• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116613LB mellanrum mellan "300" och "m", ibland och ibland inte?

Jofaaa

Cartier
Hej alla!

Jag är ny här på forumet, efter att jag påbörjat en jakt efter en Rolex 116613LB.

Skulle någon kunna hjälpa mig att förstå denna punkt. På Rolex 116613LB från 2017 har jag sett klockor som har mellanrum i urtavalan mellan "300" och "m". På andra från 2017 har jag sett att det inte finns något mellanrum mellan "300" och "m". När man tittar på bilderna på Rolex hemsida så är det mellanrum.

Är det någon här som kan förklara detta för mig? Jag förstår inte logiken..

Tacksam för svar, då jag precis håller på köpa en som har cert från december 2017, och den har inte mellanrum...(gör mig förvirrad)
 

davestoni

Panerai
Hej,
Rolex gör subtila ändringar på sina urtavlor från år till år och den du nämner ovan är en av de. Detta är inget konstigt. Det beror helt enkelt på vilket år klockan är tillverkad.
 

Jofaaa

Cartier
Hej! Tack för svar! :) Jag förstår att de kan skilja mellan olika tillverkningsår. Men jag har sett att de är olika på klockor som är från 2017. Det är det som gör mig förvirrad. Det känns som om någon av de (med eller utan mellanrum) inte är tillverkade 2017, som uppges...Klockan som jag vill köpa har ett cert från slutet av året 2017 och den har inte mellanrum. (medans på rolex hemsida nu så är det med mellanrum) Bör detta göra mig tvivelaktig på om klockan är korrekt eller är detta bara en struntsak? :) Jag är orolig att köpa nått skit :p
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Hej! Tack för svar! :) Jag förstår att de kan skilja mellan olika tillverkningsår. Men jag har sett att de är olika på klockor som är från 2017. Det är det som gör mig förvirrad. Det känns som om någon av de (med eller utan mellanrum) inte är tillverkade 2017, som uppges...Klockan som jag vill köpa har ett cert från slutet av året 2017 och den har inte mellanrum. (medans på rolex hemsida nu så är det med mellanrum) Bör detta göra mig tvivelaktig på om klockan är korrekt eller är detta bara en struntsak? :) Jag är orolig att köpa nått skit :p

Säkert struntsak. Kan ju ha legat en stund hos AD innan den såldes och fick certet stämplat.
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpg

Nu är detta en LV och ingen LB, men denna är uttagen i juni 2017 och har mellanrum.
Men jag säger som de andra - bry dig inte om detta (ifall det inte stör dig åt ena eller andra hållet).
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fast klockan på bilden har inget mellanrum vad jag kan se? :)


2016 utan mellanrum:
FDC9CD20-7549-4336-8B6D-7EB43034B035.jpeg
Större mellanrum än Sertin du visar iaf, men typ lika stort som LB:n längst ner i din post.
Men du har säkert rätt när jag tänker efter - det kanske är ännu större på de som man anser har mellanrum. Jag sitter med telefon nu och hinner inte leta upp bilder men det kommer säkert fler när fler läser... :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Större mellanrum än Sertin du visar iaf, men typ lika stort som LB:n längst ner i din post.
Men du har säkert rätt när jag tänker efter - det kanske är ännu större på de som man anser har mellanrum. Jag sitter med telefon nu och hinner inte leta upp bilder men det kommer säkert fler när fler läser... :)
zRolex-114060-Submariner---112601---Amazon.jpg

Så ser det ut med mellanrum, dvs väsentligt mer än på hulken du postade :)
 
Topp