• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116234

SerbastianFlyte

Friends of KS
Hej alla, sitter med en Rolex 116234 med vit urtavla årsmodell 2006. Nu till en fråga, visarna är inte självlysande. Varför inte? När jag frågat säljaren svarar har att dom inte ska vara det på den modellen. Varför är då prickarna lysande? Vet nån vad som gäller?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Hej alla, sitter med en Rolex 116234 med vit urtavla årsmodell 2006. Nu till en fråga, visarna är inte självlysande. Varför inte? När jag frågat säljaren svarar har att dom inte ska vara det på den modellen. Varför är då prickarna lysande? Vet nån vad som gäller?


Kasta gärna upp en bild på klockan, lättare att se om det är någon lysmassa på visarna då.
 

SerbastianFlyte

Friends of KS
Kasta gärna upp en bild på klockan, lättare att se om det är någon lysmassa på visarna då.
Sorry, borde jag tänkt på, här är en:
image.jpg
. Någon lysmassa är det inte på visarna men på timmarna, det är det som är det konstiga tycker jag.
 

SerbastianFlyte

Friends of KS
Ok, tack för info, har inte papperna tillgängliga just nu, kan man av tillverkningsåret komma fram till vilken modell det är? 2006 enl säljaren. Oavsett vilket, kan det finnas modeller med lysmassa på timmarna men inte på visarna. Vill ju ha så man kan se på natten va klockan är, är väl bara att byta på Nymans eller Rob så jag får som jag vill. Eller bryter man nån oskriven lag?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Sorry, borde jag tänkt på, här är en:
image.jpg
. Någon lysmassa är det inte på visarna men på timmarna, det är det som är det konstiga tycker jag.
Din klocka har referensnummer 16234, som redan har konstaterats. Visare och tavla är förmodligen orginal, men levererades aldrig i den kombinationen. Visarna hör ihop med en vit tavla, med romerska tim-markörer och helt utan lysmassa. Tavlan ska ha smala visare med ilägg av luminova lysmassa.

Fixas enkelt av Rob E, eller annan återförsäljare. Antingen i form av nya visare eller den korrekta tavlan.

Fin klocka för övrigt. Ser fräsch ut. Gillar också att du har oysterlänk på. De allra flesta 16234 har jubilelänk.

Mvh A
 

SerbastianFlyte

Friends of KS
Din klocka har referensnummer 16234, som redan har konstaterats. Visare och tavla är förmodligen orginal, men levererades aldrig i den kombinationen. Visarna hör ihop med en vit tavla, med romerska tim-markörer och helt utan lysmassa. Tavlan ska ha smala visare med ilägg av luminova lysmassa.

Fixas enkelt av Rob E, eller annan återförsäljare. Antingen i form av nya visare eller den korrekta tavlan.

Fin klocka för övrigt. Ser fräsch ut. Gillar också att du har oysterlänk på. De allra flesta 16234 har jubilelänk.

Mvh A
Tack för ditt klargörande!
 
Topp