• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

114060 vs 116610LN (no-date vs with-date)

Värt?

  • Ja

    Röster: 48 52.7%
  • Nej

    Röster: 43 47.3%

  • Totala väljare
    91

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag känner nog att detum är en viktig komplikation. Tycker om att kunna snegla på klockan för att de vilket datum det är.
Om det är värt 10k beror ju på.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
image.jpeg
image.png
image.png
:D
Lite cool, men håller i alla fall inte reda på dagens datum.
Kanske kunde man kryssa för dagar som gått!;)
 

Whedda

Rolex
Estetiskt...114060. Gillar överlag den rena estetiken i en tavla utan datum.

Praktiskt...116610. Förvånas över hur ofta jag faktiskt sneglar på klockan för att få reda på just datum.

Det är bara att bestämma vilket som väger tyngst för dig. Oavsett så hade jag inte låtit prisskillnaden på 10 000kr styra då det är relativt lite i sammanhanget och det är bättre att bli 100% nöjd än 90% när man ändå lägger så mycket på en klocka.
 

Schildfat

Cartier
Med risk att väcka en gammal tråd :D Sneglar lite på 114060, och har även en 16610 just nu. Tror ni de blir ett bra komplement till varandra eller ska jag sälja 16610an och köpa en 116610? o_O
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Med risk att väcka en gammal tråd :D Sneglar lite på 114060, och har även en 16610 just nu. Tror ni de blir ett bra komplement till varandra eller ska jag sälja 16610an och köpa en 116610? o_O
Jag hade aldrig köpt två nyare submariner, om jag var lika rik som Joakim von Anka förstås.

Även om det rör sig om två olika klockor fyller dessa i princip samma användningsområden. 16610 tycker jag är mer mångsidig än 116610 dessutom.

När är din ifrån?
 

Schildfat

Cartier
Jag hade aldrig köpt två nyare submariner, om jag var lika rik som Joakim von Anka förstås.

Även om det rör sig om två olika klockor fyller dessa i princip samma användningsområden. 16610 tycker jag är mer mångsidig än 116610 dessutom.

När är din ifrån?
Nej alltså jag har redan en 16610 just nu, det är en Z serie :) Tänkte mer antingen köpa en 114060 eller sälja min 16610 och köpa den keramiska, och då skippa 114060
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Det är två olika klockor 114060 och 116610

Båda fyller sin funktion.

Och dessa går helt enkelt inte att jämföra med tidigare modeller som 14060 och 16610.

Även 14060 & 16610 är olika. Alltså så olika att det alltid är berättigat med båda om du bara har den ena

Så sälj ingen, köp bara en till
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nej alltså jag har redan en 16610 just nu, det är en Z serie :) Tänkte mer antingen köpa en 114060 eller sälja min 16610 och köpa den keramiska, och då skippa 114060
Jo, jag förstod det. Det jag menade var att jag hellre hade satsat på någon annan klocka som bryter av mot din nuvarande sub. 16570 eller ta ut svängarna med en 216570 t.ex., om det nu är sportsegmentet du är ute efter.
 

Schildfat

Cartier
Jo, jag förstod det. Det jag menade var att jag hellre hade satsat på någon annan klocka som bryter av mot din nuvarande sub. 16570 eller ta ut svängarna med en 216570 t.ex., om det nu är sportsegmentet du är ute efter.
Förstår vad du menar :) Ska titta lite på vad det finns för alternativ, har dock testat det mesta tror jag, sålde nyss av min 116710, smått sugen på BLNR kanske :rolleyes:
 

Fredig

Cartier
Ska du ha den som en vardagsklocka (vilket jag antar att du ska) så skulle JAG föredra datum just för att det är en komplikation på klockan som jag tycker är användbart.
 
Topp