• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116523/16523/116520/16520?

n08a

Breitling
Det pratades om budget på 60 loppor tidigare. Blir kanske lite snett att börja rekommendera klockor som kostar 6-siffrigt?

I sak håller jag dock med. :)
Precis, budget ligger omkring 60-70k. Paul ligger väl på det dubbla ca?

Börjar faktiskt luta åt stål med vit tavla ändå. Clean och snygg samtidigt!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Precis, budget ligger omkring 60-70k. Paul ligger väl på det dubbla ca?

Börjar faktiskt luta åt stål med vit tavla ändå. Clean och snygg samtidigt!

Nja, en "vanlig" gammel-Daytona kostar det dubbla. PN från dryga halvmiljonen.

Stål är den enda vägen att gå med din budget. Med några tiotusen till kommer man upp till VG/GG på band.
 

Skolläraren

Panerai
Hur gör jag om jag vill lägga upp en Köpes-annons i forumet?

Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt.

https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-uppdaterad-130917.6/
 

n08a

Breitling
Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar. Denna kvalificering kan komma att bedömas individuellt.

https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-uppdaterad-130917.6/
Tack! Slarvigt av mig att inte gå in och läsa där!
 

Kakob

Cartier
Snor den här istället för att smutsa ner med en ny tråd. Behöver lite pros och cons för 16520 och 116520. Fråga: skiljer sig kostnaden för standardservice mellan 16520 och 116520 åt?
 

poormans

Rolex
köp det du gillar själv, att TT har dåligt andrahandsvärde är baserat på nypriset men köper du en begagnad TT daytona i bra skick med papper och boxar får du väldigt mkt klocka för pengarna

för övrigt så brukar TT klockor som tex daytona, sub, gmt och datejust vara lättsålda då de utanför WIS-kretsen är populära

personligen gillar jag de äldre daytona med zenithverk men det är mest för att index på urtavlan är stramare i utförandetoch att luggarna ej är polerade

cheers
christian
 
Topp