det kan väl ändå finnas vissa undantag :D

P7201825_zpsd913ffa8.jpg
 

adamskater

Breitling
114060 ... lite med samma motivering som över - datum på dykare?
Modellnamnen hintar väl också om vad som är rätt - Rolex Submariner kontra Rolex Submariner Date ;-)

Köp 14060 i bra skick + en fräsch datejust? ;-)
 

Ninen79

Audemars
Är det någon som har eller ägt båda modellerna? Jag blir bara mer och mer kluven med alla bra svaren för/nackdelar som ni alla har skrivit :?
 
Topp