• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060 eller 14060

axell

Omega
image.jpg
Stod inför samma val nyligen. Enkelt IMOIMO
 
Blev sugen på en 5513 som jag såg på gripenbro men den är med vitguldsindex. kan man köpa en tavla för den tidsperioden och byta den? är det svårt att hitta tavlor och någon som vet vad dom kostar?, Den har en Servicetavla med vitguldsindex "BICCHIERINI" Dial
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Kluven. Båda två är bra på sitt sätt. Skulle någon sätta en puffra mot huvudet på mig skulle det ändå bli sexsiffrigt.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Blev sugen på en 5513 som jag såg på gripenbro men den är med vitguldsindex. kan man köpa en tavla för den tidsperioden och byta den? är det svårt att hitta tavlor och någon som vet vad dom kostar?, Den har en Servicetavla med vitguldsindex "BICCHIERINI" Dial
Om du ens skulle hitta en originaltavla samt matchande visare från samma år/ref som klockan så bör du nog sitta ner när du ser priserna..
Jag har köpt en hel del vintage genom åren och en gyllene regel är att aldrig köpa en klocka med service tavla/visare. På tog för dyrt både tids och pengamässigt att "återställa".
Så stay away är mitt råd!!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Så kom man hit för att hitta stöd för att flippa sin 114060 och möts av 80% mothugg!

Tycker hur som den är för klumpig. Blir sälj och tar siktet mot 5513!
 

RBJSWE

Cartier
Skippade 6-siffrigt trots "bättre" deal och köpte en 14060M istället pga mina dryga 16 cm-handleder. Var ett svårt beslut, men nu känns som det smartaste jag gjort på länge!
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Jag föredrar 114060 framför 14060 i och med glidelock, keramisk bezel, urverket(10-års serviceintervaller), högre kvalitetsintryck och i mitt tycke är boetten en rå pansarvagn:cigar:. 14060 har dock sköna "kvinnliga" former. Jag har inget emot att flippa min 116200 för en 114060 trots att 36mm är "perfekta" storleken;)
Min säger Hej!:
IMG_0669[1].JPG
 
Topp